Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36773 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Chevrolet Volt

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Chevrolet Volt, fot: Chevrolet Elektryczny Chevrolet, który pojawił się pod koniec 2010 roku w USA, teraz wkracza na rynki europejskie. W Niemczech kosztuje 41 900 euro (ok.172 tys. zł), a w Polsce zadebiutuje w przyszłym roku.

Chevrolet Volt został oficjalnie zaprezentowany podczas salonu Chevrolet Volt, fot: Chevrolet samochodowego w Detroit, w styczniu 2007 roku. Budowa samochodu rozpoczęła się rok wcześniej, kiedy ujawnione zostały plany budowy konkurencyjnej Tesli Roadstera. Volt, podobnie jak produkowany w ramach koncernu General Motors, bliźniaczy Opel Ampera, posiada dwie pary drzwi, a w środku mogą zasiąść 4 osoby. Jest to znacząca różnica w porównaniu do sprzedawanego w latach 90. modelu General Motors EV1, który mieścił tylko dwie osoby. Miejsce dla 5. pasażera w Volcie zajmują akumulatory. W skonstruowanym specjalnie dla tego auta podwoziu umieszczono je pod tunelem środkowym i tylną pokrywą.

CZYTAJ TAKŻE:

Polska premiera Chevroleta Aveo1.3 diesel

Pięciodrzwiowy Chevrolet Cruze



Chevrolet Volt, fot: Chevrolet Pod maskę Chevroleta zobaczymy głównie plastikowe osłony. Lewa skrywa silnik benzynowy, prawa - oba elektryczne. W bagażniku, pod dnem znajduje się kabel z prostownikiem do ładowania auta. Wysoki tunel sprawia, że każdy pasażer ma do dyspozycji wygodny fotel z podłokietnikiem i schowkami na drobne przedmioty. W porównaniu do prekursora w tej klasie aut- GM EV1 zwiększona została także prędkość maksymalna: z 130 km/h do 190 km/h, co więcej, zmniejszeniu uległo miejsce zajmowane przez baterie: z 300 do 100 litrów. Pojazd jest tak zaprojektowany, aby na pełnych akumulatorach przejechać 60 km. Dzięki małemu, 4-cylindrowemu silnikowi, który ładuje akumulatory, zasięg samochodu rośnie do 500 km. Łączna moc układu napędowego wynosi 150 km. Auto zużywa przy tym średnio zaledwie 1,2 l benzyny na 100 km.

Pojazd posiada też kilka elementów zaprojektowanych z myślą o zminimalizowaniu wykorzystania akumulatora litowo-jonowego przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu kierowcy i pasażerom. Ekskluzywna Chevrolet Volt, fot: Chevrolet aplikacja OnStar MyLink przeznaczona do smartfonu, a dostępna na stronie MyVolt.com, pozwala na zdalne uruchomienie Volta i ogrzanie kabiny jeszcze w czasie, gdy pozostaje on podłączony do sieci i z niej czerpie zasilanie, a tym samym zachowanie pełnego poziomu naładowania akumulatora i zmaksymalizowanie zasięgu tego samochodu.

Do utrzymania temperatury w kabinie zużywane jest mniej energii niż podczas jej ogrzewania, jednak nawet na drodze Volt ma o wiele więcej do zaoferowania. Dostępne w tym modelu podgrzewane fotele wymagają mniejszej ilości energii do ogrzania pasażerów i zapewnienia im odpowiedniego komfortu niż całkowite nagrzanie powietrza w samochodzie. Volt może również skorzystać z silnika, aby wygenerować dodatkowe ciepło i energię elektryczną w temperaturach spadających poniżej zera. W takich temperaturach silnik jest cyklicznie włączany i wyłączany, podgrzewając tym samym czynnik chłodzący i zapewniając rezerwy energii cieplnej wykorzystywanej następnie do ogrzania powietrza w kabinie.

Chevrolet Volt, fot: Chevrolet Wykorzystanie w ten sposób energii cieplnej wytwarzanej przez silnik pozwala na szybsze odmrożenie szyb i ogrzanie foteli tylnych niż w przypadku wykorzystania energii generowanej przez akumulator. Przy niskim obciążeniu pojazdu podczas cykli ogrzewania silnik i generator przekazują również pewną część energii elektrycznej z powrotem do akumulatora, rozszerzając tym samym zasięg pojazdu na napędzie elektrycznym.


General Motors planuje sprzedać 60 tys. sztuk podczas pierwszego roku sprzedaży – to 12 razy więcej niż liczba sprzedanych Toyot Priusów w pierwszym roku ich produkcji. W Niemczech auto kosztuje 41 900 euro (ok.172 tys. zł), natomiast w Polsce zadebiutuje w przyszłym roku.


Wybrane dane techniczne Chevroleta Volt i konkurentów

Marka / model Chevrolet Volt Toyota Prius Honda Insight
Cena (zł) ok. 172 000 102 000 78 400
Silnik benzynowy + elektryczny benzynowy + elektryczny benzynowy + elektryczny
Silnik elektryczny
Moc (KM) 150 80 14
Maks. moment obr. (Nm) 370 207 78
Silnik spalinowy
Pojemność (l) 1,4 1,8 1,3
Moc (KM) 86 99 88
Maks. moment obr. (Nm) 130 142 121
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) 9 10,4 12,4
Prędkość maks. (km/h) 161 180 182
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 1,2 3,9 4,4
Emisja C02 (gr/km) 40 89 101
Maksymalny zasięg (km) 500 1150 910
Pojemność bagażnika (l) 310 445 373


więcej zdjęć Chevroleta Volt w naszej galerii

Chevrolet Volt, fot: Chevrolet

Chevrolet Volt, fot: Chevrolet

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Jarpoz

    Wzorniczo czerpie z dobrych wzorców Hondy, a więc jest to wzornictwo wtórne ( czytaj podróba ), ale podoba mi się - i to nie tylko stylistyka, ale i koncepcja elektryczności tego auta. Cena abstrakcyjna.

  • noras

    Widziałem u dilera , ale niedopracowane auto. Stylistycznie winno buc XXI wiek.Nieporozumienie.4-ro miejscowe auto toporne wewnątrz.Moze na europejski rynek będzie inne.Jednym slowem tandetnie wykonane ale cena inna niz mojego ulubionego autka Tesli-S.

  • mhaithai

    fajny ten chevrolet volt!!!

  • hb49 (gość)

    Jezdze Chevroletem Cruzem, nie sadze by volt mial lepsze osiagi tak wiec jesli nie bedzie innej formy sprzedazy to przy tej cenie,,,,ale to nie moje zmartwienie ~.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Volt zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł