Przedstawiciele GM ogłosili dziś, że od początku 2016 r. koncern skoncentruje się w Europie na sprzedaży Opli i Vauxhalli (siostrzana marka Opla, działająca na rynku brytyjskim). Chevrolety będą oferowane nadal w Rosji i innych krajach Wspólnoty Niepodległych Państw. W Europie Środkowej i Zachodniej, w tym w Polsce, nadal oferowane będą sportowe modele, jak Corvette Stingray.
Zobacz też: Testujemy: Chevrolet Spark 1.2 LTZ - odświeżony maluch (FILM)
W ciągu trzech lat na europejski rynek ma za to wejść Cadillac. Budowa sieci dealerskiej już ruszyła.
- Europa jest kluczowym regionem dla General Motors. Liczymy na wzmocnienie obecności Opla i Vauxhalla na rynku i rozwój Cadillaca - powiedział prezes GM i dyrektor finansowy koncernu Dan Akerson. - Jeśli chodzi o Chevroleta, to chcemy skoncentrować się w regionach, gdzie potencjał wzrostu jest największy.
Thomas Sedran, dyrektor Chevrolet Europe, zapewnia, że gwarancje na Chevrolety, także sprzedane do końca 2015 r., będą honorowane. Koncern chce też utrzymać dostęp do części zamiennych.
Zobacz też: Testujemy: Chevrolet Cruze kombi 1.7 D - dla rodziny (FOTO, FILM)
Większość Chevroletów, sprzedawanych w Europie, jest produkowana w Korei Południowej.
Chevrolety wróciły na europejski rynek w 2005 r. Ich sprzedaż w krajach Unii Europejskiej i EFTA była mniejsza od oczekiwanej, oscylowała wokół 200 tys. aut rocznie. Ostatnio spadała - w październiku 2013 r. zmniejszyła się o 17 proc. do 152 tys. samochodów (1,2 proc. udziału w rynku). Dla porównania sprzedaż Opla/Vauxhalla spadła w październiku 2013 r. o 3 proc. do 718 tys. sztuk (6,7 proc. udziału w rynku).
Od 1999 r. GM stracił 18 mld dol. w Europie.
(DKO)
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?