Chevrolet znika z Europy

(mm/TSz)
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet
Chevrolet wycofuje się z Europy. Zarząd koncernu General Motors poinformował, że nastąpi to w 2015 roku.
Fot. Chevrolet
Fot. Chevrolet

Oficjalnym powodem podjęcia takiej decyzji jest niski popyt na nowe samochody, a także chęć wzmocnienia marek Opel i Vauxhall (w Wielkiej Brytanii). Władze koncernu zapewniają, że wycofanie się z Europy nie ma związku z podpisanym przez General Motors porozumieniem o współpracy z francuskim koncernem PSA (Peugeot/Citroen).

- General Motors rozpatruje rynek europejski jako całość. Wydaje się, że decyzja ta okazuje się słuszna, gdyż nie wszędzie Chevrolet na Starym Kontynencie miał tak dobre wyniki jak w Polsce. Tłumaczenie podjęcia takiego kroku chęcią wzmocnienia marki Opel, może być rozpatrywane jako chęć uniknięcia kanibalizacji marek Opel i Chevrolet na rynku europejskim - twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Część z ekspertów uważa, że koncern General Motors chciał podnieść pozycję Opla, tak aby jego dotychczasowe miejsce zajął Chevrolet. Wszyscy są jednomyślni co do tego, że podjęta decyzja nie będzie miała większego wpływu na funkcjonowanie fabryki w naszym kraju. W Polsce General Motors ma dwa zakłady: fabrykę samochodów Opla w Gliwicach i dawną fabryka silników Isuzu w Tychach, które zostały połączone tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami. W połowie 2015 roku w gliwickiej fabryce Opla ma ruszyć produkcja modelu Astra kolejnej generacji.
Wiadomo jednak, że niektóre kultowe modele np: Corvette, nadal będą dostępne w Europie, a sieć dystrybucyjną będzie rozbudowywać należąca do GM marka Cadillac, która chce mocniej zaistnieć w tej części świata. Poinformowano też, że samochody marki Chevrolet wciąż będzie mozna kupić w Rosji.
 
Wszyscy posiadacze Chevroletów nie muszą się jednak obawiać. Dostęp do serwisu, czy realizacji napraw gwarancyjnych, jak i zaopatrzenie w części zamienne, zostaną zapewnione na minimum 10 lat. Wycofanie się ze Starego Kontynentu nie wiąże się także z zamykaniem fabryk, gdyż większość aut produkowanych jest w Korei w byłych zakładach Daewoo.
 
W ostatnim czasie sprzedaż samochodów amerykańskiej marki w Europie spadła o 17%, a jej udział w rynku wynosił 1,2%.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty