Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?

Paweł Puzio
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?
Do inwestycji w Lublinie przymierza się chiński koncern Great Wall Motors. W grę wchodzi produkcja samochodu dostawczego, bądź kompaktowej osobówki.
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?
Chiński Volkswagen Golf będzie produkowany w Lublinie?

Jak ustalili dziennikarze "Dziennika Wschodniego", GWM rozważa uruchomienie montowni samochodów w hali dawnej fabryki Daewoo, w której niegdyś planowano montaż dostawczy modelu LD 100.

– We wrześniu przedstawiciele Great Wall Motors odwiedzą Lublin – mówi Grzegorz Siemiński, zastępca prezydenta miasta. – Rzeczywiście będziemy rozmawiać o inwestycji na terenie dawnej fabryki Daewoo. Na razie nie zapadły jeszcze żadne konkretne ustalenia. Sądzę, że w grę wchodzi przede wszystkim produkcja samochodu dostawczego.

Z naszych informacji wynika jednak, że GWM zastanawia się również nad produkowaniem w Lublinie samochodu osobowego. Kompaktowy hatchback ma być tańszą alternatywą, np. dla Volkswagena Golfa, Forda Focusa, Hyundaia i30 czy Kii Cee'd. Pod względem gabarytów, to podobny model, a kosztuje ok. 10 tys. euro (ok. 42 000 zł).

– Miałem okazję przejechać się tym samochodem podczas wizyty w Chinach – dodaje Siemiński. – To niezły samochód. Na razie nie mogę jednak potwierdzić informacji o ewentualnej produkcji tego modelu w Lublinie. Rozmowy z chińskimi partnerami trwają.

W minioną środę kilkudziesięciu chińskich przedsiębiorców przyjechało z wizytą do Lublina. Goście obejrzeli tereny dawnej fabryki Daewoo, strefę ekonomiczną na Felinie oraz powstające lotnisko w Świdniku. Zwiedzili również fabrykę POL–MOT Warfama, w której produkowane są traktory Ursus. Wśród przedsiębiorców byli m.in. przedstawiciele branży wydobywczej, moto-ryzacyjnej i spożywczej.

Grupa odwiedzająca Lublin, to część większej delegacji, która przybyła do Polski wraz z premierem Chińskiej Republiki Ludowej Wen Jiabao. Wizyta w mieście nie jest przypadkowa. Lublin od wielu miesięcy zabiega o pozyskanie chińskich inwestorów. Pomaga w tym fakt, że na terenie dawnego Daewoo już produkowane są chińskie pojazdy. Z wytwórni POL–Motu wyjeżdżają terenowe Grand Tigery. Przesądzona jest również produkcja modelu Zotye Nomad II. To kopia terenowego Daihatsu Therios, bliźniaczej konstrukcji do Fiata Sedici i Suzuki SX4.

Chińczycy zwiedzili lubelską wytwórnię POL–Motu, skąd wyjeżdżają chińskie terenowe Grand Tigery

Jacek Szydłowski, Paweł Puzio

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty