Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Choroby wieku dziecięcego. Czy warto kupować najnowsze modele, czy warto poczekać rok, dwa od powstania, aż zostaną poprawione wady wieku dziecięcego?

Data publikacji: Autor: Konrad Grobel

Samochody są jak dzieci, należy się o nie troszczyć, by nie przyprawiały właścicieli o szybką siwiznę. I choć technicznie auta są coraz lepsze, to jednak stosunkowo często nowe modele obejmowane sa akcjami wezwań do serwisu. To tylko tzw. "choroby wieku dziecięcego" czy też pogoń za wprowadzaniem nowych modeli nie pozwala na całościowe dopracowanie wszystkich elementów auta? 
Fot. 123RF Samochody są jak dzieci, należy się o nie troszczyć, by nie przyprawiały właścicieli o szybką siwiznę. I choć technicznie auta są coraz lepsze, to jednak stosunkowo często nowe modele obejmowane sa akcjami wezwań do serwisu. To tylko tzw. "choroby wieku dziecięcego" czy też pogoń za wprowadzaniem nowych modeli nie pozwala na całościowe dopracowanie wszystkich elementów auta?

Jak to jest z małymi dziećmi? Są nieporadne, ciężko się z nimi komunikować, a młodzi rodzice, chociaż wiedzą w teorii, co jak ma wyglądać, to za grosz nie są gotowi na to, co ich czeka. Zwykłe usypianie często jest problemem, bo przecież ta kołysanka czy ten sposób miał działać, albo działał, gdy sami byliśmy mali. Dokładnie tak samo jest z autami.

Producenci wprowadzając nowy model na rynek, w szczególności taki, który ma być przełomowy dla marki albo wychodzący poza typowe jej portfolio liczą się z tym, że nie wszystko będzie idealne. Ba! Liczą, że jeżeli konkurencja robi niemal identyczne auto to, czemu im miałoby się nie udać? No właśnie, nie zawsze się udaje.

Nowinki technologiczne są zazwyczaj wprowadzane w najdroższych modelach lub tych, które uznawane są za kultowe. Trzecią grupą, która ma problemy z „chorobami wieku dziecięcego” są nowe auta, zupełnie nowe. Właściciele pierwszych generacji Volkswagena Touarega czy Porsche Cayenne dobrze wiedzą, co to znaczy.

Marki, które nigdy na szerszą skalę nie robiły aut typu SUV raptem zaczęły produkować tego typu pojazdy. Ilość problemów, na jakie cierpiały te pojazdy kosztowały marki, jak i właścicieli wiele nerwów i pieniędzy. A co powiecie o jednym z bardziej awaryjnych aut według niemieckich konsumentów – BMW serii 7 o numerze katalogowym F01? Mogłoby się wydawać, że tak drogie i luksusowe auto powinno być wolne od niedoskonałości mechanicznych czy projektowych. Niestety jak pokazuje historia, chociaż było to całkiem ładne auto i również mocno „podtuczone” technologicznie, to od początku przysparzało sporo problemów.

Choroby wieku dziecięcego. Akcje serwisowe

Akcje serwisowe są czymś normalnym. Zarówno producenci, jak i ich klienci są na to gotowi (chociaż za każdym razem przynajmniej ci drudzy są zdziwieni, że jak to?!). Pilne wzywanie do serwisów według obiegowej opinii dotyczy głównie nowych pojazdów. Użytkownicy są informowani różnymi sposobami, listami poleconymi, mailami, a jeśli producent ma rozbudowany dział kontaktu z klientem to również telefonicznie. Zazwyczaj tego typu wezwania, ze względu na fabryczną wadę auta są darmowe.

Redakcja poleca: Kodeks drogowy. Pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu

Na stronie UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) w zeszłym roku pojawiło się 197 komunikatów o akcjach serwisowych, które dotyczyły zarówno nowych modeli, które weszły dopiero na rynek, jak i tych, które już zostały wycofane z produkcji (nawet z lat 90-tych) lub tych, które są już na rynku od ponad 5 lat. Niechlubną marką, która ściągnęła w swoje progi najwięcej aut to Volvo – ponad 70 tysięcy sztuk. Poza kategorią jest natomiast Honda, która według komunikatu wzywała do siebie 223 500 sztuk aut, ale to nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Drugą marką pod kątem ilości wezwań do serwisu jest Mercedes z ilością prawie 40 tysięcy sztuk, a "podium" zamyka Toyota/Lexus z wynikiem 26 412 sztuk.

Jak wcześniej wspomniałem, komunikaty na stronie UOKiK dotyczą ogólnie aut danych producentów, nie tylko tych najnowszych. Jednakże skala problemu dotyczących błędów fabrycznych jak widać nie dotyczy jedynie aut nowych, świeżych zarówno generacyjnie, jak i całkowicie nowych modeli.

Choroby wieku dziecięcego. Kupować czy nie?

Pytanie zatem czy wstrzymywanie się z kupnem nowego auta, które miało dopiero premierę jest zasadne? Patrząc na przekrój roczników, które dotyczyły te komunikaty np. 2007, 1996, czy 2015, ale także 2019 i 2020 można wywnioskować, że tak długo jak producent ma obowiązek opiekować się danym modelem i produkować do niego części zamienne, tak długo będą wychodzić kolejne wady techniczne.

Oczywiście w pierwszych latach użytkowania może ich wyjść najwięcej, jednakże zastosowanie nowych technologii w produkcji i nowych materiałów de facto oznacza, że błędy uwidocznią się dopiero po kilku latach, a nie na początku produkcji. Oczywiście nie jest to zasadą.

O wypowiedź w tym temacie poprosiliśmy Pana Jakuba Faryśia – Prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego:

Jakub Faryś
Fot. ArchiwumWszyscy producenci, robią absolutnie wszystko, aby wyeliminować usterki. To żadna przyjemność, aby później mieć akcje przywoławcze, nie mniej one się zdarzają. W dzisiejszej rzeczywistości motoryzacyjnej stosunkowo mało jest pojazdów, które są produkowane i projektowane zupełnie od zera. Raczej korzysta się z podzespołów, które są na przysłowiowej „półce” u producenta. Dlatego niewielkie jest ryzyko, że ten silnik czy zawieszenie czy skrzynia biegów może się psuć, albo ma jakiś błąd techniczny. Zazwyczaj komponenty są już wcześniej sprawdzone, w innych samochodach czy w innej konfiguracji. Myślę, że tak naprawdę takich „chorób wieku dziecięcego”, które mogą być niebezpieczne dla użytkownika zdarza się naprawdę bardzo mało. Nawet jeżeli zostaniemy jednymi z pierwszych posiadaczy samochodu, danego modelu wprowadzanego na rynek, to szansa, na to że ten samochód będzie posiadał usterki, które w sposób znaczący uprzykrzą nam życie jest naprawdę nieduża. Generalnie tych, którzy kupują samochód natychmiast po wprowadzeniu raczej bym uspokoił, a nawet jeżeli się coś takiego zdarzy (wada techniczna – red.), to w najgorszym wypadku będzie trzeba pojechać do serwisu i tam ta usterka będzie naprawiona. Mówiąc uczciwie, nie przypominam sobie, żeby w ostatnich latach pojawiła się usterka, która byłaby na tyle poważna żeby zagrażała zdrowiu czy życiu użytkowników, to po pierwsze. Po drugie akcje przywoławcze w większości wypadków robione są na tak zwany wszelki wypadek. To znaczy, że jeżeli wystąpi zaledwie kilka czasem kilkanaście usterek, które producent oceni, że mogą stanowić ewentualne zagrożenie dla bezpieczeństwa, to wzywa się wszystkie samochody. To nie działa tak, że producenci czekają aż będzie kilka tysięcy przypadków i dopiero się decydują na przywołanie aut do naprawy, lecz decydują się już po pierwszych sygnałach. Dlaczego? Z bardzo prostej przyczyny: ważna jest opinia o pojeździe, a i problem z ewentualnymi roszczeniami nabywców może być za duży. Dlatego każdy producent woli jak to się mówi „dmuchać na zimne”.

O wypowiedź poprosiliśmy także Wojciecha Sierpowskiego, dziennikarza motoryzacyjnego, odznaczonego Srebrnym Krzyżem Zasługi na rzecz polskiej motoryzacji:

Wojciech Sierpowski
Fot. WikipediaPytanie wydaje się proste, ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma, bowiem pojawia się problem przypadkowości występowania wad i usterek, a także decyzji ‘coś za coś’.
Wiele koncernów zaliczyło już wpadki związane z zastosowaniem elementów, które okazały się wadliwe, ale procentowo nie jest tak źle jak mogłoby się wydawać. Prawdopodobieństwo wystąpienia chorób wieku dziecięcego rośnie na skutek skracania okresu testowania nowych rozwiązań, a także gotowych prototypów. Z kolei maleje dzięki doskonaleniu procesu projektowania samochodu.
Jeśli przyjmiemy, że cykl produkcyjny modelu trwa 6 lat, to w międzyczasie dokonywane są modyfikacje eliminujące ewentualne słabe punkty, a mniej więcej po 4 latach następuje facelift połączony z wprowadzeniem tzw. II fazy. Statystycznie auto z końcowych lat produkcji powinno być lepsze niż z początkowego okresu, ale traci atut bycia nowym atrakcyjnym modelem, wyposażonym w najnowsze zdobycze techniki. Kwestia czy wyżej cenimy posiadanie nowego imponującego modelu i ulegamy pokusie jego ‘świeżości’, czy też jesteśmy bardziej wyrachowani, chcemy mieć pewność, że kupujemy sprzęt niezawodny, który zdał już egzamin w dużej liczbie egzemplarzy. Pamiętajmy jednak, że każda następna generacja samochodu jest lepsza od poprzedniej (czasami pod wieloma względami), a ponadto jest lepiej dostosowana do coraz ostrzejszych norm.

Zadajmy sobie, zatem pytanie jeszcze raz: czy warto kupować auto zaraz po premierze czy poczekać 2-3 lata, kiedy wyjdzie z wieku dziecięcego?

Każdy odpowiedziałby żeby czekać, bo producent poprawi jakość, jednakże patrząc na komunikaty, doświadczenie czy wypowiedzi ekspertów można wyciągnąć wniosek, że całkowicie nowe auta i te po kilku latach są na tym samym poziomie, jeśli chodzi o niezawodność. Cały czas wychodzi coś nowego, a jeśli nie są to znaczące usterki, które mogłyby doprowadzić do pożaru lub wypadku, to producent gotowy jest poprawić je dopiero przy liftingu, a wcześniej wzywać tylko na akcje serwisowe lub nawet nie wzywać tylko naprawiać na bieżąco podczas serwisów.

Idąc dalej tym tokiem rozumowania, teoretycznie nowe generacje powinny eliminować problemy poprzednika – i tak\ i nie. Nowa generacja auta czy części składowych usuwa wcześniejsze problemy (tak przynajmniej powinno być w założeniu), ale wchodzą nowe i nomen omen koło się zamyka. Gdy chcemy poczekać znacznie dłużej z decyzją kupna jakiegoś pojazdu i wchodzi opcja samochodów używanych mamy podwójny problem w postaci napraw eksploatacyjnych, ale również wad fabrycznych, które jak wcześniej udowodniono mogą wyjść po latach.

Kupowanie nowego auta ma jedną zaletę - gwarancję producenta. Zatem przy wyborze samochodu należy o tym pamiętać. A z pojazdami, jest jak z dziećmi, a nawet z niektórymi dorosłymi, potrafią nigdy nie dorosnąć i „choroby wieku dziecięcego” mogą się długo ujawniać.

Komunikaty dotyczące akcji naprawczych ze strony UOKiK w 2020 roku: 

Miesiąc Marka Model Okres produkcji Problem Ilość
Styczeń Toyota Camry 21.08-06.09.2019 błąd mechanizmu napinającego pasy bezpieczeństwa, możliwość odniesienia obrażeń 111
Toyota Yaris 10.03.2003 -07.10.2005 niewłaściwy napełniacz poduszki powietrznej pasażera, możliwość odniesienia obrażeń 85
Volvo XC60/XC90 rok modelowy 2020 utrata mocy podczas jazdy podczas temperatury ok. 5 stopni C 19
Peugeot Traveller/Expert 4 b.d. uszkodzenie przewodów paliwowych, niewłaściwe mocowanie dolnych śrub pasów bezpieczeństwa, tylne przewody hamulcowe mogą ulec uszkodzeniu, złe dokręcenie przewodu masowego przez co możliwy zapłon i utrata ESP, niezgodne ze specyfikacją tylne zaciski hamulcowe 6322
Mercedes-Benz Typ 293 (EQC) b.d. pęknięcie sworznia w mechanizmie różnicowym przedniej osi 17
Mercedes-Benz Typ 177 (A-klasa) b.d. regulacja wysokości przedniego fotela, ryzyko odniesienia obrażeń podczas wypadku 16
Mercedes-Benz Typy: 118, 177, 247, 253, 293 (A-klasa, CLA, B-klasa, GLC, EQC) b.d. poduszka powietrzna może się oddzielić od płyty podstawowej i wpaść do kabiny 233
Opel Vivaro C/Zafira Life MY 2020 b.d. możliwość wytarcia przewodów paliwowych i wyciek paliwa 135
Kia Sorento b.d. błąd oprogramowania, możliwość nierozponawania pieszych i unikania kolizji 516
Honda Civic, Civic Tourer, CR-V, HR-V 2015-2018 błąd oprogramowania emisji silnika wysokoprężnego 2122
Citroen Spacetourer/Jumpy IV b.d. uszkodzenie przewodów paliwowych, niewłaściwe mocowanie dolnych śrub pasów bezpieczeństwa, tylne przewody hamulcowe mogą ulec uszkodzeniu, złe dokręcenie przewodu masowego przez co możliwy zapłon i utrata ESP, niezgodne ze specyfikacją tylne zaciski hamulców 4312
Toyota Avensis/Verso 16.07.2010-18.10.2016 błąd napełniania bocznych poduszek powietrznych 294
Ford Focus/C-max 07.05-11.06.2019 przerwane połącznie w stykach skrzynki PDB 58
Mercedes-Benz Typ 910 (Sprinter) b.d. niewłaściwa wytrzymałość stalowych resorów piórowych tylnej osi 296
Mercedes-Benz Typ 907/910 (Sprinter) b.d. niewłaściwe zamocowanie fotela 14
Toyota Celica/RAV4/Starlet/Tercel/Yaris 05.06.1997-31.08.1999 problemy z napełniaczem poduszek powietrznych 1833
Mercedes-Benz Typ 447 (Vito) b.d. brak pokrywy skrzyni pod fotelem pasażera gdzie znajduje się akumulator, mozliwość pożaru 682
Ford Fiesta 15.05-17.06.2019 możliwość utraty wspomagania kierownicy 8
Luty Peugeot Rifter/Partner b.d. pas bezpieczeństwa może nie trzymać 692
Citroen Berlingo b.d. pas bezpieczeństwa może nie trzymać 599
Toyota Land Cruiser/RAV4 01.08.2016-13.02.2018 uszkodzenie podgrzewanych spryskiwaczy, może skutkować pożarem 1697
Jeep Cherokee (KL) 2019-2020 uszkodzenie układu wspomagania układu kierowniczego, może doprowadzić do wypadku 6
Fiat Ducato b.d. wiązka przewodów elektrycznych może stykać się z rurą wydechową 449
Toyota Prius/Prius+/Prius Plug-in 07.01.2015-17.05.2018 uszkodzenie systemu informującego o zapięciu pasów 453
Opel Grandland X 2019-2020 złe przymocowanie haka holowniczego 5
Hyundai i30 b.d. uderzenie w podwozie może spowodować otwarcie poduszki powietrznej 5926
Marzec Seat Ibiza (KJ1)/Arona (KJ7) 2018-2019 (wyprodukowane do 25.09.2018) odblokowanie tylnego pasa bezpieczeństwa 5780
Skoda Fabia/Octavia/Rapid/Yeti (Typ 5E, 5J, 5L, NH) 08.01.2014-29.01.2015 wyciek oleju 46
Seat Leon (5F) 2014-2015 wyciek oleju 25
Volkswagen Polo 29.10.2016-2018 odblokowanie tylnego pasa bezpieczeństwa 4144
Seat Ibiza/Arona (KJ)/Ateca (KH7)/Toledo (KG3)/Leon (5F) 01.12-17.12.2017 uszkodozna poduszka powietrzna kierowcy 11
Opel Insignia B 2018-2019 ocieranie się o przwód pompy paliwa zacisku wiązki przewodów, ewentualne ryzyko pożaru 3307
Opel Insignia 2018-2019 wyciek oleju i pożar 267
Volkswagen Tiguan Allspace (LWB) 23.12.2016-03.05.2019 niewłaściwy bezpiecznik odpowiadający za pompę paliwa, co może prowadzić do pożaru podczas kolizji 100
Opel Vivaro C/Zafira Life MY 2020 b.d. niewłaściwe działanie poduszki powietrznej, problemy ze stabilnością prowadzenia 48
Renault Trafic III 28.03-06.06.2019 może nie działąć hamulec ręczny 44
Subaru Impreza/XV/Crosstrek/Forester 2018-2020 błąd modułu sterującego silnika, możliwość porażenia prądem lub pożaru 1092
Honda Civic/CR-V/Accord/Shuttle/Legend/Logo/Integra 1996-2000 uszkodzenie poduszki powietrznej 603
Peugeot Traveller/Expert 4 b.d. uszkodzenie przewodów elastycznych tylnych hamulców 580
Toyota Proace 23.08-19.09.2019 niedokręcenie tylnej osi 14
Renault Clio V/Captur II/ZOE NEO 04-10.2019 uszkodzenie wspomagania układu kierowniczego 32
Peugeot 208 b.d. niewłaściwe dokręcenie tylnych amortyzatorów 395
Toyota/Lexus Land Cruiser/IS/GS/RC/LS/LC/NX/RX 03.09.2013-06.05.2019 unieruchomienie pompy paliwa nieskiego ciśnienia 2512
Citroen Spacetourer/Jumpy IV b.d. uszkodzenie przewodów elastycznych tylnych hamulców 440
Ford EcoSport/Focus/Transit Connect 14-28.01.2020 wadliwe serwo hamulcowe 297
Ford Puma 06.11.2019-29.01.2020 uszkodzenie poduszki powietrznej 459
Opel Vivaro C/Zafira Life MY 2020 b.d. niewłaściwe dokręcenie tylnej osi 14
Volvo S60/V60/V60CC/S90/S90L/V90/V90CC/XC40/XC60/XC90 b.d. błąd oprogramowania automatycznego hamowania awaryjnego 13400
Kwiecień BMW X6 (F96)/6 (G06) b.d. przy dużych prędkościach może odpaść spojler 178
Mazda 3 BP/CX-30 DM 06.11.2018-19.10.2019 nieoczekiwane zatrzymanie się pojazdu podczas jazdy 4096
BMW M6 (F06) 2013-2014 nieprawidłowo zamontowano wysokie światło hamowania 45
Mazda CX-5 11.12.2014-08.12.2015 nieprawidłowe działanie świateł LED 1674
Volvo S60/V60/V70/V40/V40CC 2016-2017 odkształcanie się kolektora wlotowego silnika, możliwość pożaru 782
Subaru Impreza/XV/Crosstrek 2017-2018 uszkodzenie zaworu PCV oparów oleju silnika 226
Maj Ford Ranger 29.11.2017-15.10.2019 utrata ciśnienia płynu hydraulicznego 627
Hyundai I30 (FD)/Elantra (HD) b.d. zwarcie układu elektrycznego od ABS/ESC 5912
BMW 1 (F52)/5 (G30)/5 Tour (G31)/7 (G11)/M5 (F90) b.d. uszkodzenie poduszek powietrznych 63
Seat Leon (5F)/Ateca (KH7) 10.04-25.06.2018 awaria przednich kierunkowskazów 5296
Seat Alhambra 16.01-10.12.2015 awaria poduszek powietrznych i napinaczy pasów bezpieczeństwa 297
Isuzu D-Max b.d. pękanie resorów tylnego zawieszenia 89
Skoda Superb (3T) 01-08.2015 awaria poduszek powietrznych 59
Toyota RAV4 25.09-25.10.2019 awaria wahaczy 665
Peugeot 208 b.d. niewłaściwe zamocowanie nakłądek nadkoli 74
Opel Corsa F/Corsa e 2020 blokada przekładni kierowniczej 77
Volkswagen Polo 22.09.2019-06.02.2020 utrata wspomagania hamowania 105
Volkswagen T6 27.08-08.11.2019 uszkodzenie systemu elektrycznego zamykania drzwi 133
Audi Q7 (4M)/Q8 (4M) 01.2015-02.2019 awaria układu kierowniczego 11
Audi Q7 (4M) 07-09.2019 awaria zagłówków foteli 21
Czerwiec Mercedes-Benz Sprinter (Typ 907/910) b.d. możliwe uszkodzenie przewodów hamulcowych 9685
Mercedes-Benz X-klasa (Typ 470) b.d. zakłócenie działania układu ESP 641
Audi A4/A5 (B8) 2019 awaria poduszki powietrznej pasażera 9
Citroen C3 b.d. nieprawidłowo ustawiona zbieżność przednich kół 31
Audi A4/A5 (8W, F5) 10.2014-10.2017 poluzowane aluminiowe listwy ozdobne 732
Toyota C-HR 5-21.01.2020 pęknięcie prawej półosi napędowej 21
Seat Ibiza (KJ1) 2019-2020 utrata wspomagania hamowania 170
Volkswagen T-Cross (C1) 20.05-21.06.2019 awaria poduszek powietrznych 29
Mercedes-Benz V-klasa/Vito (Typ 447) b.d. możliwość uszkodzenia przewodu paliwowego 954
Toyota Prius/Auris HV 10.03.2014-30.11.2018 obciążenia powodujące wyższe naprężenia termiczne w tranzystorach 16910
Opel Movano B 2020 istalacja od haku może wpływać na światła tylne 8
Lipiec Mercedes-Benz S-klasa/S-klasa Coupe Cabrio (Typ 222, 217) b.d. wyciek oleju ze względu na wadliwe zaślepki 251
Mercedes-Benz G-klasa (Typ 463) b.d. wada systemu blokady przed otworzeniem drzwi przez dzieci 515
Toyota ProAce City 03.01-13.01.2020 możliwość pęknięcia wewnętrznego drążka kierowniczego 17
Ford Transit/Transit Custom 02.05.2016-04.05.2020 wadliwy bezpiecznik chroniący pompę ROWD 8965
Volvo S80/S80L/V70/XC70/S60/S60CC/S60L/V60/XC60/S60CC (2007-2020) b.d. uszkodzenie pasa bezpieczeństwa 38818
Volvo S80/S60/V70/XC70/S60CC/V60/XC60/V60CC/V40/V40CC 2014-2017 awaria układu chłodzącego, może prowadzić do pożaru 4571
Volvo S60/V60 2016-2018 awaria kolektora wlotowego silnika, który może się odkształcić i wywołać pożar 23
Hyundai Santa Fe (CM) 16.03.2005-22.09.2009 zwarcie elektryczne układu ABS/ESC 1016
Renault Scenic IV/Talisman/Megane IV 27.05.2019-20.06.2019 wyciek paliwa 202
Volvo z silnikiem czterocylindrowym diesla 2014-2017 awaria układu chłodzącego, może prowadzić do pożaru 2144
Kia Sorento BL/Carnical VQ b.d. przenikanie wilgoci do modułu ABS, co może skutkować pożarem 1552
Sierpień Jeep Cherokee (KL) 2014-2017 problemy z przekazywaniem napędu na przednie koła i brak mocy 208
Mercedes-Benz GLB (Typ 247) b.d. przenikanie wody do wnętrza auta i uszkodzenia elektryki z tego powodu 115
Mercedes-Benz C-klasa (BR 205)/E-klasa (BR 2013)/GLC (BR 253)/AMG GT 4-drzwiowe Coupe (BR 290)/EQC (BR 293) b.d. blokada oparcia fotela podczas kolizji 195
Jeep Compass (MP) 2019-2020 uszkodzone wycieraczki 1087
Jeep Wrangler (JL) 2018-2020 okna boczne w aucie z miękkim dachem mogą wypaść z prowadnic 301
Land Rover Discovery 2017-2019 korozja tylnego zamka ze względu na dostającą się wodę 352
Ford Kuga P-HEV 01.07.2019-25.06.2020 uszkodzenie złącza ładowarki akumulatora 212
Mercedes-Benz Typ 213, 217, 222, 290, 463 (E-klasa/S-klasa/AMG GT/G-klasa) b.d. wyciek oleju, możliwy pożar 145
Honda Odyssey/Pilot/Passpor b.d. problem z tylną kamerą 106
Mercedes-Benz Sprinter (Typ 907/910) b.d. przewody elektryczne w obrotowych fotelach mogą ulec uszkodzeniu 54
Porsche Cayenne Turbo (9YA)/ Cayenne Turbo S E-Hybrid (9YA), Cayenne Turbo Coupe (9YB), Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe (9YB) b.d. możliwy wyciek paliwa 178
Volkswagen Tiguan (5T)/Touran (AD) b.d. rozszczelnienie zbiornika paliwa 18
Skoda Octavia (5E) 12.08-20.08.2019 zerwanie uszczelek szyb bocznych i wypadnięcie szyb 134
Audi Q5 (FY) 07.2015-08.2019 osłony tylnych nadkoli mogą odpaść 6437
Audi A4,A5 (B8)/A6,A7 (F2)/Q5 (FY) 05.2017-03.2020 wilogć dostająca się do prądnico-rozrusznika, efektem czego może być pożar 5486
Audi A8/Q7/Q8 (Typ 4L, F8) 09-12.2019 wyciek oleju do skrzyni biegów 324
Audi Q3 (F3) 04.2019-01.2020 awaria poduszki powietrznej pasażera 106
Audi TT (8J) 09.2014-05.2019 wspornik nadwozia może uszkodzić zbiornika paliwa i wywołać pożar podczas kolizji 184
Audi Q7 (4L) przed 14.11.2019 niekompatybilność oprogramowania sterującego z folią grzewczą w przedniej kamerze na przedniej szybie 359
Ford Focus/C-max 31.07.2019-04.03.2020 z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią może dochodzić do gaśnięcia silnika 77
Mazda CX-30 (DM) 10.12.2019-20.03.2020 niedokręcone śruby hamulca przedniego, wyciek paliwa 256
Ford Kuga Hybrid 01.07.2019-15.07.2020 ryzyko pożaru z powodu usterki akumulatora HV 184
Wrzesień Toyota Yaris/Yaris HV 2-12.06.2020 problem ze zmianą świateł z mijania na drogowe i odwrotnie 69
Mercedes-Benz A-klasa (Typ 177) 11.09.2017-10.02.2019 dostawanie się wody z klimatyzacji do wnętrza pojazdu 1545
Mercedes-Benz C-klasa (Typ 205)/GLC (Typ 253)/ AMG GT (Typ 290) 24.04.2018-06.11.2019 uszkodzenie systemu ESP 346
Volvo XC60 2018-2020 uszkodzenie wycieraczki szyby przedniej 12670
Volvo S80/S60/V70/XC70/S60CC/V60/XC60/V60CC/V40/V40CC 2014-2017 uszkodzenie układu chłodzącego, ewentualnie efektem może być pożar 1538
Mitsubishi Outlander (GF0W) b.d. uszkodzony pas bezpieczeństwa 361
Peugeot 308 b.d. nieprawidłowa kalibracja silnika 17
Ford Transit/Transit Custom 04.10.2019-29.07.2020 nieprawidłowo zespawane wahacze 322
Ford Puma MHEV 12.11.2019-13.07.2020 złącza akumulatora nie zostały odpowiednio dokręcone 5
Ford Transit Connect 17.07.2014-01.10.2016 nieprawidłowe przyklejenie dachu panoramicznego 853
Mercedes-Benz Sprinter (Typ 910) b.d. z silnikiem diesla OM651 podczas kolicji może dojść do pożaru 1402
Citroen C3/DS3/C4/DS4/DS5 b.d. uszkodzona poduszka powietrzna 109
Październik Volvo S60/V60 2016-2017 awaria układu chłodzenia 70
Mercedes-Benz Typ 197/204/207/164/169/171/203/212/251 b.d. uszkodzona poduszka powietrzna 22002
Citroen C ZERO b.d. utrata wspomagania hamowania 35
Peugeot ION b.d. utrata wspomagania hamowania 36
Citroen Spacetourer b.d. problemy z ukłąedm wydechowym 10
Kia Stinger 13.05-17.07.2020 dysza w głównej pompie paliwowej może zostać zablokowana 40
Volkswagen Arteon (AU)/Golf (3C)/Passat (3H)/T-Roc (A1) 05-08.2018 źle zamontowany zagłówek tylnego siedzenia 1577
Volkswagen Passat (AD, 3C) 04.05-03.07.2018 źle zamontowane zagłówki foteli przednich 242
Volkswagen Tiguan (AD)/Tiguan LWB,Allspace (BW) b.d. złej jakości zaczep holowniczy 283
Volkswagen Touareg (CR) 08.08-05.10.2018 mała wytrzymałość zamka przy pasie tylnego prawego siedzenia 40
Nissan Leaf (ZE1)/e-NV200 (ME0) 18.07-22.09.2019 po przełączaniu na "parking" blokada może nie zadziałać 84
Mercedes-Benz A-klasa (BR 177)/B-klasa,GLA,GLB (BR 247)/CLA (BR 118) b.d. z silnikiem benzynowym M282, wyciek oleju silnikowego, ewentualny pożar 170
Mercedes-Benz Typ 205/213/238/222/253/257 (C-klasa, E-klasa, S-klasa, GLC, CLS) b.d. wyciek oleju, możliwy pożar 14
Audi A4/A6/A7 (B8,F2) 02-10.2018 uszkodzony zaczep holowniczy 51
Volkswagen Polo (6R)/Up! (AA) 01.10.2015-27.07.2017 ucho do holowania źle zespawane 7806
Audi A6/A7 (4G) 07-10.2014 wtyczka dodatkowego elementu grzejnego została niepoprawnie podłączona 356
Volkswagen Cady (2K) 10.07-29.11.2018 problem z poduszką powietrzną 715
Skoda Karoq(NU)/Kodiaq (NS) b.d. uszkodzone siedzenie 71
Volkswagen Tiguan (5N) 4-14.02.2019 uszkodzone siedzenie 12
Ford Transit/Transit Custom 02.06-15.09.2020 pojawienie się pęknięć na lewych dolnych wahaczach 197
Mitsubishi Pajero (V88W, V98W) 2017-2018 pęknięcie prawych przednich wahaczy 143
Toyota ProAce 19.11-03.12.2019 system bezpieczeństwa SRS może nie działać 39
Listopad Jeep Wrangler (JL) 2019-2020 uszkodzenie wspomagania układu kierowniczego 568
Mercedes-Benz Sprinter (Typ 907) b.d. wydane bez wymaganej tylnej osłony przeciwnajazdowej 17
Peugeot Boxer b.d. pęknięcie obejmy zwrotnicy 239
Citroen Jumper b.d. pęknięcie obejmy zwrotnicy 142
Volkswagen Amarok (2H) 01.05.2016-16.05.2018 uszkodzenie wiązki przwodów pod siedzeniem 41
Audi Q3 (8U) 2018 nieprawidłowo działający kierunkowskaz 1100
Volkswagen Beetle (6R)/Golf (16)/Polo (5G) 2013-2015 wyciek oleju silnikowego 118
Volkswagen Tiguan (5N)/Sharan (7N)/CC (3CC) 06.01-22.12.2015 uszkodozna poduszka powietrzna i napinacz pasa 1158
Audi e-Tron (GE) 12.2018-03.2019 dostawanie się wody do akumulatora 15
Hyundai KONA electric 31.01.2018-20.03.2020 usterka akumulatora wysokonapięciowego, możliwy zapłon pojazdu 191
Peugeot 308/2008/3008 b.d. utrata lub ograniczenie układu wspomagania hamowania 2583
Peugeot 308/3008/5008/Expert/Traveller b.d. niesprawny filtr czątek stałych 368
Opel Grandland X b.d. uszkodzenie filtra czątek stałych 139
Citroen C4/C4 Picasso/DS4 b.d. utrata lub ograniczenie układu wspomagania hamowania 1099
Citroen C4 Spacetourer/Jumpy/Spacetourer/DS7 Crossback b.d. uszkodzenie filtra czątek stałych 46
Grudzień Toyota Hilux 23.08.2018-25.03.2019 utrata wspomagania hamowania 354
Renault Master III 27.02-07.11.2019 nieprawidłowe działanie instalacji elektrycznej haka holowniczego 42
Toyota/Lexus LC200/LX 09.01.2013-30.07.2016 woda z solą drogową może dostać się do elementu grzejnego w dyszy spryskiwaczy 231
Volvo V40/V40CC 2015-2017 uszkodzony układ chłodzenia 597
Peugeot 2008 b.d. nieprawidłowe działanie wtryskiwacza mocznika może doprowadzić do jego zablokowania 22
Mercedes-Benz GLB (X247) b.d. uszkodozny tylny spojler 455
Kia Sorento 10.08-28.09.2020 wyciek z przewodu paliwowego 7
Fiat Ducato b.d. zamontowane nieprawidłowe zwrotnice kół 476
Infiniti M56/M30d/M35h (Y51) 17.02.2010-02.07.2014 pęknięcie wału napędowego i uszkodzenie linki hamulcowej 81
BMW modele PHEV: X2/2ActiveTourer/X3/X5/3/5/7/Mini Countryman b.d. zwarcie wenątrz ogniw w akumulatorze wysokiego napięcia 109
Ford Mondeo/S-Mac/Galaxy b.d. uszkodzona poduszka powietrzna 317
Toyota Aygo 27.08-08.10.2020 brak prawidłowego działania systemu SRS 649
Land Rover Range Rover Evoque/Discovery Sport 25.05.2018-02.10.2020 zapach spalenizny i dym wewnątrz pojazdu, ze względu na przeciążenie układu elektrycznego 1199
Honda CR-V 07.11.2001-06.10.2006 naprawa po poprzedniej akcji przywoławczej z 2012 roku 220669 (europejska kampania naprawcza)
Toyota Yaris 14.07-01.10.2020 uszkodzony wspornik pasa bezpieczeństwa 458
Suzuki Grand Vitara 1998-1999 uszkodzona poduszka powietrzna 187
Opel Vivaro B 2016-2018 niewłaściwe oprogramowanie do obliczeń emisji tlenków Nox 136
BMW X3 (G01)/X4 (G02) b.d. pasy bezpieczeństwa są źle zamontowane do słupka B 8
Volkswagen Crafter (SY) 01.2017-09.2019 dostawanie się wody przez poluzowane tylne szyby boczne 305
Volkswagen T6 (7HC) 01.07.2019-25.02.2020 drzwi kierowcy lub pasażera otwierają się samoczynnie podczas jazdy, woda dostaje się do środka przez złe uszczelnienie 1252
Audi A8/S8/S8 plus (Typ 4H) 06.2010-07.2018 poluzowana uszczelka podszybia może dotykać gorących elementów w komorze silnika co może skutkować uszkodzeniami termicznymi 222
Volkswagen Passat (3C)/Arteon (3H) 14.02.2018-04.07.2019 uszkodzenie peadłu hamulca 328
Volkswagen Touareg (CR) 19.09-29.11.2019 wyciek oleju 77
Volkswagen Golf (CD) 18.11.2019-11.05.2020 nie działająca usługa eCall 410
Skoda Octavia (NX) 21.11.2019-11.05.2020 nie działająca usługa eCall 553
Volkswagen Tiguan (5N) 10.2016-06.2019 spojler może odpaść 773
Ford Kuga PHE 13.01-24.09.2020 niewłaściwy materiał przewodu odgazowującego akumulator wysokonapięciowy 214

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • dobrykierowca (gość)

    Co za bzdety opowiadaj ci specjalisci sam sie przekonalem w de.. z nowym Volvo xc 90 przez pierwsze dwa lata bylem 13 razy w serwisie ze wzgledu na usterki trzeci rok w miare lepiej ale tez kilka razy co chwile cos serwisy zawalone autami nikt po lizingu juz ich nie chce koncza temat z Volvo to samo z VW oszustwa na potege przez lata wadliwa produkcja wielu elementow silnika i elektroniki BMW sie palily co chwile i firma wiedziala o problemie ale w wielu krajach wine zganiano na klienta i tak by wymieniac bez konca dokladajac Porsche i nawet super auta nie wspominajac o firmie Takata co robi poduszki powietrzne i taki ktos co zwie sie specjalista opowiada takie bzdury

  • putbill (gość)

    Dlatego najlepiej kupować auta 1 roczne, nie dość ze tańsze o conajmniej 30% to co miało się popsuć to się popsuło, i jeszcze jest gwarancja producenta.

  • walaszek (gość)

    Dlatego lepiej odczekać i kupić auto z następnego roku. Tak zrobiłem z corollą, ale te jednostki 1.8 i tak już były sprawdzone w boju, bo auris je miało

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości