Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Ciężarówka, która wykrywa pieszych i hamuje

Data publikacji: Autor: (DKO)

Inżynierowie Volvo opracowali system, który wykrywa pieszych i rowerzystów wokół ciężarówki/fot. Volvo Volvo Trucks opracowało system, mający chronić pieszych i rowerzystów przed potrąceniem przez ciężarówkę. Skanuje on obszar w promieniu 360 stopni od pojazdu i wykrywa zagrożenia, a w razie potrzeby zatrzymuje samochód.

Inżynierowie Volvo opracowali system, który wykrywa pieszych i rowerzystów wokół ciężarówki/fot. VolvoInżynierowie szwedzkiej firmy szacują, że będzie on powszechnie stosowany w ciężarówkach za pięć do dziesięciu lat. Na razie trwają testy.
 
Z badań Volvo Trucks wynika, że ograniczona widoczność jest jedną z głównych przyczyn wypadków z udziałem samochodów ciężarowych oraz pieszych i rowerzystów w Europie. Dzięki najnowszej technologii, opracowanej przez Volvo Trucks, pojawiła się szansa radykalnego zmniejszenia liczby tego typu zdarzeń drogowych.

Piesi czy rowerzyści są szczególnie zagrożeni w miastach o dużym natężeniu ruchu ciężkich pojazdów. System opracowany przez inżynierów Volvo obserwuje otoczenia pojazdu i przekazuje kierowcy wskazówki pozwalające uniknąć wypadku. System gromadzi potrzebne dane, korzystając czujników, radarów i kamer rozmieszczonych ze wszystkich stron pojazdu. Jeżeli kierowca nie podejmie proponowanych manewrów, układ kierowniczy i hamulcowy mogą zostać aktywowane automatycznie.

Inżynierowie Volvo opracowali system, który wykrywa pieszych i rowerzystów wokół ciężarówki/fot. Volvo- Współczesne samochody ciężarowe są zaprojektowane tak, by eliminowały wszelkie martwe pola. Ale w intensywnym ruchu drogowym kierowca może po prostu przeoczyć ważny obiekt, np. rowerzystę zbliżającego do pojazdu od strony pasażera. Obecnie jesteśmy w stanie temu zapobiec, ułatwiając kierowcy obserwację i interpretację tego, co dzieje się wokół pojazdu - mówi Carl-Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.

Zdaniem Carla Johana Almqvista, system może trafić na rynek w ciągu pięciu do dziesięciu lat.

- Zasadnicze podzespoły są już gotowe, ale potrzeba jeszcze bardzo wielu testów, by zagwarantować niezawodność systemu.

Inżynierowie Volvo opracowali system, który wykrywa pieszych i rowerzystów wokół ciężarówki/fot. Volvo

Inżynierowie Volvo opracowali system, który wykrywa pieszych i rowerzystów wokół ciężarówki/fot. Volvo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Nie długo te elektroniczne gadżety staną na prawie na równi z samolotami transportowymi typu C30 czy Herkules de facto w przyszłości niemal zrównają się "role" kierowcy ciężarówki i pilota transportowca. A może by tak od razu równolegle wprowadzili system do wykrywania ...łosi? A może zajęliby z wykrywaniem ludzi gapowiczów w roli najczęściej imigrantów, którzy dziesiątki giną w zakamarkach np. pod TIR-ami by nielegalnie przemieszczać się nie mówiąc o setkach rannych, skoro tak TROSZCZĄ się o bezpieczeństwo życia ludzkiego (ten palący problem jest wstydliwie skrywany i mało się o tym mówi - na razie dobrze sprawdzają po obu stronach Eurotunelu pod kanałem La Manche).

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    żaden taki substytut nie zastąpi kompleksowego sterowania i radykalnego uspokojenia ruchu . Poza tem wszelkie wielkie pojazdy powinny być z miast eliminowane poza przypadkami absolutnie koniecznymi jak straż pożarna, ambulans itp (autobusy miejskie należy w miarę możności "wyrzucać" na buspasy ) . W skrócie chodzi o osiągniecie takich warunków, że nawet jak wypadki będą sie zdarzać, by parametry ( masy , prędkosci -> energie i siły) nie powodowały automatycznie ryzyk ciężkich obrażeń/ śmierci

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości