Ogumienie Goodyeara dla „The Iron Knight” pomogło 4,5-tonowej ciężarówce o mocy 2400 KM uzyskać średnią prędkość 169,09 km/h w czasie 21,29 sekundy na dystansie ponad 1000 metrów ze startu zatrzymanego. Pojazd pobił również rekord na dystansie 500 metrów, rozpędzając się do 131,29 km/h. w 13,71 sekund ze startu zatrzymanego. Warty podkreślenia jest również fakt, że w czasie prób ciężarówka Volvo Trucks osiągnęła maksymalną prędkość 276 km/h.
Rekordowe przejazdy odbyły się na zamkniętym torze testowym w północnej Szwecji. Za kierownicą „The Iron Knight” siedział Boije Ovebrink, który posiada ponad 30-letnie doświadczenie w wyścigach samochodowych i ciężarowych, a także pobił w przeszłości pięć rekordów prędkości. Obecnie uzyskane wyniki są analizowane przez FIA, międzynarodowe stowarzyszenie sportów motorowych.
„Przy takiej mocy i momencie obrotowym zapewnienie 4,5-tonowej ciężarówce odpowiedniej trakcji przy prędkościach sięgających 280 km/h to prawdziwe wyzwanie dla ogumienia” – powiedział Laurent Colantonio, dyrektor ds. technologii opon użytkowych Goodyear w regionie EMEA. Opony Goodyear 315/70R22.5 na oś kierowaną „The Iron Knight” powstały na bazie ogumienia wyścigowego Goodyear Truck Racing wykorzystywanego przez wszystkie pojazdy ciężarowe startujące w zawodach odbywających się w ramach Mistrzostwach Europy Samochodów Ciężarowych FIA. Opony na oś napędową w rozmiarze 495/45R22.5 są w stanie przenosić ogromny moment obrotowy wytwarzany przez pojazd opracowany przez Volvo Trucks. Ogumienie na obie osie powstaje w oparciu o standardowe osnowy ciężarowe marki, ze specjalnie opracowanymi mieszankami i wzorami bieżnika. Opona użyta do bicia rekordów posiada na ścianie bocznej specjalnie oznaczenie „Goodyear The Iron Knight”.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?