Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37279 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Citroen C2 kontra Nissan Micra

Data publikacji: Autor: Andrzej Bartoszak

Fot. Citroen: Citroen C2 to oryginalny, miejski samochód wykorzystujący skróconą płytę podłogową modelu C 3. Jeżeli chcemy jeździć samochodem małym, ale nietuzinkowym, możemy wybrać Citroena C2 lub Nissana Micrę.

 Fot. Citroen: Citroen C2 to oryginalny, miejski samochód wykorzystuj±cy skrócon± p³ytê pod³ogow± modelu C 3.

Citroen (od zawsze) oraz Nissan (od bardzo niedawna) są firmami, które chcą się wyróżnić na tle motoryzacyjnej monotonii. Także ich najmniejsze, miejskie propozycje, Citroen C2 i Nissan Micra, to autka z charakterem. Lecz choć oba należą do tej samej grupy subkompaktów, ich charaktery Fot. Nissan: Nissan Micra wyznacza now± filozofiê firmy, która przyjê³a, ¿e solidny samochód mo¿e byæ te¿ ³adny. są jakże odmienne.

 

Sportowy, miejski maluch 

 

Citroen C2 wkroczył do salonów z wielkim animuszem. Reklama mówiła, że jest samochodem całkiem różnym od „rodzinnego” C3, choć powstał poprzez skrócenie tego auta. Podstawowa jednostka napędowa C2 ma pojemność 1,1 l, lecz warto zdecydować się na wersję nieco Fot. Citroen: C2 z silnikiem 1,4 l o mocy 75 KM jest do¶æ g³o¶ny, ale ma wystarczaj±c± dynamikê. tylko droższą, z 8-zaworowym silnikiem 1,4/75 KM i w wyposażeniu SX. Osiągi takiego samochodu są już przyzwoite, mimo że silnik poprzedniej generacji nie błyszczy dużym momentem napędowym przy niskich obrotach. Wynika z tego niemała głośność w kabinie, a realne zużycie paliwa przekroczy wartości katalogowe.

Fot. Nissan: Micra napêdzana silnikiem 1,2 l o mocy 80 KM ma nieco gorsz± dynamikê od Citroena, ale zu¿ywa mniej paliwa w mie¶cie.  

W małym autku zaoszczędzono nieco na wygłuszeniu wnętrza, co powoduje, że C2 sprawdza się najlepiej nie w szybkiej jeździe po autostradzie, jako pojazd miejski, krótki i zwrotny, łatwy do zaparkowania. Niestety konstruktorom nie udało się uzyskać zadowalającego kompromisu między prowadzeniem na nierównych nawierzchniach i komfortem jazdy, zaś Fot. Citroen: Tablica przyrz±dów zosta³a przejêta z wiêkszego modelu C 3. wspomagany elektrycznie układ kierowniczy pracuje w eksploatacji miejskiej odpowiednio lekko, jednak w jeździe szosowej okazuje się niezbyt precyzyjny.

 

Tablica przyrządów jest żywcem przeniesiona z C3. Nienajlepsze wrażenie robi stukanie dobiegające z okolic tylnej półki i foteli. Zachęcające są natomiast same siedzenia, tak przednie, gdyż są wygodne i dają się nieźle regulować, Fot. Nissan: Nissan jest autem nieco wiêkszym od Citroena, wnêtrze jest wiêc przestronniejsze. Nowoczesna tablica przyrz±dów Micry mo¿e siê podobaæ. jak i tylne, które można przesuwać, „przewracać” i składać, co pozwala na szeroką konfigurację pojemności bagażnika. Interesująca jest koncepcja tylnych siedzisk: w C2 można wybrać pomiędzy klasyczną kanapą a dwoma, całkiem oddzielnymi fotelami. Przestrzeń bagażowa po złożeniu siedzeń nie ma płaskiej podłogi, lecz jej plusem są dwudzielne trzecie drzwi, ułatwiające załadunek dzięki odchylanej dolnej części.

 

Nie tylko dla dam

 

Micra to „porządny” pojazd segmentu B, o parę centymetrów dłuższy od C2 i o rozstawie osi większym od francuskiego konkurenta aż o 11,5 cm. Wewnątrz Micry jest więc dużo miejsca, więcej niż w C2. Prosta tylna kanapa pozwala wygodnie zająć miejsce dwóm osobom i mniej wygodnie – trzem. Tylne siedzenia dają się również przesuwać iFot. Citroen: Pokrywa baga¿nika Citroena jest dzielona, co u³atwia dostêp do przestrzeni baga¿owej w ciasnych miejscach. to w bardzo dużych granicach, mamy więc do wyboru albo niewielki ale wysoki bagażnik i rozsądne miejsce na nogi z tyłu, albo zero miejsca na nogi i spory bagażnik. Położywszy oparcia oczywiście powiększamy kufer, ale płaskiej jego podłogi uzyskać się także nie da. Dodajmy, że przednie siedzenia nie są „sportowe” lecz pozostają wygodne i oferują niezłe boczne trzymanie na zakrętach.

 

Konstruktorzy Nissana Micry postarali się o nieco damski jej charakter, tworząc wesoły, ale przyjazny projekt tablicy przyrządów, oraz starając Fot. Nissan: Tylna kanapa w Nissanie równie¿ daje siê przesuwaæ wzd³u¿ nadwozia. W zale¿no¶ci od jej po³o¿enia baga¿nika ma objêto¶æ od 251 do 357 l. się, by prowadziła się lekko i była bardzo zwrotna. Z drugiej strony nie zestroili podwozia w stronę „komfortu” preferując raczej pewne zachowanie podczas szybkich manewrów, ale unikając podskakiwania i uderzeń na wybojach. W efekcie Micrę możemy nazwać autem nowoczesno – damskim, choć tak jak i w C2, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy jest pewną przesadą. Gdy chodzi o silniki – podstawowe odmiany wyposażono w nowoczesne, szesnastozaworowe jednostki 1,2 l z układem regulacji faz rozrządu, w dwóch wersjach, 65 i 80 KM. Polecamy niewiele droższą tę mocniejszą, która w praktyce pozwala jeździć spokojniej i ciszej (bez wykorzystywania bardzo wysokich obrotów).

 

Jeżeli decydujemy się na auto dwudrzwiowe (nie korzystamy często z tylnych siedzeń) naturalnym wyborem będzie mniej damski mały Citroen – po co wozić niewykorzystane centymetry i kilogramy? Ale z drugiej strony Nissan okazuje się trochę bardziej komfortowy, mimo że podwozia obu aut są równie proste. Wybór wynikać będzie z preferencji estetycznych, bo C2 i Micra wyróżniają się na domowym lub firmowym parkingu.    

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Citroen C2 1,4 SX

Nissan Micra 1,2 3d 80 KM

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

 

+

Poziom hałasu

Remis

Hamulce

Remis (po nabyciu ABS w C2)

Dynamika

+

 

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

 

+ (za silnik)

Wyposażenie

Remis (po nabyciu ABS w C2)

 

Wybrane dane techniczne:

 

Citroen C2 1,4 SX

(4 miejsca, 3d)

Nissan Micra 1,2 80 KM

Visia + (5 miejsc, 3d)

Liczba cylindrów/zaworów

4/8 benzynowy

4/16 benzynowy

Pojemność skokowa (cm3):

1360

1240

Moc maksymalna (KM/obr/min):

75/5400

80/5200

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

118/3300

110/3600

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

12,2

13,9

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

 

 

Prędkość maksymalna (km/h):

169

167

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

 

 

Droga hamowania od 100 km/h (m):

 

 

Pojemność bagażnika (l):

166 – 224

251 - 357

Pojemność zbiornika paliwa (l):

41

46

Zużycie paliwa trasa/miasto: (l/100 km):

4,9/8,3/

5,1/7,4

Długość x szerokość x wysokość (cm):

366 x 166 x 146

372 x 166 x 154

Rozstaw osi (cm):

231,5

243

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/

3/

Cena* (zł):

Od 44 400

Od 45 300

 

*Obie firmy oferują znaczne promocje, np. na samochody z produkcji 2004 r.

· - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne (podstawowe):

 

 

Citroen C2

1,4 SX

Nissan Micra

1,2 Visia +

poduszki powietrzne czołowe / boczne

S/S

S/S

Kurtynowe poduszki powietrzne

O

-

układ ABS/ESP/BAS

O/-/O

S/-/S

Kierownica regulowana/w 2 płaszczyznach

S/S

S/-

Fotel kierowcy regulowany na wysokość

S

S

lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane/podgrzewane

O/O

O/-

elektryczne sterowanie szyb przednich

S

S

klimatyzacja manualna

O

O

radio CD/instalacja

O/S

O/S

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Citroen C2 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Nissan Micra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen C2 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C2 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł