Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36769 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Citroen C3

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

 Citroena C3 reklamują hasłem "życie jest piękne". Ci, którzy pamiętają czasy modelu 2CV, dopatrują się analogii w kształcie nadwozia.

Młodzi nabywcy, bez historycznych skojarzeń, też nie mają żadnego powodu, by nie uwierzyć temu sloganowi.

 

Wśród małych samochodów Citroen C3 wyróżnia się
oryginalną sylwetką. Specjaliści od marketingu są
przekonani, że najbardziej podoba się kobietom.

Bez wątpienia Citroen C3 potwierdza przekonanie, że koncern PSA (Peugeot-Citroen) ma znakomitych stylistów. W zasadzie nie oceniamy kształtu nadwozia prezentowanych samochodów, w tym wypadku robimy jednak wyjątek. Kto wie, czy właśnie oryginalny kształt nadwozia nie jest cechą szczególną tego modelu. Równie ciekawie zaprojektowane jest wnętrze.

 

Podczas normalnej jazdy, C3 bardzo poprawnie zachowuje się na drodze, lecz przy pokonywaniu zakrętów przechyły wysokiego nadwozia są znaczne.

 

Biorąc pod uwagę klasę pojazdu, komfort jazdy można ocenić jako przyzwoity. To zasługa prostej, ale skutecznej konstrukcji zawieszenia. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu zainstalowano oś skrętną, która łączy wahacze wzdłużne. Wewnątrz osi umieszczono rurowy stabilizator. Mankamentem C3 jest dość długa droga hamowania.

 

Stylistyka tablicy przyrządów wygląda interesująco
dzięki licznym odwołaniom do koła, łuku, kuli
i wszystkiego co mniej lub bardziej okrągłe.

Wnętrze jest przestronne. Również na tylnych siedzeniach miejsca jest nadspodziewanie dużo.

Kolumna kierownicy daje się łatwo regulować w dwóch płaszczyznach, z większym trudem można podnosić lub opuszczać fotel kierowcy.

 

Objętość bagażnika, która wynosi 305 dm sześc., jest jedną z większych w tej klasie pojazdów. Bagażnik jest dość głęboki, choć na jego dnie umieszczono pełnowymiarowe koło zapasowe.

 

Z palety jednostek napędowych C3 wybraliśmy benzynowy silnik o pojemności 1.1 l i mocy 61 KM. Ma on 2 zawory w każdym cylindrze, co świadczy o jego podeszłym wieku. Niewielki moment obrotowy nie zapewnia dobrej dynamiki, ale silnik jest dość elastyczny i oszczędny. W mieście zużywa ok. 8 l paliwa na 100 km.

 

Citroen C3 z silnikiem 1.1 l to typowe auto miejskie o przeciętnych osiągach. Amatorzy szybszej jazdy powinni zdecydować się na mocniejszy silnik, np. 1.6 l /110 KM. C3 w podstawowej wersji wyposażenia X ma m.in. 2 poduszki powietrzne, centralny zamek i funkcję automatycznego włączania świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania.

 

Dane techniczne

Model Citroen C3
Typ silnika benzynowy
Liczba cylindrów/zaworów 4/8
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1124
Moc maksymalna (KM/obr/min) 61/5500
Maks. moment obr. (Nm/obr/min) 94/3200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 15,9
Przyspieszenie (IV biegu) 60-100 km/h (s) 16,1
Prędkość maksymalna (km/h) 153
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB) 68*
Droga hamowania od 100 km/h (m) 43,7
Pojemność bagażnika (dm sześc.) 305/1150
Pojemność zbiornika paliwa (dm sześc.) 46
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm sześc./100 km) 5,0/7,8
Długość x szerokość x wysokość (cm) 385 x 167 x 152
Rozstaw osi (cm) 246
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) 1/12
Cena wersji X (zł) 38 700 zł
* - pomiar wg ADAC

Wyposażenie

Poduszki powietrzne 2
Układ ABS O
Wspomaganie układu kierowniczego S
Centralny zamek S
Elektrycznie sterowane szyby O
Klimatyzacja O
Radioodtwarzacz O
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Citroen C3 zdjęcia

Citroen C3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen C3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C3 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł