Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36336 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Citroen C3 Pluriel

Data publikacji: Autor: (w)

 W zależności od potrzeb Citroen C3 Pluriel może być hatchbackiem, kabrioletem, a nawet pikapem. Przekształcenie auta z jednej wersji w inną jest bardzo proste i trwa kilkadziesiąt sekund.

Citroen C3 Pluriel pojawił się w salonach Citroena
w miniony weekend, podstawowa odmiana kosztuje
58 800 zł.
Fot. Witold Blady

Bryłę nadwozia i wnętrze "zapożyczono" z modelu C3. Styliści przywiązali sporo uwagi do drobiazgów, które stanowią nie tylko uzupełnienie, ale przede wszystkim urozmaicenie wnętrza Pluriela. Drzwi boczne zamiast tradycyjnych podłokietników mają aluminiową rurkę stanowiącą jednocześnie uchwyt służący do zamykania drzwi. Dach, choć mocno zaokrąglony, poprowadzono wysoko, dzięki czemu miejsca na głowy czwórki pasażerów jest sporo. Nieco gorzej z miejscem na nogi, przede wszystkim z tyłu. Przeznaczony głównie dla młodzieży i płci pięknej samochód ma wewnątrz mnóstwo schowków na drobiazgi. Na uwagę zasługuje także pojemny bagażnik, który w niewielkim stopniu zmniejsza objętość po złożeniu dachu - całość chowa się pod podłogą, po tej operacji bagażnik mieści prawie 266 litrów bagażu. Odchylana do dołu klapa bagażnika stanowi nie tylko przedłużenie przedziału ładunkowego, ale także wytrzymuje ciężar prawie 100 kilometrów, ułatwiając załadunek ciężkich przedmiotów.

Auto wyróżnia się modułową konstrukcją dachu, pozwalającą w kilkadziesiąt sekund wybrać najbardziej nam odpowiadający wariant nadwozia. Podstawą jest samochód z zakrytym dachem - hatchback. Jednym pokrętłem w ciągu kilku sekund dach znika za tylnymi fotelami, dając nam wrażenie samochodu z nadwoziem targa. Jeśli tego nam za mało, możemy (tutaj musimy już wysiąść z samochodu) złożyć dach i tylną szybę do schowka w dolnej części bagażnika. W dalszą drogę ruszamy niemal kabrioletem z umieszczonymi wzdłuż nadwozia pałąkami bezpieczeństwa. Jeśli tego nam mało, kilka kolejnych ruchów pozwoli nam zdjąć pałąki - otrzymujemy wówczas kabrioleta. Minusem tego rozwiązania jest nie tyle waga pałąków - każdy 12 kilogramów - ale problem, co z nimi zrobić. Musimy bowiem zostawić je w domu lub garażu. Warto zatem przed wyjazdem sprawdzić prognozę pogody. Ostatnia wersja pozwala przewozić dłuższe przedmioty - w tym celu składamy tylne fotele, a klapę bagażnika otwieramy, uzyskując auto typu pikap.

Najtańsza wersja C3 Pluriel z silnikiem o pojemności 1,4 litra (75 KM) to wydatek 58,8 tys. złotych. Do wyboru jest także mocniejsza odmiana 1,6 litra o mocy 110 KM, współpracująca z automatyczną przekładnią SensoDrive - zmiana biegów odbywa się automatycznie lub sekwencyjnie przy wykorzystaniu montowanych przy kierownicy manetek.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen C3 zdjęcia

Citroen C3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C3 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł