Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38756 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Citroen C4 1.5 BlueHDi 131 KM vs Kia XCeed 1.6 CRDi 136 KM. Porównanie nowoczesnych crossoverów z tradycyjnymi silnikami

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed. Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.

Citroen C4 vs Kia XCeed. Krótki przegląd oferty

Jak wspomniałem na początku, wielu producentów stara się, aby część ich oferty stanowiły modele zelektryfikowane. Podobnie jest z naszymi bohaterami, bowiem Citroen C4 dostępny jest w odmianie elektrycznej, natomiast Kia XCeed hybrydowej typu plug-in. W przypadku Citroena C4, do wyboru mamy raczej spokojne i mało emocjonujące jednostki napędowe. Wspomniany Model e-C4 z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM dostępny jest w cenie co najmniej 137 400 złotych. Najtańsze C4 kupimy jednak już za 75 800 złotych i będzie to odmiana Live Pack z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 102 KM z manualną 6-biegową przekładnią. Samych silników benzynowych mamy trzy odmiany – o mocy 102, 131 i 156 KM. Są też silniki wysokoprężne 1.5 BlueHDi o mocy 110 lub 131 KM. Wybór jest więc dość szeroki.

W przypadku Kii XCeed, odmiana hybrydowa typu plug-in – 1.6 GDI PHEV o mocy 141 KM - to koszt co najmniej 129 990 złotych. Najtańsza, 120-konna benzyna 1.0 T-GDI to koszt 81 990 złotych. W ofercie jest także silnik 1.5 T-GDI (również w wersji z miękką hybrydą) o mocy 160 KM oraz 204-konny 1.6 T-GDI, który oferuje świetne osiągi. Honor silników wysokoprężnych broni tylko 1.6 CRDi o mocy 136 KM w cenie od 95 490 złotych.

Citroen C4 vs Kia XCeed. Nadwozie/wnętrze

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.
Fot. CitroenCitroen C4 to świeża konstrukcja, która jeszcze nie zdążyła się opatrzeć i nie jest zbyt często spotykana na ulicy. Nie da się jednak ukryć, że Francuzi poszli na całość i zaprojektowali niezwykle odważne stylistycznie auto, które rzuca się w oczy. Przednia część auta jest bardzo charakterystyczna dla Citroena – dzielone klosze lamp, charakterystyczne logo szewrona nadające kształt grillowi oraz obowiązkowe nakładki z tworzywa sztucznego. Na boku znajdziemy sporo przetłoczeń, załamań i ciekawych linii, zaś najciekawszym elementem jest słupek D, który odcina się od nadwozia i sprawia wrażenie, jakby cały dach lewitował i trzymał się na słupku A. Tył to kolejny designerski odlot z nietypową grafiką świateł i zintegrowanym spojlerem, który dzieli szybę na dwie części. A we wnętrzu?

Królują tu ostre, geometryczne kształty. Ekran centralny nie dość, że ma horyzontalną pozycję, to na dodatek jego proporcje są mocno panoramiczne, dzięki czemu zobaczymy na nim sporo informacji. Jego obrys nie wystaje znacząco ponad deskę rozdzielczą – to mi się podoba. Przed oczami kierowcy znajduje się minimalistyczny ekran z podstawowymi informacjami. Na szczęście panel klimatyzacji posiada przyciski i pokrętła. Za to kolejny ogromny plus. Zaletą jest również pojemność bagażnika – 380 litrów, a po złożeniu oparć kanapy do dyspozycji jest 1250 litrów.

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.
Fot. KiaKonkurent jest zupełnie inny. W sumie obu konkurentów łączy ten sam segment i przynależność do grupy samochodów z nadwoziem typu crossover. Kia XCeed jest dość ekstrawagancka, odważna, ale bez zbędnych fajerwerków i przesadnych udziwnień. Linia nadwozia zdaniem producenta ma przypominać coupe z funkcjonalnością kompaktowego hatchbacka, ale charakter autu nadają z pewnością liczne nakładki i cechy charakterystyczne dla crossoverów i większych SUV-ów. Spoglądając na auto z profilu oraz z tyłu można odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z podniesionym fastbackiem. Wygląda to naprawdę świetnie i mimo znacznie dłuższego niż C4 stażu na rynku, nie zdążyło się znudzić. Mamy tu cechy sportowego kompakta, ale i odrobinę terenowych dodatków. Wszystko tworzy naprawdę świetne połączenie. Oczywiście o terenowych wojażach lepiej zapomnieć, ale pokonywanie krawężników czy nawet nierównych dróg za miastem będzie o wiele pewniejsze.

We wnętrzu również dominują płynne linie i świetne stylistyczne akcenty. Jest co prawda wiele wstawek z fortepianowego plastiku, którego nie lubię, ale dość zgrabnie wkomponowano je w ogólny zamysł stylistyczny. Ładnie wygląda daszek nad zestawem wirtualnych zegarów, nie zabrakło fizycznych przycisków, na ergonomię również nie można narzekać. Do tego mamy bardzo dobrej jakości materiały i spasowanie. W zależności od wersji wyposażenia, we wnętrzu mogą pojawić się wstawki w kontrastujących odcieniach. Domyślna pojemność bagażnika to 380 litrów, czyli dokładnie tyle, co w C4, ale po złożeniu oparć kanapy użytkownik uzyskuje 1332 litry, a to już wyraźnie więcej niż u „Francuza”.

Citroen C4 vs Kia XCeed. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Citroen C4 z naszego porównania został wyposażony w silnik 1.5 BlueHDi o mocy 131 KM i automatyczną 8-biegową skrzynię automatyczną. W tym przypadku jest to tradycyjna konstrukcja czterocylindrowa, która generuje przyzwoite 300 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 206 km/h. Spalanie według producenta to średnio 4,6 l/100km.

Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu

W Kii XCeed również zastosowano jednostkę wysokoprężną 1.6 CRDi o mocy 136 KM z momentem obrotowym 280 Nm. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni automatycznej. Osiągi są zbliżone, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta to 5,1 l/100km.

Citroen C4 vs Kia XCeed. Ceny i wyposażenie

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.
Fot. CitroenCitroen C4 z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 131 KM z automatyczną skrzynią biegów dostępny jest w odmianie Feel za 103 700 złotych. Do wyboru jest także wersja Feel Pack oraz Shine za 110 200 i 115 700 złotych. Wyposażenie seryjne jest dość bogate i obejmuje m.in. 18-calowe stalowe felgi z ciekawymi kołpakami AeroTech. Nie są to felgi aluminiowe, ale prezentują się dość ciekawie. Oprócz tego dostajemy pakiet bezpieczeństwa, czujniki parkowania z tyłu, cyfrowe zegary 5,5 cala z podświetleniem ambientowym, 10-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, dwustrefową klimatyzację automatyczną czy też reflektory przeciwmgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów. W opcji za 2050 złotych dostaniemy dostęp bezkluczykowy i elektrycznie składane lusterka, za 2000 podgrzewaną kierownicę, fotele przednie i szybę przednią, a za 1200 kamerę cofania z czujnikami z tyłu. A co oferuje konkurent?

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.
Fot. KiaKia XCeed z silnikiem 1.6 CRDi o mocy 136 KM z automatyczną skrzynią biegów to koszt co najmniej 101 490 złotych. W tej cenie otrzymamy bazową odmianę M. Za wersję L trzeba zapłacić 112 490 złotych, za 121 990 złotych dostępna będzie wersja Business Line, a za 129 990 złotych model z wyposażeniem XL. W standardzie wersji M znajdują się m.in. światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED w stylistyce kostek lodu, światła mijania oraz drogowe wykonane w technologii LED, kierunkowskazy LED, tylne lampy LED z funkcją świateł do jazdy dziennej, felgi aluminiowe 16-calowe, klimatyzacja manualna czy też 8-calowy kolorowy, dotykowy ekran LCD z interfejsem Apple CarPlay i Android Auto. Trochę szkoda, że w standardzie jest tylko manualna klimatyzacja, ale automatyczna jest już w wyższym o jedno oczko wariancie, lub za dopłatą 2500 złotych w pakiecie Smart.

Podsumowanie

Oba auta są z pewnością bardzo ciekawe i przyciągają wzrok na ulicy. Citroen C4 swoją awangardową i nieco ekscentryczną stylistyką, Kia XCeed płynnymi liniami o sportowo-eleganckim klimacie. Jednostki wysokoprężne z kolei są już coraz rzadziej spotykane i możliwość ich wyboru w ofercie pierwotnej producentów to coraz większa rzadkość.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Kia XCeed (M) 1.6 CRDi 136 KM (AT7)

Citroen C4 (Feel) 1.5 BlueHDi 131 KM (AT8)

Platforma

K2

PSA EMP1

Euro NCAP

brak testu

4/5

Rozstaw kół przód (mm)

1585

1650

Rozstaw kół tył (mm)

1583

1650

Wysokość (mm)

1483

1522

Rozstaw osi (mm)

2650

2670

Długość/szerokość (mm)

4395/1826

4360/1800

Pojemność bagażnika (l)

380/1332

380/1250

Cena (zł, brutto)

101 490

103 700

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1489

1324

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

50

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

olej napędowy

olej napędowy

Pojemność (cm3)

1598

1499

Liczba cylindrów

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 7-biegowa

automatyczna, 8-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

136/4000 obr./min

131/3700 obr./min

Moment obrotowy (Nm)

280/1500-3000 obr./min

300/od 1750 obr./min

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,9

9,5

Prędkość maksymalna (km/h)

200

206

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,1

4,6

Emisja CO2 (g/km)

134

122

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Kia XCeed (M) 1.6 CRDi 136 KM (AT7)

Citroen C4 (Feel) 1.5 BlueHDi 131 KM (AT8)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/*

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S  wyposażenie standardowe

O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Kia XCeed (M) 1.6 CRDi 136 KM (AT7)

Citroen C4 (Feel) 1.5 BlueHDi 131 KM (AT8)

Przestronność wnętrza

*

 

Silnik

 

*

Osiągi

*

*

Podwozie

*

*

Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

 

*

Wyposażenie

 

*

Cena

+

 

Wynik końcowy

+++++ (5)

++++++ (6)

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.

Obecnie coraz więcej producentów rezygnuje z silników wysokoprężnych i w ofercie serwuje tylko jednostki benzynowe oraz hybrydy. Czasami zdarzy się również odmiana elektryczna, ale jeśli ktoś szuka tradycyjnej jednostki Diesla, ma coraz mniejszy wybór. Na szczęście tego typu rozwiązania jeszcze istnieją i niekiedy są łączone z nowoczesnymi modelami. Sprawdźmy, co oferuje Citroen C4 oraz Kia XCeed.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen C4 zdjęcia

Citroen C4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen C4 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł