Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36608 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Citroen C4 2.0 HDi

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Citroen C4 2.0 HDi Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert Druga generacja kompaktowego modelu C4 po raz pierwszy zaprezentowana została podczas salonu w Paryżu pod koniec 2010 roku. Najtańsza wersja Attraction, wyposażona w silnik benzynowy 1.4 VTi o mocy 95 KM, dostępna jest, za 58 600 złotych.

 C4 zaprojektowany został w centrum stylistycznym PSA Peugeot Citroen. Budowa oparta jest na zmodernizowanej płycie Citroen C4 2.0 HDi Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspertpodłogowej poprzednika. To auto charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa, jeszcze przed swoją premierą otrzymało najlepszą ocenę ze wszystkich kompaktowych aut klasy średniej i zdobyło 5 gwiazdek we wszystkich kategoriach systemu Euro NCAP. Do nowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo należy dostępny za dopłatą tak zwany „Pakiet Bezpieczeństwo” obejmujący między innymi system kontroli martwego pola opierający się na sygnałach z czterech ultradźwiękowych czujników. Nadzoruje on przestrzeń nie objętą lusterkami zewnętrznymi.

Citroen wprowadzając na rynek nowy model zdecydował, że będzie on oferowany jedynie jako 5 drzwiowy hatchback. Wyważone proporcje nadwozia: długość wynosząca 4,33 m, szerokość 1,79 i wysokość 1,49 m powodują że auto sprawia wrażenie mocnego i stabilnego. Modele francuskiej marki do tej pory bardzo często zaskakiwały innowacyjnym wyglądem. C4 bardziej jednak przypomina klasyczny, rodzinny kompakt.

Wnętrze sprawia wrażenie bardzo przestronnego, a to za sprawą zastosowanej koncepcji Visiodrive znanej z innych modeli marki, to znaczy szyby czołowej zachodzącej na dach pojazdu oraz dostępnego za dopłatą dużego panoramicznego dachu. Jazda na przednich fotelach to naprawdę przyjemność. Odpowiednio wyprofilowane oparcia powodują, że charakteryzują się one bardzo dobrym trzymaniem na boki. Inaczej wygląda sytuacja na tylnej kanapie, miejsca na głowę i nogi nie jest zbyt Citroen C4 2.0 HDi Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspertwiele, osoby dość wysokie podczas jazdy mogą odczuwać pewien dyskomfort.

W nowym modelu zrezygnowano z nietypowej kierownicy z nieruchomym rdzeniem na rzecz bardzo estetycznie wykonanej tradycyjnej wielofunkcyjnej kierownicy pokrytej miękką skórą. Bardzo przydatnym elementem wyposażenia może być ukryte w schowku, w podłokietniku przednim gniazdo 230V. Plastikowe elementy wykończeniowe imitujące karbon i aluminium pozwalają nieco ożywić stonowaną kolorystykę wnętrza przez co staje się ono nowoczesne i nieszablonowe. C4 dysponuje przestronnym jak na swoją klasę bagażnikiem o minimalnej pojemności 380 litrów. Zaletą jego jest regularny kształt i niski próg załadunkowy. Dzięki możliwości składania siedzeń tylnych w stosunku 40/60 możemy dowolnie konfigurować przestrzeń bagażową. Pojemność maksymalną jaką możemy uzyskać to 1183 litry po całkowitym złożeniu tylnej kanapy.

W Citroenie C4 do napędu wykorzystywana jest gama ekologicznych silników, spełniających normę emisji spalin Euro V: 4 Citroen C4 2.0 HDi Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspertsilniki wysokoprężne HDi (HDi 90 FAP, HDi 110 FAP, e-HDi 110 FAP i HDi 150 FAP) oraz 3 benzynowe (VTi 95, VTi 120 i THP 155). Z silnika wysokoprężnego HDi 150 FAP w jaki wyposażony był testowany pojazd, moc na koła jezdne przekazywana jest za pośrednictwem manualnej 6-przełożeniowej skrzyni biegów. Jednostka ta z pojemności 1997 cm3 osiąga maksymalną moc 150KM przy 3750obr/min i charakteryzuje się maksymalnym momentem 340Nm przy 2000 obr/min. Silnik jest bardzo dynamiczny, a jednocześnie bardzo ekonomiczny. Zawdzięcza to między innymi dobrze dobranym przełożeniom skrzyni biegów. Rozpędza auto do prędkości 100 km/h w czasie 8,6 sekundy. Średnie zapotrzebowanie na paliwo w ruchu miejskim wynosi około 6,5 litra oleju napędowego na 100 km. Citroen C4 na drodze zachowuje się stabilnie. Jego właściwości jezdne sprawiają, że samochód daje kierowcy dużą przyjemność z jazdy przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa i wysokiego komfortu. Zawieszenie przednie to kolumny McPherson z trójkątnymi wahaczami, zaś tylne to oś odkształcalna z wahaczami wleczonymi. Jest ono miękkie i komfortowe, stosunkowo dobrze tłumi nierówności drogi. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie pozwala na dość precyzyjne wykonywanie manewrów.

Już w podstawowej wersji pojazdu za wysoki stopień bezpieczeństwa odpowiada pakiet poduszek powietrznych obejmujący poduszki czołowe, boczne oraz kurtynowe oraz system ABS uzupełniony systemem wspomagającym gwałtowne hamowanie BAS i elektronicznym układem rozdziału siły hamowania EBD.

Wybrane dane techniczne Citroena C4 i konkurentów:

Marka / model

Citroen C4

Volkswagen Golf

Ford Focus

Wersja

Exclusive

Highline

Titanium

Cena (zł)

90 100

94 050

88 900

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1997

1968

1997

Moc (KM)

150

150

140

Moment obrotowy (Nm)

340

320

320

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,6

8,6

8,9

Prędkość maksymalna (km/h)

207

216

207

Średnie spalanie (l/100 km)

4,9

4,1

4,9

Emisja CO2 (g/km)

127

106

124

Skrzynia biegów

manualna 6-biegowa

manualna 6-biegowa

manualna 6-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

380

380

363

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Info-Ekspert

Citroen C4 2.0 HDi Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Citroen C4 2.0 HDi Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • sprawiedliwy (gość)

    na pewno lepiej kupić HDI niż TDI. Mniejsze ryzyko awarii. Hdi ma dużo lepsze opinie.

  • Radek62 (gość)

    Gdzie? Ja zaglądam właśnie na forum brytyjskie i TDI 2.0 (ale common rail, bo o tym mówimy i porównujemy) jest w rankingu silników diesla w UK na 2 miejscu. A HDI nie ma... Pewnie brytole sie nie znają.

  • sprawiedliwy (gość)

    pokaż gdzie jest to zestawienie, chętnie zobaczę i przeanalizuję, widocznie mogę być w błędzie... poprosiłbym i jakiś link czy cos..

  • FX (gość)

    Najmocniejsze HDI + manualna skrzynia biegów to nieporozumienie. Walczy się z materią która daje się okiełznać jedynie dzięki elektronice, zżera przednie opony w tempie kpl na 25 tyś km (w zestawie mamy awaryjny i absurdalnie drogi dwumas) i silnik który... niestety po 150tyś km przebiegu zaczyna pokazywać fochy. Zaczyna się od FAP`a, EGR`u a potem to już leci... stówka za stówką, tysiąc za tysiącem sprawiając iż pojazd przeżera z nawiązką (wiąchą chyba) wszystko to co zaoszczędził niskim spalaniem na przestrzeni poprzednich 150tyś km. A z tą oszczędnością całej trójki to też temat na eksplozję śmiechu... zwłaszcza te 4 litry VW <hahaha> Żaden z nich nie schodzi średnio niżej 6 litrów - żaden !! Zaś zimowa jazda w miejskich korkach... to docenić potrafi tylko posiadacz tych "nowoczesnych" diesli... Ile kosztuje wskrzeszenie silnika do stanu używalności, czyli na jakieś 2 tygodnie nim znowu powtórka z historii się zdarzy.

  • matias21 (gość)

    fakt teraz diesel to tylko na 3 lata i sprzedać, kiedyś nie było żadnych fapów, dpfów, a egra sie poprostu zaślepiało :) fakt spadło średnie spalanie ale chyba na papierze tylko....

  • on (gość)

    ktoś jechał autostradą cytrynką ponad 120km? i ciekawe ile kosztuje naprawa diesla po paru latach eksploatacji ja wiem ......?

  • dan (gość)

    Najmniej awaryjny jest właśnie diesel HDI.

  • Tomek (gość)

    Jeżdżę C4 z 2011 z silnikiem 2.0 HDi 110 kw przejechane mam ponad 180k bez jakich kolwiek problemów ... Jedyne co wymieniałem to rozrząd i pompę wody, a w najbliższym czasie zastanawiam się nad wymianą dwu masa oraz regeneracją FAP. Jak dba się o diesla to będzie śmigał i serwisuje się go należycie a nie dopiero wtedy gdy odmówi posłuszeństwa ... Podkreśle również że lubię sobie przycisnąć i kilka razy w roku jednorazowo pokonuje trasę ponad 1000 km z średnią prędkością 160 km/h (średnie spalanie 7.8 l / 100km) zatrzymując się tylko zatankować.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen C4 zdjęcia

Citroen C4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen C4 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C4 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł