Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen C4. Teraz także w wersji elektrycznej. Dane techniczne, osiągi, silniki

Mariusz Michalak
Citroen C4 Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.Fot. Citroen
Citroen C4 Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.Fot. Citroen
Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.

Zdecydowano się na krótkie zwisy przednie i tylne w połączeniu z kołami o dużej średnicy (690 mm) i prześwit 156 mm. Pojazd ma 4360 mm długości, 1800 mm szerokości i 1525 mm wysokości.Bagażnik standardowo pomieści 380 litrów ładunku, a po złożeniu kanapy na płasko możemy zwiększyć tę wartość do 1250 litrów.

Citroen C4 Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.Fot.
Citroen C4

Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.

Fot. Citroen

Wraz z reflektorami połączonymi błyszczącym czarnym paskiem nowy C4 i ë-C4 – 100% ëlectric wprowadzają charakterystyczne tylne oświetlenie LED w kształcie litery V.

Kierownica z szerokim dolnym ramieniem jest skierowana w stronę kierowcy i zawiera elementy wspomagające kierowcę po lewej stronie oraz elementy sterujące systemu multimedialnego po prawej stronie. Nowe, błyszczące czarne łopatki automatycznej skrzyni biegów są wbudowane za kierownicą: zintegrowane z kierownicą umożliwiają natychmiastową zmianę biegów, niezależnie od kąta skrętu kierownicy.

Do dyspozycji jest nową generację foteli Advanced Comfort Seats wykończonych pianką dopasowującą się do kształtu ciała . W kabinie zmieszczono 16 różnych schowków i skrytek o łącznej pojemności aż 39 litrów. Najważniejszymi funkcjami pojazdy możemy sterować za pomocą wyświetlacza o przekątnej 10,1 cala.

Do wyboru jest silnik benzynowy 1.2 w 3 wersjach mocy: 100 KM, 130 KM oraz 155 KM. Najmocniejsza może być połączonaz 8-stopniowym automatem. Do wyboru jest też diesel 1.5 HDi generujący 103 KM dostępny z przekładnią manualną lub automatyczną.

Citroen C4 Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.Fot.
Citroen C4

Citroen C4 bez tajemnic. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny z napędem benzynowym, dieslem lub elektrycznym do wyboru.

Fot. Citroen

Nowością jest wariant elektryczny, którego sercem jest 136-konny silnik i akumulator o pojemności 50 kWh. Do 100 km/h rozpędzimy się w 9,7 sekundy i przejedziemy maksymalnie 350 km na pełnym akumulatorze. Nowy ë-C4 – 100% ëlectric ma funkcję Brake, która wzmacnia redukcję prędkości pojazdu bez naciskania pedału hamulca, aby zwiększyć zasięg. System ten pozwala odzyskać energię dostępną podczas faz hamowania i zwalniania.

Citroen C4. Ile wynosi czas ładowania?

  • W trybie 4 na publicznej stacji ładowania, przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 100 kW, akumulator ładuje się z prędkością 10 km/min, wartość na najlepszym poziomie w segmencie: 80% ładowania kończy się w 30 min.
  •  W trybie 3 w domu, ładowanie akumulatora za pomocą zakupionego lub wynajętego Wall Boxa 32 A jest przyspieszone i zajmuje 7,5 godziny w przypadku ładowania jednofazowego lub nawet 5 godzin w przypadku trójfazowego, dzięki opcjonalnej ładowarce 11 kW.
  • W trybie 2 w domu, dla sporadycznych potrzeb, akumulator może być ładowany w 15 godzin w gnieździe 16 A Legrand Green'up ™ i ponad 24 godziny w standardowym gniazdku domowym.    

Citroen C4. Jakie silniki?

Nowy ë-C4 – 100% ëlectric: 1 w 100% elektryczny silnik: 136 km (100 kW) – Bateria 50 kWh.

Nowy C4:

  •  4 benzynowe silniki Euro 6d: PureTech 100 S&S z 6 stopniową manualną skrzynią biegów, PureTech 130 S&S z 6 stopniową manualną skrzynią biegów, PureTech 130 S&S EAT8, PureTech 155 S&S EAT8.\
  • 2 silniki Diesla Euro 6d: BlueHDi 110 S&S z 6 stopniową manualną skrzynią biegów i BlueHDi 130 S&S EAT8.

Citroen C4. Wybrane elementy wyposażenia:

  • Automatyczny elektryczny hamulec postojowy: System ten umożliwia automatyczne zaciąganie hamulca postojowego po wyłączeniu silnika i zwolnieniu, gdy tylko pojazd ruszy. Kierowca może w każdej chwili zainterweniować, aby zaciągnąć lub zwolnić hamulec postojowy za pomocą elementu sterującego na konsoli środkowej.
  • Boczne czujniki parkowania: ten system dostarcza informacji o bliskości przeszkód na bokach pojazdu manewrującego poprzez zapamiętywanie danych zebranych przez czujniki umieszczone na przednich i tylnych zderzakach sprzężonych z trajektorią pojazdu.
  • Kamera cofania z widokiem z góry z tyłu: Po włączeniu biegu wstecznego kamera wyświetla na ekranie dotykowym widok z tyłu pojazdu, z kolorowymi oznaczeniami zależnymi od odległości od przeszkód, a także zrekonstruowanym obrazem tylnego otoczenia w 180°, patrząc z góry.
  • Wizja 360: Aktywowana automatycznie, gdy pojazd jest na wstecznym biegu lub ręcznie przez kierowcę, ta pomoc wideo dla wszystkich manewrów przy niskiej prędkości zapewnia widok 360° z góry samochodu i jego otoczenia: widok jest aktualizowany w miarę jak pojazd porusza się.
  • Asystent parkowania: ten system jest aktywną pomocą przy parkowaniu, do parkowania równoległego (wjazd i zjazd) lub w miejscu parkingowym (wjazd), dzięki czemu manewry są płynniejsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze. Automatycznie wykrywa miejsce parkingowe i kontroluje manewry parkowania w nim i poza nim.
  • Asystent ruszania pod górę: System zapobiega niepożądanemu ruchowi pojazdu, ułatwiając ruszanie pod górę po zwolnieniu pedału hamulca. Ta funkcja działa na zboczach większych niż 3%, stabilizując pojazd na 2 sekundy.
  • Funkcja statycznego doświetlania zakrętów: oprócz głównego światła włącza się prawe lub lewe światło przeciwmgielne, aby oświetlić do 75° w prawym lub lewym rogu pojazdu, w zależności od kąta skrętu kierownicy.
  • Kontrola stabilności przyczepy: jest to stabilizator przyczepy w pojazdach wyposażonych w fabrycznie opcjonalne urządzenie do holowania przyczepy. Wykrywa przyczepę, gdy tylko jej złącze elektryczne zostanie podłączone do pojazdu ciągnącego, i tłumi wszelkie możliwe kołysanie oraz spowalnia zaczep przy krytycznych prędkościach poprzez indywidualne i naprzemienne hamowanie każdego koła na przedniej osi. Jednak w przypadku dużych skrętów układ zmniejsza moment obrotowy silnika i hamuje pojazd ciągnący na wszystkich czterech kołach, aby jak najszybciej opuścić krytyczny zakres prędkości.

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty