Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36078 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Citroen Saxo 1.5 D

Data publikacji: Autor: Marek Wicher

 Gdyby samochody oceniać tylko i wyłącznie po apetycie na paliwo citroen saxo z silnikiem diesla od razu zyskałby miano niejadka.

Tankowanie oleju napędowego w tym aucie to czysta przyjemność, dostępna niestety - albo na szczęście - jedynie raz na dwa tygodnie. Mimo, że jednostka napędowa nie powala swoimi parametrami, okazuje się całkiem żwawa, odpłacając się za to chorobliwą wręcz skłonnością do oszczędzania ropy.

Wymiary zewnętrzne najmniejszego citroena predysponują go do roli auta miejskiego. 3,7 metra długości, 1595 milimetrów szerokości oraz nieco ponad 1,3 metra wysokości pozwalają szybko znaleźć miejsce na zatłoczonych ulicach. Na ciasnych parkingach przyda się również czworo drzwi. Przez piąte sprawnie załadujemy 280-litrowy bagażnik, który na dodatek po złożeniu tylnej kanapy można powiększyć prawie do 1000 litrów. Zwarta sylwetka z kołami rozstawionymi w narożach (odstęp pomiędzy osiami samochodu wynosi 2385 milimetrów) może się podobać, zwłaszcza od czasu kiedy małemu francuzowi zaaplikowano kurację odmładzającą.

Kompaktowe wymiary zewnętrzne rzutują na ilość miejsca w kabinie. Nie ma się co czarować - luksusów nie można oczekiwać w aucie o długości niespełna czterech metrów. Mimo wszystko nie jest też tak źle. Cztery osoby w miarę wygodnie będą podróżować nawet na dłuższych trasach, dla piątej (bo na tyle przewidziano miejsc na tylnej kanapie) brakuje już przestrzeni. Jak pojedziemy do hipermarketu to da się wytrzymać. Słowa uznania należą się za przednie fotele.

Miękkie, dobrze sprężynujące okazują się jednocześnie bardzo "sportowe", dobrze trzymające kierowcę i pasażera. No, ale nie ma się czemu dziwić. Wszak w rodzinie saxo występują modele VTS o aspiracjach sportowych, więc czemu dobrych rozwiązań nie zastosować także w nieco wolniejszym dieslu.

Niezależne zawieszenie wszystkich kół (amortyzatory przy tylnej osi pracują w poziomie) oraz wysoki profil opon (165/70 R13) powodują, że niestraszne nam będą najgorsze nawet przejazdy kolejowe i tramwajowe. Podwozie dobrze tłumi większe dziury, choć nieco gorzej sprawuje się podczas jazdy po podłużnych nierównościach. Auto ma tendencje do kołysania, zaś na szybciej pokonywanych zakrętach przechyla się, wykazując jednocześnie tendencje do odrywania tylnego wewnętrznego koła.

Półtoralitrowy silnik produkuje moc 58 koni mechanicznych. Choć nie robi to specjalnego wrażenia, w praktyce okazuje się zupełnie wystarczające. Po niecałych 16 sekundach prędkościomierz wskaże "setkę", a dalsze wciskanie pedału gazu skończy się na prędkości 158 km/h.

Saxo 1.5 D to znakomite auto dla ludzi lubiącach tanio podróżować. Tankowanie 45-litrowego zbiornika przy normalnej jeździe odbywać się będzie po przejechaniu prawie 1000 kilometrów w trasie, albo 800 w mieście. Przy takich wynikach istnienie komunikacji zbiorowej wydaje się nie mieć sensu.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • krzys (gość)

    super auto ma wady ale to pecha przy spalaniu polecam nie chcę innego

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen Saxo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł