Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37292 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Citroen Saxo VTS

Data publikacji: Autor: Tekst i zdjęcia: Witold Blady

 Coraz bardziej popularne stają się w naszym kraju nieduże auta o agresywnym wyglądzie i z niezbyt mocnymi silnikami.

Przejdź do: Nadwozie | Wnętrze | Wyposażenie | Citroen Saxo VTS a konkurencja

Saxo VTS w wersji z 75-konnym silnikiem to typowa... owca w wilczej skórze. Wygląd auta obiecuje znacznie lepsze osiągi niż jest w rzeczywistości. To propozycja dla osób nie potrzebujących szybkiego auta, a lubiących sportowe akcenty w samochodzie.

Poprzednia wersja Saxo VTS z silnikiem o pojemności 1.6 litra dysponowała mocą 118 KM i potrafiła rozpędzić ważące niespełna 950 kilogramów auto do ponad 200 km/h. Jego wadą była wysoka cena, która na polskim rynku przekraczała 60 tys. złotych. Przy okazji modernizacji auta wprowadzono więc słabszą wersję modelu VTS. Testowy model był wyposażony w silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 75 KM. Zastosowano jednak - w porównaniu z innymi modelami, dysponującymi silnikami o tej samej mocy - utwardzone zawieszenie i zmienione przełożenia skrzyni biegów. Dzięki temu trzydrzwiowe auto lepiej trzyma się drogi na zakrętach, choć z pewnością odbiło się to na komforcie. Dynamiczna jazda powoduje jednak, że silnik staje się dokuczliwie głośny, wyraźnie rośnie także zużycie paliwa. Przy spokojniejszej jeździe Saxo VTS spala średnio około 7 litrów na 100 kilometrów. W ofercie są także inne wersje Saxo VTS - z silnikiem o pojemności 1.6 litra i mocy 90 lub 120 KM. Ta ostatnia pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy, osiągając maksymalna prędkość 205 km/h.

Nadwozie
Zaprezentowane we wrześniu ubiegłego roku auto ma powiększone przednie reflektory i zmienioną atrapę chłodnicy z dużym logo firmy. Samochód w wersji VTS wyróżnia się dodatkowo lakierowanymi w kolorze nadwozia zderzakami z plastikowym pasem, zabezpieczającym go przed zarysowaniem podczas parkowania na zatłoczonych ulicach. Sportowego charakteru dodają również szersze błotniki. Citroen Saxo jest dostępny w trzy- i pięciodrzwiowej wersji nadwozia. Usportowione modele VTS oferowane są jednak wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem.

Wnętrze
Konstrukcja wnętrza zapewnia wygodną pozycję osobom, których wzrost nie przekracza 180 - 185 centymetrów. Wyższe mogą narzekać na niewystarczającą regulację kierownicy. Oparcia foteli zapewniają lepsze, niż w podstawowych odmianach przytrzymanie tułowia na zakrętach. Tylna kanapa mieści wygodnie dwie osoby, trzecia może podróżować raczej awaryjnie. Styliści wykorzystali sprawdzone wzorce, przejmując bez większych zmian tablicę przyrządów z poprzedniej wersji. Niestety, jest ona wykonana z twardego plastiku.

Wyposażenie
W modelu VTS do standardu należą wspomaganie układu kierowniczego, centralne ryglowanie zamków, dwie poduszki gazowe, elektryczne podnośniki szyb, immobiliser, kolumna kierownicza z regulacją wysokości i obrotomierz. Na liście opcji znalazły się boczne poduszki gazowe, klimatyzacja, aluminiowe felgi i lakier metalizowany.

» Do początku artykułu

Citroen Saxo VTS a konkurencja

Model Citroen Saxo VTS Ford Fiesta Trend Renault Clio RT
Silnik R4 R4 R4
Liczba zaworów 8 16 8
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1360 1242 1390
Moc maksymalna (KM) 75 75 75
Maks. moment obrotowy (Nm) 111 110 114
Skrzynia biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/B T/B T/B
Średnica zawracania (m) 10,5 10,3 10,7
Objętość bagażnika (dm sześc.) 280 250 255
Długość (mm) 3737 3828 3773
Szerokość (mm) 1620 1643 1639
Wysokość (mm) 1360 1320 1417
Rozstaw osi (mm) 2385 2445 2470
Masa własna (kg) 840 940 940
Ładowność (kg) 500 480 560
Prędkość maksymalna (km/h) 176 170 170
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 12,9 12,2 12,1
T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe

Zużycie paliwa (l/100 km)

Model Citroen Saxo VTS Ford Fiesta Trend Renault Clio RT
Miasto 9,3 8,8 8,8
Poza miastem 5,4 5,7 5,6
Średnie 6,8 6,9 6,8

Wyposażenie

Model Citroen Saxo VTS Ford Fiesta Trend Renault Clio RT
Cena w zł) 44 300 39 950 39 400
ABS O O O
Airbag kierowca/pasażer S/S S/O S/O
Poduszki boczne O O O
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby przód/tył S/N O/N S/N
Centralne ryglowanie zamków S O S
Radio O O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi O O O
S - standard, O - opcja, N - niedostępne

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Citroen Saxo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen Saxo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł