Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Citroën Xantia 3,0 V6 Exclusive Automat

Data publikacji: Autor: Motoexpress

 Do zalet Xantii należy obszerne wnętrze nadwozia, znamionujące samochód wyższej klasy. Siedzenia przednie i tylne są poprawnie ukształtowane.

Wymowna elegancja
Patrząc na Xantię rzeczywiście dochodzimy do wniosku, że to auto elegancją jakby ponadczasowe. Dodajmy jeszcze - bardzo wygodne i z silnikiem V6 - dynamiczne.

Przestronne wnętrze
Dużo jest miejsc na podręczne przedmioty: kieszenie w drzwiach, dodatkowe jeszcze w przednich podłokietnikach, kieszenie wszyte w oparcia przednich foteli i w tunelu środkowym aż 3 małe wgłębienia. Na sztywnej półce pod oknem tylnym też można położyć drobiazgi. Bagażnik niezbyt wielki, bo liczy sobie (do górnej półki) 437 l, ale kanapę tylną można złożyć i objętość bagażową powiększyć aż do 1405 l.

Luksus w wyposażeniu
Xantia w wersji 3,0 V6 nazywana jest Exclusive i słusznie, bo np. jej wyposażenie jest luksusowe. Wszystkie siedzenia wyłożone są jasnobeżową skórą, w tej samej tonacji kolorystycznej są welurowe obicia wewnętrzne drzwi, słupki dachu i podsufitka. W drzwiach i desce rozdzielczej umieszczono fornirowane listwy ozdobne, a koło kierownicy wyłożono czarną skórą. Bezpieczeństwo chronią m.in. 4 poduszki powietrzne, ale ta przed przednim pasażerem ograniczyła pojemność schowka w desce rozdzielczej. Fotele przednie mają rozbudowaną, elektryczną regulację ustawienia. Elektrycznie sterowane są szyby w drzwiach i lusterka zewnętrzne. Jest też klimatyzacja i automatyczna skrzynia biegów.

Silnik
To największej pojemności skokowej i największej mocy źródło napędu oferowane w modelach xantii. Jego konstrukcja liczy sobie już trochę lat, ale opracowano ją nowocześnie. Układ rozrządu składa się z 2 wałków, umieszczonych w głowicy, sterujących 24 zaworami, po 4 zawory przy każdym z 6 cylindrów ustawionych w 2 rzędach. Precyzyjnie pracuje elektronicznie sterowany wielopunktowy system wtrysku paliwa firmy Bosch.

Jazda
Kierowca ma bardzo wygodne miejsce: fotel z regulowanym ustawieniem, także wysokości i regulację kąta kierownicy. Dobra jest widoczność w dużych lusterkach zewnętrzynch. Wspomaganie kierownicy - "usztywnia" się przy dużych prędkościach jazdy. Silnika prawie nie słychać. Automatyczna skrzynia "spowalnia" rozpędzanie, ale można włączyć przycisk "S" - jazdy sportowej. Wadą samochodu jest duże zużycie paliwa w jeździe miejskiej, 17,2 l-100 km, natomiast wielką zaletą - nie mająca porównania - wygoda jazdy, wynikająca z rewelacyjnego hydropneumatycznego zawieszenia kół.

Dane techniczne

Liczba cyl./poj. skokowa (cm3) 6/2946
Moc maks. (KM-obr./min) 190-5500
Moment obr. (Nm-obr./min) 267-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,9
Prędkość maks. (km/h) 225
Zużycie paliwa (l/100 km) miasto/poza miastem 17,2/8,4
Wymiary: dł. x szer. x wys. (cm) 452x175x140
Rozstaw osi (cm) 274
Masa własna (kg) 1496

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen Xantia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł