Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Citroen XM

(LM)
Komfort, jaki oferuje podróżnym citroen XM, rzadko spotykany jest nawet w najnowszych limuzynach.

Flagowy model citroena zadebiutował na rynku w 1989 roku. XM zastąpił w ofercie francuskiej firmy auto oznaczone jako CX, które niestety nie cieszyło się zbyt dobrą opinią z uwagi na mało atrakcyjny wygląd i niską trwałość (m.in. korodującą karoserię). Przez pierwsze dwa lata produkcji XM oferowany był wyłącznie jako liftback, później gamę uzupełniło niezwykle pojemne kombi, którego bagażnik miał pojemność od 720 do nawet 1.755 litrów. W 1995 roku samochód przeszedł modernizację stylistyczną, linia nadwozia pozostała jednak bez większych zmian.
Duży citroen oferuje pasażerom bardzo wysoki komfort podróży. Wnętrze samochodu jest niezwykle przestronne, a fotele bardzo wygodne. Ciekawostką jest rozwiązanie dostępu do bagażnika w wersji liftback - po otwarciu tylnej klapy, pasażerowie są chronieni przed wiatrem dzięki dodatkowej szybie, znajdującej się zaraz za tylną kanapą.
Doskonałe amortyzowanie wszelkich nierówności zapewnia montowane w aucie zawieszenie hydrauliczno-pneumatyczne, które jednak wymaga profesjonalnego serwisu. W przypadku awarii samochód może zostać unieruchomiony w najniższym położeniu zawieszenia, a wówczas nawet holowanie jest problemem z uwagi na minimalną wysokość prześwitu.
Do napędu pojazdu wykorzystano szeroką paletę silników o mocy od 122 do 200 KM. W ofercie znalazły się również oszczędne jednostki wysokoprężne z turbodoładowaniem. Już podstawowy silnik 2.0 o mocy 122 KM (później 132 KM) zapewnia pojazdowi przyzwoite osiągi - przyspieszenie od zera do 100 km/h w ok. 12 sekund i prędkość maksymalną ponad 200 km/h.
Zalety
- wygodne wnętrze
- duży bagażnik
- prestiżowy charakter
- bogate wyposażenie
Wady
- dość wysoki koszt eksploatacji
- poważne kłopoty w przypadku zaniedbania regularnej obsługi serwisowej
- nieco przestarzała stylistyka
O modelu XM mówi
Zbigniew Polanin, kierownik serwisu w ASO Citroena w Katowicach:
- Citroen XM to duży i luksusowy samochód, który doskonale sprawdza się w roli prestiżowej limuzyny. Niestety, na rynku aut używanych bardzo mało jest egzemplarzy kupionych w kraju. Większość samochodów zostało sprowadzonych w ramach prywatnego importu - głównie z Niemiec i Francji. Auto z 1994 roku wyposażone w dwulitrowy silnik benzynowy, znajdujące się w przyzwoitym stanie technicznym można kupić już za niespełna 20 tys. zł. Model pięcioletni to wydatek 30-35 tys. zł.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 310 zł
pompa hydrauliki - 2562 zł
szyba przednia - 1132 zł
kula zawieszenia (sfera) (1 szt.) - 200 zł
maska silnika - 2400 zł
filtr powietrza - 57 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty