Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36336 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Citroen Xsara Picasso

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

Pod koniec 1998 roku furorę na paryskiej wystawie robił zaprezentowany wówczas jako model studyjny nowy minivan. Teraz porównaliśmy go z młodszą konkurencją.

Pod koniec 1998 roku furorę na paryskiej wystawie robił zaprezentowany wówczas jako model studyjny nowy minivan Citroena - Xsara Picasso. Pojazd wyróżniał się nie tylko nowatorską stylistyką nadwozia, ale także interesującym z punktu widzenia użytkownika, wnętrzem.

Kilka dni temu sprawdzaliśmy jak wygląda ten model Citroena po czterech latach z młodszą znacznie konkurencją. Niestety test nie wypada najlepiej. Konkurentami są - Peugeot 307 SW (także z koncernu PSA), odmłodzone właśnie Renault Megana Scenic, czy Toyota Corolla.

Stylistyka
W przedniej części nadwozia wyraźnie widać podobieństwa do innych pojazdów tej marki. Przeważają wyraziste zaokrąglenia i łuki, podkreślane dodatkowo przez sporej wielkości klosze przednich reflektorów. Mocno zaokrąglone jest zresztą całe nadwozie Xsary Picasso - reprezentanta aut typu monospace, w których zanika podział na część przednią, środek i tył. Wszystko tworzy niepowtarzalna atmosferę, przypominając nieco połówkę jajka z mocno przeszklona górna częścią nadwozia. Dzięki temu wewnątrz czujemy się dobrze - ażurowa konstrukcja zapewnia widoczność prawie we wszystkich kierunkach. Niestety przedni - szeroki choć odsunięty od kierowcy słupek "A" zawęża pole widzenia utrudniając określenie punktów skrajnych pojazdu.

Wnętrze
Citroen Xsara Picasso pomyślany został jako samochód rodzinny dla maksymalnie pięciu pasażerów. Z przodu kierowca, jak i pasażer nie będą narzekać na brak miejsca. Przyzwyczajenia wymaga jedynie umieszczony centralnie ciekłokrystaliczny, wielofunkcyjny wyświetlacz. Pod tym względem konkurencja - Renault Megane Scenic - niestety idzie w tym samym kierunku. Zbyt miękkie i posiadające za krótkie siedzisko przednie fotele nie gwarantują dobrego trzymania tułowia podczas jazdy w zakrętach. Z drugiej jednak strony także i zawieszenie zostało zestrojone w naciskiem na komfort, a nie sportową jazdę. Należy się zatem przyzwyczaić i przyjąć założenia konstrukcyjne Xsary Picasso. W tylnej części nadwozia na specjalnym podwyższeniu znajdują się trzy indywidualne fotele. Ich wysoka pozycja mocowania pozwala dzieciom obserwować świat z nieco innej niż w innych autach perspektywy. Niestety po wymontowaniu foteli drażni brak płaskiej podłogi. Osobom wysokim radzimy także uważać na klapę bagażnika - posiada dwa zakresy - pierwszy odpowiada osobom niskim. Dopiero drugi sprawia że mierząc powyżej 180 centymetrów nie uderzamy głową w zamek lub rant klapy. W czasie podróży przydatne są umieszczone na tylnej części oparć przednich foteli, rozkładane stoliki.

To co porusza
Pod maską testowego modelu producent zamontował benzynowa jednostkę napędową o pojemności 1.8 litra i mocy 116 KM. Maksymalna prędkość w przypadku tej wersji wynosi 190 km/h, a przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje mu ponad 12 sekund. Na rodzinne wyjazdy parametry w zupełności wystarczą, podobnie jak zużycie paliwa wahające się w graniach 9 litrów. W przypadku zawieszenia naszym zdaniem pojazd jest zbyt miękki i podatny na boczne podmuchy wiatru. Auto wrażliwe jest także na nierówności i koleiny, po których zaczyna się prowadzić, wymagając szybkiej reakcji kierowcy.

Ogólnie Xsara Picasso wciąż szokuje nietypową linią nadwozia, choć wnętrze wydaje się nieco przestarzałe. Także zawieszenie zbyt miękkie wygładza dziury polskich dróg, choć nie zachowuje się zbyt pewnie. Najtańsza wersja Citroena Xsara Picasso to wydatek 63.300 złotych (aktualna promocja dodatkowo obniża cenę tego modelu o 7 tys. złotych. Testowy model w bogatszym wyposażeniem to wydatek 76.600 (od tej kwoty należy odjąć 8 tys. złotych rabatu.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Citroen Xsara dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen Xsara Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł