Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Co zmieniło otwarcie tunelu POW w Warszawie? Ogromny ruch na trasie odkorkował inne miejsca

Data publikacji: Autor: Kamil Jabłczyński / Naszemiasto.pl

Fot. GDDKiA / Krzysztof Nalewajko Oczekiwanie na otwarcie tunelu ciągnęło się w nieskończoność. Teraz, gdy w końcu kierowcy mogą z niego korzystać cieszy się ogromną popularnością. Przejeżdżają przez niego codziennie tysiące kierowców i ułatwił przejazdy w innych miejscach. Przyglądamy się dokładnie co zmieniło otwarcie tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.

Jak poinformował warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zaledwie tydzień od otwarcia tunelu pod Ursynowem przez obiekt przejechało w sumie ponad 57 tysięcy pojazdów. W kierunku Terespola prawie 24 tysiące a stronę Poznania ok. 33,5 tysiąca.

Oczywiście ciężko wyciągać pierwsze wnioski już teraz. Okres okołoświąteczny jest specyficzny, a do tego, zwłaszcza w pierwszych dobach, wielu kierowców zdecydowało się na przejazd, żeby obejrzeć tunel.

Niemniej sami kierowcy wskazują, że dużo luźniej zrobiło się na Puławskiej w okolicy dawnego przymusowego zjazdu z obwodnicy oraz Centrum Handlowego Ursynów, a także wreszcie dużo łatwiejszy jest przejazd Dolinką Służewiecką. Na pewno kolejny test będzie po noworocznym szczycie, ale póki co otwarcie tunelu należy nazwać sukcesem.

Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu?

Jak zadeklarowało miasto: ponad 2 km nowego pasa dla autobusów powstanie już niebawem na ul. Dolina Służewiecka i al. gen. W. Sikorskiego. Jest to możliwe dzięki otwarciu tunelu trasy S2, który przejął znaczną część samochodów z tego ciągu ulic.

Jest to najdłuższy tego typu obiekt drogowy w Polsce

Ursynowski tunel składa się z trzech naw. W dwóch, po obu skrajnych stronach, znajdują się po trzy pasy ruchu (z rezerwą na czwarty). Środkowa nawa zawiera dwa, nałożone na siebie korytarze, służące do wentylacji obiektu.

Kolejny test może przejść trasa już wkrótce, gdy zacznie się wyłączenie jednego z wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Część ruchu zostanie skierowana na Most Siekierkowski, żeby uniknąć korków na Moście Łazienkowskim i Siekierkowskim część kierowców na pewno wybierze podróż Południową Obwodnicą Warszawy.

W tym kontekście warto przytoczyć informacje płynące z ratusza: dużą ulgę użytkownikom Dolinki Służewieckiej trasy przyniosło otwarcie ostatniego odcinka trasy S2 wraz z tunelem na Ursynowie. Tunel przejął ruch tranzytowy, kierowany dotychczas ciągiem drogi krajowej nr 2 właśnie przez Dolinę Służewiecką. Nowa obwodnica to również najszybsze połączenie Ursynowa, Mokotowa i całej zachodniej części Warszawy z Wilanowem i Wawrem. Od pierwszego dnia korzysta z niego kilkadziesiąt tysięcy aut na dobę. Dzięki temu, liczba samochodów w Dolinie Służewieckiej znacznie spadła.

Źródło: warszawa.naszemiasto.pl

Zobacz także: Tak ma wyglądać Maserati Grecale

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • hikin58182

    jak bedziesz w PO to wlos ci z glowy nie spadnie....www.now37.com

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości