Dotychczas, tytuł najszybszego, seryjnie produkowanego Bentleya należał do modelu Continental GTC Supersports ISR, który w 2011 roku ustanowił rekord prędkości na lodzie. Pojazd ten był w stanie rozpędzić się maksymalnie do 323 km/h. Jednak będzie on musiał uznać wyższość szybszej odmiany Continentala.
Wydaje się, że Bentley nie mógł wybrać lepszego miejsca na debiut swojego nowego modelu, jak właśnie Festiwal Prędkości. Jak sama nazwa auta wskazuje, zostało ono zaprojektowane właśnie z myślą o jeździe z wysokimi prędkościami. Aby było to możliwe, 6-litrowa jednostka W12 została wzmocniona. Ten potężny silnik generuje teraz 620 KM, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h po upływie zaledwie 4 sekund. Standardowy Continental jest pod tym względem o 0,4 sekundy wolniejszy.
Moc przekazywana jest na obie osie za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej, która zastąpiła oferowaną dotychczas skrzynię 6-biegową. Zdaniem Bentleya, pozwoliło to na redukcję zużycia paliwa o 12%.
Z zewnątrz, Continentala GT Speed poznamy po obniżonym zawieszeniu oraz 21-calowych obręczach aluminiowych, które szczelnie wypełniają nadkola pojazdu. Atrapa chłodnicy oraz wloty powietrza w przednim zderzaku zostały polakierowane na czarno, zaś końcówki układu wydechowego posiadają rowkowane krawędzie. Z kolei stylistyka kabiny pasażerskiej wraz z wyposażeniem zostały wprost przejęte z odmiany Mulliner.
Ceny Continentala GT Speed będą się zaczynały od 150 tys. funtów (ok. 800 tys. zł).
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?