Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Technologia

Corvettowóz

Data publikacji: Autor: (mp)

 Samochód startujący w rajdach terenowych musi sprostać ekstremalnym wyzwaniom. Pojazd taki przygotowała firma 4x4 Skura Sport Team.

Samochód startujący w rajdach terenowych musi sprostać ekstremalnym wyzwaniom. Pojazd taki przygotowała firma „4x4 Skura Sport Team”.

 

Auto powstało na bazie Mercedesa klasy G. Poddane zostało jednak szeregowi modernizacji. Zmieniono zawieszenie. Sprężyny są dłuższe od oryginalnych o ok. 5 cm. Zastosowano sportowe amortyzatory ze specjalnymi mocowaniami. Przekładnię kierowniczą wraz z pompą wspomagania zastąpiono pochodzącymi z Jeepa Wranglera, a kolumnę i koło kierownicy - z amerykańskiego auta LeBaron. Wykorzystano skrzynię biegów z Mercedesa Sprintera. Standardową tarczę sprzęgła zastąpiono tarczą z okładzinami semi-metalowymi tzn. spiekami. Koło zamachowe przerobiono z systemu skrzyni automatycznej na system manualny poprzez znitowanie wycinka koła zamachowego z silnika ze skrzynią manualną.

 

Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową V8 o pojemności 5,7 l i mocy ok. 400 KM pochodzącą z Chevroleta Corvette. Alternator przeniesiono bezpośrednio pod maskę, co pozwala uniknąć zamoczenia go w trakcie pokonywania przeszkód wodnych. Układ chłodzenia zamontowano z tyłu auta w celu zapobieżenia zapychaniu się chłodnicy błotem. Sterowanie elektroniczne umieszczono w środku pojazdu, co zabezpieczenia je przed wilgocią. Zamontowano dwie pompy paliwa. W przypadku awarii jednej można włączyć drugą. Powietrze doprowadzane jest do silnika rurą biegnącą od przodu samochodu pomiędzy fotelami na tylne nadkole do filtra powietrza, który dodatkowo drugą rurą czerpie powietrze z tyłu auta. Zbiornik paliwa wykonany jest z aluminium i dopasowany tak, żeby zmieścił się między podłużnicami ramy z tyłu samochodu.

 

Nadwozie samochodu o stylistyce Jeepa CJ wykonano z laminatu. Wewnątrz zamontowano klatkę bezpieczeństwa i kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

 

 Układ chłodzenia zamontowano z tyłu auta w celu zapobieżenia zapychaniu się chłodnicy błotem. Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową V8 o pojemności 5,7 l i mocy ok. 400 KM pochodzącą z Chevroleta Corvette. We wnetrzu spartańska prostota -tylko to, co niezbędne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Gienek (gość)

    Tak mocny silnik rozerwie autko na kawałki.

  • S4jm0n

    Tiaaaa, ciekawe w jaki sposób o_O Połośki się nie pourywają, bo na ćwiartkę auto nie będzie raczej startować więc jak ? Poza tym 400KM .... nie widziałeś chyba conceptu Jeep'a - Hurricane... :] Dwa silniki HEMI, jeden z przodu, drugi z tyłu. Oba 5.7 litra o mocy 335 KM - łącznie 670KM... :]] I jakoś auto do tej pory nie roznioslo salonu w NY ;)

  • sknerus (gość)

    i pali 50 litrow na 100km :DDDD

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości