Wszystko
o samochodach

Motocykle / Aktualności

Cruiser w stylu techno

Data publikacji: Autor: ST

Fot. BMW R 1200C to pierwszy cruiser wyprodukowany przez BMW. Firma szybko weszła w rozwijający się segment rynkowy motocykli tego typu.

R 1200C to pierwszy cruiser wyprodukowany przez BMW. Firma szybko weszła w rozwijający się w ostatnich latach segment rynkowy motocykli typu cruiser.

 Fot. BMW

Motocykl to niezwykły. Przyzwyczajeni jesteśmy do naśladownictwa jak to czynią japońskie wytwórnie, czy stylistycznych zapożyczeń z Harleya czy Indiana; R 1200C nie naśladuje żadnego z istniejących wcześniej motocykli. Pomimo tego R 1200C to motocykl utrzymany w duchu i wierny żelaznej zasadzie criuserów: długo i nisko. Stylistyka motocykla i zaawansowana technologia całej konstrukcji sprawia, że możemy śmiało nazwać go cruiserem w stylu techno.

 

Pod względem technicznym R 1200C jest kolejnym członkiem rodziny ośmiozaworowych bokserów BMW. Elektroniczny wtrysk paliwa Bosch Motronic dba o to, by zimny silnik zawsze zaskoczył. Silnik nagrzewa się szybko, a jego pracy towarzyszą wyraźne drgania. W innym motocyklu nie byłoby to do przyjęcia, to w cruiserze jest jak najbardziej pożądane. Po dodaniu gazu giną one i nie wpywają na zmniejszenie komfortu jazdy.

 

Przednie zawieszenie Telelever znakomicie wybiera wszelkie nierówności i nie siada przy hamowaniu. Natomiast tylne zawieszenie jest zbyt twarde.

 

Jeśli chodzi o miejsce dla pasażera, to nie ma na co liczyć. Owa poduszeczka na tylnym błotniku nadaje się jedynie na oparcie kierowcy. Nie jest to motocykl dla dwóch osób. Lekko przedłużony widelec, rozmiary opon i duży rozstaw osi nadają maszynie chopperowo-cruiserowy charakter. ST

 

Zalety

- wygodna kanapa

- dobre hamulce

- oszczędny silnik

 

Wady

- ograniczony prześwit przy pochylaniu

- dokuczliwe wibracje

- niewygodna kanapa pasażera

 

Dane techniczne

 

Silnik

czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem, bokser, pojemność skokowa 1170 ccm, moc 61 KM

Przeniesienie napędu

sprzęgło jednotarczowe, suche, sterowane hydraulicznie, skrzynia biegów pięciostopniowa, napęd tylnego koła - wał napędowy

Masa pojazdu

253 kg

 

Zbiornik paliwa

17 l

 

Prędkość maksymalna

168 km/h

Zużycie paliwa przy 90 km/h

4,8 l/100 km

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ociec (gość)

    Brak słów, ale całkiem zaniemówię, jak dowiem się ceny!

  • burus (gość)

    Szkoda,ze nie podano ceny! mam nowa prawie Kawasaki 750 Vulcan w takim samym stylu- choc tutaj by go raczej nazwano ( co mnie wogole nie obchodzi) w stylu chopper! Silnik,75KM jest 2V-8 zaw-chlodzony plynem naped kardanem! Kanapka niby 2 osobowa...skorzana wiec sie slizga pod d...! Krotki zwarty- swietny.Ile pali..? miedzy 40-50 mpg najyzej OKT!Silmik jest bardzo elastyczny a osiagi jak street bike!-omalze! kosztowal nowy ca $6000 nbie ma zadnych drgan,gdyz power train jest mocowany do ramy na tulejkach gumowo- olejowych ( jak subaru)! burus za m-c rozpoczne 3-ci sezon!

  • bur (gość)

    Zastanwia mnie w tym slawnym z bezdrganiowej pracy silniku Boxer duzy "dokuczliwy" element drgan! Boxer jest najbardziej stabilnym z silnikow- stad jego taka dluga zywotnosc! Mialem harleya 68r na ktorym jezdzilem z taka sama dokuczliwoscia- drgan kierownicy i wogole tzresionki + zamiatanie ogonem- niestabilnosc na szosie! Ale to tez byl pzreciez tylko V-twin! Podobna wade maja kopie chopperow yamahy- przynajmniej testowane pzreze mnie Virago! najgorsze jednak to ich chlodzenie powietrzem! Spejo wielbiciel BMW zachwyca sie silnikiem 2 cyl boxera BMW- jak NAJNOWOCZESNIEJSZY..??? HE!HE! pZRECIEZ TO JEST WYCIAGNIETY Z LAMUSA (IIWS) ich BMW- dla wermachtu- tez chlodzony powietrzem .tamten byl OHV - tutaj nie podaja - wiec mozliwe,ze i to posiada -jak Harley i ten 'cud techniki" z lamusa! a 6,8l/100km i masa 253 kg..???he!he! to juz wogole ;"postep"! Nowa suzuki 800cc jest cala z aluminium.Ta sama klasa chopper- czyli w stylu :Harley,Indiana,Tryuph itd. ale majac 85KM z V-twin DOHC wazy o 100 kg mniej wiec i zuzycie paliwa jest takie ale dla jazdy w miescie- lub mniej! Duzy nie znaczy ciezki!BMW nie znaczy "nowoczesny"! a napewno 2 x drozszy od samurajow! Burus

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości