Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cupra Formentor. Jaki napęd do wyboru?

Mariusz Michalak
Fot. Cupra
Fot. Cupra
Pierwszy w pełni autorski model marki CUPRA już niebawem trafi do salonów. W Polsce Formentor będzie dostępny w wersji napędu benzynowej (TSI) do mocy do 310 KM oraz hybrydzie typu plug-in (PHEV).

Model wybijający markę na pełną niezależność dostępny będzie w szerokiej gamie silnikowej, której zwieńczeniem jest wariant VZ, wyposażony w 310-konny dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy TSI o momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm.

CUPRA Formentor. W wersji benzynowej i hybrydowej PHEV

Inauguracyjny Formentor VZ dostępny jest z 7-stopniową skrzynią biegów DSG z mechanizmem opartym na technologii shift-by-wire. W systemie dźwignia zmiany biegów nie jest połączona ze skrzynią w sposób mechaniczny, a do sterowania wykorzystuje sygnały elektroniczne. Właściwości jezdne auta wspomaga również technologia 4Drive, która stale monitoruje parametry pojazdu i zachowanie kierowcy, aby dostarczać odpowiednią moc na właściwą oś. Samochód rozpędzi się do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć, wynosi 250 km/h.

Model będzie produkowany aż w 7 wariantach silnikooowych, co pozwoli klientom wybrać samochód zgodnie z własnymi potrzebami, oczekiwaniami i stylem życia. W kolejnych miesiącach po premierze 310-konnego Formentora VZ do trafi podstawowa wersja benzynowa modelu z 1,5-litrowym silnikiem. Na niektórych rynkach pojawi się również wariant z dwulitrową jednostką Diesla – obecnie nie jest przewidywane wprowadzenie jej do polskiej oferty. Oba silniki zapewniają 150 KM mocy oraz współgrają zarówno z manualną, jak i z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.

W ofercie znajdzie się również mocniejsza wersja benzynowa ze 190-konnym dwulitrowym silnikiem oraz opcja hybrydowa typu plug-in z 1,4-litrowym silnikiem TSI, oferująca 204 KM mocy – dostępne z automatyczną skrzynią biegów DSG.

Ponadto linię VZ uzupełni wariant Formentora z 2,0-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM oraz wersja z napędem hybrydowym, integrującym 1,4-litrową jednostkę spalinową TSI o mocy 150 KM i silnik elektryczny o mocy 115 KM wyposażony w baterię jonowo-litową o pojemności 13 kWh. Układ zapewnia łączną moc na poziomie 245 KM.

Zobacz także: Mercedes AMG GT Black Series na torze

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty