Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37739 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Cupra Leon. Nowość z hybrydowym napędem

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Cupra Leon 

Pod maską CUPRA Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive). Wychodząc naprzeciw wyzwaniom elektryfikacji, CUPRA w modelu Leon po raz pierwszy wprowadza również opcję hybrydowego napędu typu plug-in.

Fot. Cupra Podczas otwarcia nowej siedziby CUPRA w Martorell pod Barceloną zaprezentowano pierwszego Leona marki CUPRA. Na rynku w tym samym czasie pojawią się dwa warianty modelu – hatchback oraz Sportstourer.

Pod maską CUPRA Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive). Wychodząc naprzeciw wyzwaniom elektryfikacji, CUPRA w modelu Leon po raz pierwszy wprowadza również opcję hybrydowego napędu typu plug-in.

CUPRA została wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG pozwalającą na pewniejszą, szybszą i bardziej płynną zmianę biegu. Podczas podróży kierowca będzie mógł poczuć pełniejszą kontrolę nad jazdą, korzystając z łopatek skrzyni biegów zamontowanych przy sportowej kierownicy.

Cupra Leon 

Pod maską CUPRA Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive). Wychodząc naprzeciw wyzwaniom elektryfikacji, CUPRA w modelu Leon po raz pierwszy wprowadza również opcję hybrydowego napędu typu plug-in.

Fot. Cupra Nadwozie CUPRA Leon jest rozwinięciem linii siostrzanego modelu SEAT-a, W pojeździe CUPRA zamontowano szersze wloty powietrza, 19-calowe koła w kolorze miedzi lub srebrnym (poza 245-konnym wariantem, wyposażonym standardowo w 18-calowe koła) oraz hamulce Brembo 370 mm o barwie miedzi. Akcenty kolorystyczne pojawiają się również na lusterkach bocznych kontrastującymi z barwą nadwozia. Zmodyfikowane elementy karoserii nie tylko pełnią funkcję estetyczną, lecz także poprawiają aerodynamikę samochodu. Nowa CUPRA Leon jest o 8 proc. lepsza w tym aspekcie od modelu SEAT-a Leona w wersji Cupra.

Zobacz także: Jazda na suwak. Jak działa w praktyce?

Nowy Leon będzie dostępny w ośmiu kolorach lakierów: podstawowym białym (Candy White), trzech lakierach metalizowanych (Magnetic Tech, Midnight Black i Urban Silver), dwóch lakierach specjalnych (Desire Red i Graphene Grey) oraz dwóch matowych opcjach (Magnetic Tech Matt i Petrol Blue Matt).

Auto wyposażono w kubełkowe fotele, miedziane wykończenia i ambientowe oświetlenie kabiny, Uwagę zwraca nowa kierownica z przyciskiem uruchamiania silnika i przyciskiem trybu jazdy CUPRA oraz specjalna opcja Sport View w wirtualnym kokpicie. Po jej wybraniu na wyświetlaczu pojawią się informacje m.in. o momencie obrotowym, mocy, przyspieszeniu, co umożliwi monitorowanie właściwości jezdnych pojazdu.

Obecny w CUPRA Leonie inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist 3.0 będzie dbał o koncentrację kierowcy oraz ograniczenie bodźców dźwiękowych i wizualnych, które mogłyby go rozproszyć. Przy odpowiednich ustawieniach, w razie braku reakcji prowadzącego samochód zacznie hamować pulsacyjnie, a wreszcie całkowicie się zatrzyma i włączy światła awaryjne. W razie potrzeby dzięki wmontowanemu systemowi eCall podróżujący szybko poinformują służby ratunkowe o nieprzewidzianym incydencie.

CUPRA Leon został zaprojektowany i będzie produkowany w Martorell niedaleko Barcelony.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

Cupra Leon 

Pod maską CUPRA Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive). Wychodząc naprzeciw wyzwaniom elektryfikacji, CUPRA w modelu Leon po raz pierwszy wprowadza również opcję hybrydowego napędu typu plug-in.

Fot. Cupra

Cupra Leon

Pod maską CUPRA Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive). Wychodząc naprzeciw wyzwaniom elektryfikacji, CUPRA w modelu Leon po raz pierwszy wprowadza również opcję hybrydowego napędu typu plug-in.

Fot. Cupra

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Baks (gość)

    Przez te normy spalin to wszędzie pchają te hybrydy. Ale ja to jednak wolę mojego xlv z lpg. Auto dobrze pracuje na gazie to nie mam się o co martwić. Tym autom z elektrycznym silnikiem jakoś nie ufam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Cupra zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości