Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Czar Bristola

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Bristol: Bristol Blenheim 3 być może nie wygląda zbyt bojowo, ale to bardzo luksusowy i sportowy samochód brytyjski. Jeżeli uważasz, że Ferrari jest zbyt pospolity, a Porsche za popularny, powinieneś spróbować Bristola.

Kto jak kto, ale Brytyjczycy umieją budować auta sportowe.

 Fot. Bristol: Bristol Blenheim 3 byæ mo¿e nie wygl±da zbyt bojowo, ale to bardzo luksusowy i sportowy samochód brytyjski.

W zasadzie Bristola nie kupuje się u dilera. Aktualnie produkowanym modelem Blenheim 3 możesz przejechać się przy fabryce. Jeśli masz co najmniej 140 tys. funtów, można pomyśleć o zakupie. Fabryka produkuje ok. 50 aut rocznie i jest mała szansa, by spotkać drugiego Blenheima nawet przed wytworną restauracją w stolicy Tatr.

 

Zacna, brytyjska firma Bristol Aeroplane Co. od 1910 r. produkowała samoloty. W 1946 r. rozpoczęła produkcję Fot. Bristol: Bristol napêdzany jest 8-cylindrowym silnikiem Chryslera, którego mocy firma Bristol nie podaje. Podobno samochód ten mo¿e pêdziæ nawet 250 km/h, ale i tak nikt tego nie próbuje. samochodów osobowych na podstawie dokumentacji przedwojennych modeli BMW, którą otrzymała w ramach zdobyczy wojennej. Pierwsze Bristole były bardzo udanym połączeniem różnych modeli BMW. Kupowali je przywiązani do tradycji miłośnicy szybkiej jazdy ze śmietanki towarzyskiej. W czasie 50 lat firma skoncentrowała się na małoseryjnej produkcji sportowych aut coupe 2+2. Niektóre nadwozia projektowała firma stylistyczna Zagato.

 

Współczesny Blenheim 3 ma nieco zmodernizowane nadwozie coupe 2+2 pochodzące z modelu 412 z  1975 roku. Z zewnątrz wydaje się nieco staroświeckie, ale i tak ostatnio zostało zmodernizowane. Miłośnicy marki podziwiają niezwykle precyzyjną, wręcz perfekcyjną jakość wykonania i charakterystyczne gulganie silnika. Pojazd jest bowiem Fot. Bristol: Wnêtrze Bristola jest niezwykle precyzyjnie wykonane. Najtañsza wersja kosztuje 140 tys. funtów. napędzany amerykańskim silnikiem Chryslera o 8 cylindrach w układzie V. Ma on pojemność 5,9 l i moc około 350 KM.

 

Bristol od lat 70. nie podaje oficjalnie mocy silników na znak protestu przeciw wymuszonemu przez publikę wyścigowi mocy. Wbrew opinii panującej wśród laików, że ten samochód jest lepszy, który ma mocniejszy silnik. Bristol nie chce brać w tym udziału. Jednak dla swoich wiernych klientów Fot. Bristol: Ko³o zapasowe umieszczono w wygodnym miejscu. przygotował mocniejszą wersję, nazwaną Blenheim 3S, napędzaną tym samym, ale mocniejszym silnikiem o mocy ok. 390 KM. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi ok. 250 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h – ok. 6 sekund. Napęd kierowany jest na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni przekładniowej.

 

Brystol zapewnia wygodę, luksus i czar, którego nie mają masowo produkowane auta sportowe. Jadąc Bristolem, można być prawie pewnym, że większość przechodniów nie rozpozna marki i za to się właśnie płaci.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy, widlasty

Liczba cylindrów

V8

Pojemność skokowa (cm3)

5898

Orientacyjna moc (KM)

350/390

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,3/5,4

Prędkość maksymalna (km/h)

250

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

16

Długość x szerokość x wysokość (cm)

483 x 177 x 144

Pojemność bagażnika (l)

540

Cena (funt brytyjski)

139 825/153 000

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • V8 (gość)

    i o to chodzi! stare ale jare!!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości