Czas na serwis klimatyzacji

(ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Wiosna to odpowiedni moment aby zainteresować się stanem układu klimatyzacji w samochodzie. Serwis „klimy” nie musi być wcale drogi i nie trzeba go zlecać serwisowi autoryzowanemu.

Wiosna to odpowiedni moment aby zainteresować się stanem układu klimatyzacji w samochodzie. Serwis "klimy" nie musi być wcale drogi i nie trzeba go zlecać autoryzowanemu serwisowi.

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Taniej, lecz bez uszczerbku na jakości, usługę można wykonać w jednym z wyspecjalizowanych warsztatów niezależnych. Co więcej, na wizytę w takim warsztacie możemy umówić się za pomocą strony internetowej.

**CZYTAJ TAKŻE

Klimatyzacja Delphi w VW AmarokPrzegląd klimatyzacji

**

Jeszcze nie tak dawno temu klimatyzacja zarezerwowana była jedynie dla samochodów z najwyższej półki, jednak obecnie staje się już standardem. Większość samochodów poruszających się po naszych drogach może zaoferować swoim pasażerom przyjemny chłód nawet w najbardziej upalne dni. Jeśli należymy do grona tych szczęśliwców nie powinniśmy jednak zapominać o regularnym serwisowaniu klimatyzacji, ponieważ ta, jeśli będzie zaniedbana może nam przynieść więcej problemów niż korzyści.

Maciej Gieniul, przedstawiciel serwisu internetowego Motointegrator.pl wyjaśnia jakie mogą być pierwsze objawy niedomagającej klimatyzacji: "Najbardziej oczywistą usterką skłaniającą do wizyty w warsztacie może być spadek wydajności chłodzenia. Jeśli klimatyzacja w naszym aucie działa mało skuteczne, może to świadczyć o ubytku czynnika chłodzącego. Natomiast jeśli z nawiewu wydobywa się nieprzyjemny zapach, może to być spowodowane zagrzybieniem układu." W obu przypadkach w trosce o kondycję samochodu, nasze własne zdrowie oraz komfort podczas jazdy, niezbędna będzie wizyta w wyspecjalizowanym warsztacie, który sprawdzi szczelność układu, uzupełni czynnik chłodzący i wykona odgrzybianie jeśli jest taka potrzeba.

Bardzo ważnym elementem klimatyzacji, który ma wpływ zarówno na skuteczność działania całego układu, jak i nasze zdrowie jest filtr kabinowy. Jego zadaniem jest zatrzymywanie szkodliwych substancji z powietrza zasysanego do kabiny pojazdu. Dzięki takiemu filtrowi do wnętrza auta nie trafiają spaliny z innych pojazdów, drobne cząsteczki pyłu i sadze, ale także pyłki roślin i bakterie, co jest szczególnie ważne dla alergików.

Filtr kabinowy zaleca się wymieniać raz do roku, lub po przejechaniu 15 tyś. kilometrów. Specjaliści z firmy Bosch, która produkuje wysokiej jakości części do samochodów podkreślają jednak, że najlepszą porą na wymianę filtra kabinowego jest początek wiosny: "Po pierwsze dlatego, że filtry kabinowe są jesienią i zimą wyjątkowo narażone na wilgoć, która stanowi podłoże dla rozwoju pleśni i bakterii. Po drugie z tego względu, że wiosną sprawnie działający, a więc skuteczny filtr bardzo się przydaje w obliczu rozpoczynającego się okresu intensywnego pylenia roślin."

Bardzo ważne jest, żeby pamiętać o regularnej wymianie filtra, ponieważ zaniedbanie w tej kwestii może doprowadzić do poważniejszych usterek. Zablokowany filtr kabinowy może np. uszkodzić silnik dmuchawy układu wentylacji. Może także powodować uciążliwe parowanie szyb.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty