W tym samym czasie, w wyniku wykrycia niesprawnych części zamiennych w autach, firmy motoryzacyjne z całego świata wezwały do serwisów właścicieli ponad 72 tysięcy samochodów.
Samochód - układanka z dziesięciu tysięcy części zamiennych
Konsumenci decydujący się na zakup auta postrzegają je jako integralną całość, jednak z punktu widzenia masowej produkcji, bardzo ważne jest przywiązywanie uwagi do najdrobniejszych szczegółów. Przeciętny samochód składa się z 8-10 tysięcy elementów, które powinny być niezawodne, bo nawet najmniejsza ich wada może powodować istotną usterkę. W wyniku wykrycia nieprawidłowości w funkcjonowaniu części, tylko na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy br. koncerny motoryzacyjne wezwały do serwisów właścicieli ponad 72 tys. samochodów.
- Liczba aut posiadających części wymagające naprawy mogła być jeszcze większa, lecz do oficjalnych statystyk zgłaszane są tylko te przypadki, w których usterki znacznie wpływają na funkcjonowanie pojazdu bądź są na tyle poważnie, że stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Z naszych danych wynika, że w Polsce jedenaście procenr z ponad stu czternastu milionów przebadanych przez nas części w procesie produkcji, nie spełniało wymogów bezpieczeństwa – zauważa Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.
Jakość polskich części zamiennych - nie tak dobra jak niemieckich
Samochodowy, które są sprawdzane w kampaniach serwisowych ze względu na wadliwe części pochodzą nie tylko z Polski, ale były również produkowane poza naszymi granicami. Z zagranicznych doświadczeń i danych Exact Systems wynika, że odsetek wadliwych części w Polsce znajduje się blisko średniej europejskiej.
- Wśród naszych sąsiadów możemy zaobserwować dużo wyższy udział części wymagających naprawy. Przykładem może być rynek rosyjski, na którym po kontroli wykrywamy niemal trzydzieści procent elementów błędnie zamontowanych lub o niezadawalającej jakości. Odmienną sytuację odnotowujemy w Niemczech, gdzie wadliwość części motoryzacyjnych nie przekracza poziomu sześciu i pół procent – dodaje Paweł Gos.
Zobacz też: Jak powstają rankingi najmniej awaryjnych samochodów? Nie tylko ADAC, DEKRA, TUV
Dostawcy i poddostawcy dla sektora motoryzacyjnego starają się utrzymać wysoką jakość produkowanych części, nie tylko ze względu na kosztowne wezwania do autoryzowanych stacji obsługi w ramach akcji serwisowych, ale również ze względu na konsekwencje zatrzymania linii produkcyjnej. To może przekładać się na milionowe straty.
Opr. DKO na podstawie informacji Excat Systems Sp. z o.o.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?