Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Części samochodowe - co dziesiąty element wyprodukowany w Polsce był wadliwy

redakcja.regiomoto
Przeciętny samochód osobowy składa się z 8-10 tys. elementów
Przeciętny samochód osobowy składa się z 8-10 tys. elementów
W pierwszym półroczu 2013 r., jedna na dziesięć przebadanych części samochodowych w Polsce, była wadliwa i została wycofana z procesu produkcji – wynika z danych Exact Systems, firmy kontrolującej jakość w przemyśle motoryzacyjnym.
Przeciętny samochód osobowy składa się z 8-10 tys. elementów
Przeciętny samochód osobowy składa się z 8-10 tys. elementów

W tym samym czasie, w wyniku wykrycia niesprawnych części zamiennych w autach, firmy motoryzacyjne z całego świata wezwały do serwisów właścicieli ponad 72 tysięcy samochodów.

Samochód - układanka z dziesięciu tysięcy części zamiennych

Konsumenci decydujący się na zakup auta postrzegają je jako integralną całość, jednak z punktu widzenia masowej produkcji, bardzo ważne jest przywiązywanie uwagi do najdrobniejszych szczegółów. Przeciętny samochód składa się z 8-10 tysięcy elementów, które powinny być niezawodne, bo nawet najmniejsza ich wada może powodować istotną usterkę. W wyniku wykrycia nieprawidłowości w funkcjonowaniu części, tylko na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy br. koncerny motoryzacyjne wezwały do serwisów właścicieli ponad 72 tys. samochodów.

- Liczba aut posiadających części wymagające naprawy mogła być jeszcze większa, lecz do oficjalnych statystyk zgłaszane są tylko te przypadki, w których usterki znacznie wpływają na funkcjonowanie pojazdu bądź są na tyle poważnie, że stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników. Z naszych danych wynika, że w Polsce jedenaście procenr z ponad stu czternastu milionów przebadanych przez nas części w procesie produkcji, nie spełniało wymogów bezpieczeństwa – zauważa Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji.

Jakość polskich części zamiennych - nie tak dobra jak niemieckich

Samochodowy, które są sprawdzane w kampaniach serwisowych ze względu na wadliwe części pochodzą nie tylko z Polski, ale były również produkowane poza naszymi granicami. Z zagranicznych doświadczeń i danych Exact Systems wynika, że odsetek wadliwych części w Polsce znajduje się blisko średniej europejskiej.

- Wśród naszych sąsiadów możemy zaobserwować dużo wyższy udział części wymagających naprawy. Przykładem może być rynek rosyjski, na którym po kontroli wykrywamy niemal trzydzieści procent elementów błędnie zamontowanych lub o niezadawalającej jakości. Odmienną sytuację odnotowujemy w Niemczech, gdzie wadliwość części motoryzacyjnych nie przekracza poziomu sześciu i pół procent – dodaje Paweł Gos.

Zobacz też: Jak powstają rankingi najmniej awaryjnych samochodów? Nie tylko ADAC, DEKRA, TUV

Dostawcy i poddostawcy dla sektora motoryzacyjnego starają się utrzymać wysoką jakość produkowanych części, nie tylko ze względu na kosztowne wezwania do autoryzowanych stacji obsługi w ramach akcji serwisowych, ale również ze względu na konsekwencje zatrzymania linii produkcyjnej. To może przekładać się na milionowe straty.

Opr. DKO na podstawie informacji Excat Systems Sp. z o.o. 

REKLAMA
Części regiomoto.pl - akcesoria i części samochodowe, sklep internetowy

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty