Często przekraczasz prędkość? Sprawdź, czy zyskujesz dużo czasu

redakcja.regiomoto
Jazda z dozwolonymi prędkościami nie musi być wolna
Jazda z dozwolonymi prędkościami nie musi być wolna
Kierowca, jadący zgodnie z przepisami, pokonał 1377 km po polskich drogach w 23 h 25 min, o prawie cztery godziny dłużej od statystycznego kierowcy. To wyniki ubiegłotygodniowego Wielkiego Testu Drogowego.
Jazda z dozwolonymi prędkościami nie musi być wolna
Jazda z dozwolonymi prędkościami nie musi być wolna

Test przeprowadził operator systemu Yanosik. Wysłał w trasę samochód z trzyosobowym zespołem. W trzy dni mieli oni do pokonania prawie 1400 km po polskich drogach. Ich trasa wiodła z Poznania do Wrocławia i dalej do Warszawy. Następnie ze stolicy przez Olsztyn do Gdańska, a potem z Trójmiasta przez Koszalin do Poznania. Zespół omijał autostrady, ale korzystał z dróg ekspresowych. Ich czas przejazdu porównano z wynikami osiąganymi przez kierowców, korzystających z systemu Yanosik, zainstalowanego w telefonach komórkowych z GPS.

Zespół w ciągu trzech dni pokonał 1377 km ze średnią prędkością 59 km/h. Zajęło im to 23 h 25 min, o 3 h 44 min dłużej od statystycznych kierowców.

Kliknij, aby powiększyć
Wielki Test Drogowy Mapa

W pierwszy dzień zespół miał do pokonania dwie trasy:

  • Poznań – Wrocław (przez: Stęszew, Kościan, Leszno, Rawicz, Trzebnica) – ok. 180 km;
  • Wrocław – Warszawa (przez: Oleśnica, Kępno, Wieluń, Bełchatów, Piotrków Trybunalski, Rawa Mazowiecka, Mszczonów, Nadarzyn) – ok. 350 km;

Na obu warunki drogowe były poprawne - trasy przejezdne, ale w wielu miejscach na drogach zalegał śnieg i zamarznięte błoto pośniegowe. W czasie podróży odnotowano:

  • fotoradary: szare - 16, żółte – 19;
  • miejsca częstych kontroli: 7;
  • nieoznakowane patrole: 2.

Drugi dzień Wielkiego Testy Drogowego był nieco łatwiejszy – zespół miał do pokonania najkrótszą w całym trasę:

  • Warszawa – Gdańsk (przez: Płońsk, Mława, Olsztynek, Olsztyn, Ostróda, Elbląg, Nowy Dwór Gdański) – ok. 380 km.

Warunki drogowe były zdecydowanie lepsze w porównaniu z dniem poprzednim – trasy przejezdne, w większości odśnieżone, niemniej zdarzały się lokalne oblodzenia. W czasie podróży odnotowano:

  • fotoradary: szare – 13; żółte – 4;
  • miejsca częstych kontroli: 3;
  • kontrole ITD: 2.

Warto nadmienić, że zimowe warunki drogowe nie pozostały obojętne na średnie prędkości z jakimi poruszali się inni kierowcy. Jak podkreślają przedstawiciele operatora systemu Yanosik, jeśli porównać czas przejazdu zespołu Wielkiego Testu Drogowego z czasami przejazdu kierowców, zarejestrowanymi w cieplejszych porach roku, różnice są jeszcze większe. Dla przykładu: obecnie kierowcy na pokonanie trasy Warszawa - Gdańsk potrzebują prawie 5 godzin. Dla porównania we wrześniu czas ten był krótszy i wynosił ok. 4 godzin 30 minut.

W piątek zespół wracał do Poznania pokonując nieco dłuższą trasę:

  • Gdańsk – Poznań (przez: Rumia, Reda, Wejherowo, Lębork, Słupsk, Sławno, Koszalin, Szczecinek, Podgaje, Jastrowie, Piła, Ujście, Chodzież, Oborniki Wlkp.) – ok. 460 km.

W czasie podróży odnotowano:

  • fotoradary: szare – 14; żółte – 10;
  • wypadki: 1;
  • kontrole ITD: 1;
  • kontrole policji: 1;
  • miejsca częstych kontroli: 3.

Pokonanie trasy zajęło zespołowi niewiele ponad osiem godzin. Daje to przejazd o godzinę dłuższy od statystycznego. Na trasie tej zanotowano najwięcej fotoradarów spośród wszystkich przejechanych odcinków.

Kliknij, aby powiększyć
Wielki Test Drogowy Tabela

Testerzy rozmawiali też z kierowcami o fotoradarach.
- Kierowcy postrzegają je jako źródło finansowania budżetu, choć wielu podkreślało, że byliby skłonni je zaakceptować, gdyby miejsca lokalizacji urządzeń były uzasadnione – komentuje Magda Zglińska, opiekun medialny akcji.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty