Wszystko
o samochodach

Motocykle / Aktualności

Czy warto kupić używany motocykl?

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Przygoda motocyklowa zazwyczaj zaczyna się w dniu kupna motocykla. Na ten cel przeciętny użytkownik przeznacza wszystkie oszczędności i śmiało zaciąga kredyt.

Jeśli jest to sprzęt nowy, to nie ma sprawy, gorzej zaś jest z używanym.

Pośpiech przy kupnie jest złym doradcą. Aby tego uniknąć, poddajmy analizie elementy, od których zależy wartość motocykla.

Rok produkcji
Pojazdy sprowadzane z zagranicy mogą już mieć papiery z fałszywym rokiem produkcji. Najpewniejszym sposobem ustalenia wieku motocykla jest udanie się z numerem ramy i silnika do najbliższego importera danej marki. Jeśli on nie pomoże, możemy rok produkcji znaleźć na felgach, przewodach hamulcowych, plastikowych elementach karoserii i na tabliczce znamionowej.

Numery indentyfikacyjne
Niekiedy są przebijane. Oczywiście takie podejrzenie dyskwalifikuje motocykl. Można też zasięgnąć informacji w rejestrze pojazdów kradzionych.

Bezwypadkowość
Należy umieć odróżnić poważny wypadek od niegroźnej stłuczki. Najlepiej trzymajmy się zasady motocykla bezwzględnie czystego. Aby być pewnym, że motocykl nie jest po wypadku, nie wystarczą oględziny karoserii. Należałoby zdjąć plastiki i dokładnie obejrzeć całą ramę, rury przedniego zawieszenia, spawy główki ramy i innych połączeń. Dużo również może nam powiedzieć obejrzenie kół. Jeśli po dokładnym obejrzeniu motocykla nie stwierdziliśmy żadnych uszkodzeń lub zadrapań, należy przypuszczać, że był on w dobrych rękach.

Przebieg
Dla motocykli dziesięcioletnich przebieg w okolicy kilkudziesięciu tysięcy kilometrów możemy uznać za wiarygodny. Trudno jest znaleźć motocykl, którego właściciel przyznaje się do faktycznie przejechanych kilometrów. Jak ocenić autentyczny przebieg pojazdu? Aby to zrobić, potrzebne jest olbrzymie obycie z motocyklami. Sposobem na zabezpieczenie się jest uzyskanie opinii z dobrego serwisu motocyklowego.

Stan techniczny
Bywa tak, że rocznik jest dobry, przebieg autentyczny, motocykl bezwypadkowy, a jednak złom. Taką sytuację można spotkać kiedy właściciel zamęczył swój pojazd. Wystarczy nie przestrzegać wymiany czy poziomu oleju, czy zaniedbać podstawowy serwis, by pojazd stał się wrakiem. Nabywając taki motocykl możemy sobie narobić sporo wydatków.

Trafiają się motocykle w dobrym stanie technicznym o niewielkim przebiegu, jednak, aby "upolować" taki egzemplarz należy uzbroić się w cierpliwość i rozpocząć poszukiwania po sezonie, czyli jesienią i bez pośpiechu przygotować motocykl do nowego sezonu.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • dolina (gość)

    Stan techniczny potem kończy sie na ciągłych remontach i zbieraniu kasy na niebotycznie drogie części .

  • Korkowicz (gość)

    podobno czasem bardziej opłaca się kupić motor używany, niż nowy . wybór jest spory http://www.tylkomotory.pl/ jednak warto trzymać się tylko tych dobrych marek, które cechuje najwyższa bezawaryjność

  • Mirek (gość)

    Tak, jak chce się go wymienić od czerwca w yamaha za testy, których koszt jest 1zł, a potem ma się zniżkę na zakup nowego. Albo jakby już się miało yamahę, to wtedy można ją ubezpieczyć za 435zł/rok. Cena o wiele niższa niż w BMW, etc. sprawdzałem

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości