„Czysty” i ekonomiczny Colt

Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Państwa z rozwiniętym przemysłem płacą rocznie miliony euro za emitowanie do atmosfery ton CO2. My, dopłacając 2 tys. zł możemy mieć proekologicznego Colta z emisją jedynie 119 g/km.

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

 

Colt jest pierwszym modelem Mitsubishi, w którym zastosowano technologię Cleartec, czyli pakiet obniżający spalanie i zmniejszający emisję dwutlenku węgla.

 

Jednym z ważniejszych składników pakietu jest system Auto Stop & Go, który automatycznie wyłącza silnik po zatrzymaniu pojazdu. Kiedy chcemy ruszyć wciskamy pedał sprzęła i silnik się uruchamia. Niestety, żeby ruszyć z miejsca, chwilę trzeba poczekać.

 

W Cleartecu zastosowano wydajniejszy niż w standardowej wersji alternator o mocy 100 A. Pozwala on na odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora podczas hamowania lub zwalniania.

Następnym elementem mającym wpływ na ekonomię jazdy są opony Continental o niskim oporze toczenia i zwiększonym ciśnieniu.

 

Zmodyfikowano także silnik, zmieniono przełożenia biegów i obniżono o 10 mm nadwozie. W rezultacie Cleartec w mieście spalał niecałe 6 l/100 km, co daje o ponad litr mniej w porównaniu ze zwykłą wersją. Na trasie różnica nie jest zbyt duża.

 

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski

Ekonomia rzadko chodzi w parze z dynamiką. Aby wydusić z Colta maksymalną moc 95 KM, trzeba go wkręcić na 4000 obr./min., a i tak na osiągnięcie pierwszej setki musimy odczekać prawie 11 s.

 

Samochód ma przeciętne właściwości jezdne. Twarde zawieszenie powoduje, że auto źle tłumi nierówności, a wysokie nadwozie wychyla się mocno na zakrętach.

 

Zgrabna, nieco kanciasta sylwetka Colta z przodu przypomina nieco Lancera. Funkcjonalne, choć może trochę zbyt szare wnętrze, oferuje dużo przestrzeni zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Siedzi się na wąskich, ale wygodnych fotelach a pole widzenia jest zadowalające.

 

Bagażnik oferuje nam jedyne 186 l pojemności, najmniej w segmencie B. Możemy powiększyć przestrzeń bagażową do 415 l składając tylną kanapę.

 

Na rynku Colt konkuruje m.in. z Toyotą Yaris i Oplem Corsą. Za wersję Cleartec trzeba zapłacić 43 190 zł. W standardzie znajdziemy m.in. dwie poduszki powietrzne, elektroniczne sterowane szyby i lusterka, półautomatyczną klimatyzację.

 

Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
Fot. Daniel Nowakowski
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty