Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37192 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Dacia Duster 2018. Test SUV-a z silnikiem 1.5 dCi o mocy 110 KM i napędem 4x4

Data publikacji: Autor: Dariusz Kowalczuk

Dacia Duster

Duster pozbył się „przypadłości” wieku dziecięcego. Wszelkie zmiany, tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne zostały dokonane „z głową” i z korzyścią dla samego modelu, a przede wszystkim wygody użytkownika. Jeśli zatem poprzednik sprzedawał się świetnie, to ten powinien wręcz rewelacyjnie.

Fot. Mike Mareen Jeśli coś sprzedaje się jak przysłowiowe bułeczki, to musi to być albo tanie, albo ładne, albo dobre. O ile wygląd, to kwestia gustu, o tyle, że jest tania i dobra mogłem się przekonać osobiście – to nowa Dacia Duster.

Czy klienci mogą się mylić? Mogą. Ale nie w przypadku Dacii Duster. Inaczej nie byłaby hitem sprzedaży w swojej klasie. Ja wiem, to moda, cena i pewnie kilka innych czynników decyduje o zakupie tego modelu, ale jeśli poprzednia wersja sprzedawała się bardzo dobrze, to ta będzie jeszcze lepiej.

Powiedzmy to sobie szczerze – pierwsza Dacia Duster miała „urodę”, taką, jakby nienachalną. W sumie trudno było coś jej zarzucić, ale z drugiej strony, to brzydsze od niej były już tylko słynne Uazy, Łady Niva i pierwsza generacja Kii Sportage – bez obrazy. A ponieważ wraz z „urodą” szła również relatywnie niska cena, to i poczucie ogółu było takie, że otrzymujemy auto proste, przeciętne w wyglądzie i w wykończeniu. Ale i tak Duster miał nabywców. Wraz z początkiem tego roku przyszła pora na nową generację.

Nadwozie

Dacia Duster

Duster pozbył się „przypadłości” wieku dziecięcego. Wszelkie zmiany, tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne zostały dokonane „z głową” i z korzyścią dla samego modelu, a przede wszystkim wygody użytkownika. Jeśli zatem poprzednik sprzedawał się świetnie, to ten powinien wręcz rewelacyjnie.

Fot. Mike MareenMoje – jeśli nie negatywne – to przynajmniej neutralne nastawienie do wyglądu samochodu zmieniło się diametralnie, kiedy na parkingu zobaczyłem nową wersję Dustera. To, co od razu rzuca się w oczy, to przeprojektowane lampy przednie z podzielonymi na segmenty światłami LED do jazdy dziennej, które wręcz idealnie zostały wkomponowane w cały pas z grillem chłodnicy. W stosunku do poprzednika auto z przodu wydaje się być szerszym. Srebrny element zderzaka – przedniego i tylnego - zdaje się spinać jak klamra od spodu całe auto. Takich zabiegów optycznych jest więcej. Mocniej zaznaczono przetłoczenie nadkoli. Jeszcze więcej zmian w wyglądzie poczyniono z tyłu pojazdu. Kwadratowe klosze z charakterystycznym „plusem”, jako żywo przypominają te z Jeepa Renegade. Notabene ciekawe, kto od kogo zapożyczył to rozwiązanie? Efektownym zabiegiem jest też przetłoczenie blachy na drzwiach bagażnika w charakterystyczny leżący „X”. Teraz auto nie tylko nieźle wygląda w terenie, ale i bez wstydu można podjechać na kawiarniany parking. Jeśli jednak tego jest nam mało, to za dopłatą możemy dokupić nakładki progowe, nakładki nadkoli, osłony drzwi, stopnie, reflektory dachowe, spojler, a nawet przednie orurowanie. Zmniejszy nam się wprawdzie kąt natarcia, ale wyraźnie powiększy się nasze terenowe ego.

Zobacz także: Sprzedaż auta - to trzeba zgłosić w urzędzie

Wnętrze

Dacia Duster

Duster pozbył się „przypadłości” wieku dziecięcego. Wszelkie zmiany, tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne zostały dokonane „z głową” i z korzyścią dla samego modelu, a przede wszystkim wygody użytkownika. Jeśli zatem poprzednik sprzedawał się świetnie, to ten powinien wręcz rewelacyjnie.

Fot. Mike MareenAnalizując wnętrze Dustera i użytych materiałów, to nie ma co oczekiwać tutaj cudów z aut droższych marek. Spotkałem się z określeniem, że plastiki deski rozdzielczej podobne są do plastików z „dostawczaków”. Wyjątkowo niefortunne porównanie. Jeśli przyjmiemy, że samochód będziemy wykorzystywać nie do pokazywania wszystkim znajomym wokół, a przede wszystkim dla naszej wygody i podróżowania, to zapewniam, że plastiki deski rozdzielczej nie tylko będą bardzo łatwe w utrzymaniu, ale przede wszystkim, że zapomnimy iż kiedykolwiek wydawały nam się tandetne. Warto także docenić fakt, że producent wziął sobie „do serca” uwagi użytkowników, co do rozmieszczenia poszczególnych elementów na desce. Przede wszystkim o ponad 7 centymetrów podniesiono położenie centralnego ekranu, który poprzednio znajdował się stanowczo za nisko i był dość kłopotliwy nie tylko w obsłudze, ale także w podglądzie wyświetlanych na nim informacji. Teraz nie dość, że jest wyżej, to jeszcze delikatnie zwrócony jest w stronę kierowcy. To bardzo wygodne. Sam system multimedialny „zaimportowany” z Renault jest prosty w obsłudze i dość intuicyjny. Pod ekranem znajdziemy podstawowy zestaw włączników, a jeszcze niżej sterowanie klimatyzacją (tym razem już automatyczną, jednostrefową). Srebrne pokrętła od klimatyzacji i ogrzewania wyglądają jak wielkie nakrętki, ale to kwestia gustu i o nim się nie dyskutuje.

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

Dacia Duster

Duster pozbył się „przypadłości” wieku dziecięcego. Wszelkie zmiany, tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne zostały dokonane „z głową” i z korzyścią dla samego modelu, a przede wszystkim wygody użytkownika. Jeśli zatem poprzednik sprzedawał się świetnie, to ten powinien wręcz rewelacyjnie.

Fot. Mike Mareen

Dacia Duster

Duster pozbył się „przypadłości” wieku dziecięcego. Wszelkie zmiany, tak zewnętrzne, jak i wewnętrzne zostały dokonane „z głową” i z korzyścią dla samego modelu, a przede wszystkim wygody użytkownika. Jeśli zatem poprzednik sprzedawał się świetnie, to ten powinien wręcz rewelacyjnie.

Fot. Mike Mareen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • qqq (gość)

    Dacia szybko rdzewieje. Karoseria nie jest ocynkowana. To spory problem.

  • senior (gość)

    tanie,nigdy nie jest dobre! to stara prawda, silnik 1.5 dobry jest w rowerze a nie w suv

  • . (gość)

    Nieprawda, nie rdzewieje. Mam Dustera 7 lat, i ani śladu korozji!

  • xxx (gość)

    Błąd w artykule, silnika 1.2 nie ma już w ofercie.

  • troll (gość)

    Ale jaki system multimedialny z Renault? Renault ma R-Link z mapami Tom-Tom, Dacia prostą stację multimedialną LG. Zero podobieństw. Pasowałoby sprawdzić, nim się napisze...

  • superparts (gość)

    Dacia ogólnie jest ,,tanim'' samochodem. Nie ma co się dziwić też, że szybko rdzewieje. Za to części tanie;)

  • romaszko (gość)

    jeszcze nie widziałem zardzewiałego dustera.

  • romaszko (gość)

    jeszcze nie widziałem zardzewiałego dustera.

  • abc (gość)

    porównywanie jakoby Jeep "podglądał" Dacie to naprawdę słaby żart :D

  • Marian (gość)

    Od 4 lat jeżdżę Dacią Posty. Żadnych śladów rdzy, 70 tys. km przejechane bezawaryjnie na LPG. Wcześniej miałem salonową Octavię II TDI, w której na gwarancji wymieniono chłodnicę i naprawiano tylne zawieszenie, zresztą po długich bojach. W przyszłym roku zamierzam zamienić Listy na Dustera, także LPG i z pakietem gwarancji na 5 lat.

  • Mototato.pl (gość)

    Nowy Duster pozytywnie zaskoczył już wiele osób. Ponadto, że doskonale zdał egzamin w terenie to jeszcze nadaje się idealnie na auto rodzinne. I co najważniejsze, nie obciąży mocno domowego budżetu. http://mototato.pl/test-nowa-dacia-duster/

  • Piotr (gość)

    ...dobre autko za rozsądne pieniądze....nie dla zakompleksionych ..

  • Zaden test (gość)

    Artykul napisany chyba na podstawie lektury folderow i krotkiego przymierzenia sie do auta wystawionego w salonie. Z testem nie ma nic wspolnego.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Dacia Duster zdjęcia

Dacia Duster dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Dacia Duster opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Dacia Duster Cena