Dacia Duster Cup. Puchar pod okiem Hołowczyca

ip
Dacia Duster CupW przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.fot. Dacia
Dacia Duster CupW przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.fot. Dacia
W przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.

Dacia Duster to najpopularniejszy miejski SUV w Polsce, który posiada właściwości terenowe jedne
z najlepszych w swojej klasie. Wielka popularność samochodu oraz pierwsze sukcesy w tegorocznych eliminacjach Pucharu Polski przekonały nas do stworzenia odrębnej klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych pod nazwą Dacia Duster Cup. Naszym celem, poza promocją marki, jest stworzenie równych szans wszystkim startującym załogom. Specyfikacja samochodów będzie identyczna, więc o sukcesach zdecydują przede wszystkim umiejętności – mówi Andrzej Gemra, Zastępca Dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów.

Dacia Duster CupW przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.fot.
Dacia Duster Cup

W przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.

fot. Dacia

Cieszymy się, że udało się stworzyć puchar markowy z prawdziwego zdarzenia. Atrakcyjny pod względem sportowym i jak sądzimy, dostępny w aspekcie finansowym dla szerszej grupy kierowców. Pucharowi zawodnicy Dacia Duster Cup w sezonie 2017 wyjadą między innymi na te same trasy co najlepsi kierowcy ścigający się w Baja Poland – rundzie Pucharu Świata. Liczymy, że niejeden miłośnik luźnej nawierzchni będzie chciał się sprawdzić w sportowej rywalizacji. Taki puchar nie mógłby powstać bez naszej długoletniej relacji z polskim importerem Renault. Renault Polska już wcześniej wspierało wyczynowy sport samochodowy w naszym kraju, wspomnijmy chociażby wyścigowy puchar Megane, a to przecież bardzo dobre wspomnienia. Jestem przekonany, że i tym razem tak będzie – mówi Arkadiusz Sąsara, wiceprezes ZG PZM.

- Dacia Duster Cup to niepowtarzalna możliwość doskonalenia swoich umiejętności, to również początek wielkiej przygody w rajdach terenowych. Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji – mówi Krzysztof Hołowczyc.

- Jeden z najbardziej doświadczonych polskich kierowców rajdowych będzie towarzyszył zawodnikom przez cały sezon. Poza bieżącym doradztwem i wsparciem poprowadzi także specjalne szkolenie  w terenie przed rozpoczęciem cyklu. Mam nadzieję, że moje praktyczne porady przydadzą się na trasach rajdów – dodaje Hołowczyc. Kierowcy nie muszą posiadać licencji. Warunkiem udziału jest podpisanie umowy z organizatorem i posiadanie samochodu Dacia Duster 4x4 w wersji określonej w regulaminie.

Dacia Duster CupW przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.fot.
Dacia Duster Cup

W przyszłym roku ma ruszyć rajdowy puchar Dacii Duster. Ambasadorem cyklu, a zarazem mentorem dla zawodników będzie Krzysztof Hołowczyc.

fot. Dacia

Za modyfikację auta odpowiedzialni są partnerzy techniczni Dacia Duster Cup: Over Limit Motors oraz Hołowczyc Racing. Samochód wyposażony został w pakiet startowy, na który składają się m.in. homologowana klatka bezpieczeństwa, sportowe kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportowa kierownica i system gaśniczy. Z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe i agresywniejsze koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym. Dacia Duster w wersji gotowej do startu kosztuje 99 000 zł netto.

Organizator zaplanował minimum 5 rund w sezonie 2017, w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Szczegółowy kalendarz jest obecnie w opracowaniu, będzie to m.in. Baja Poland. Mamy nadzieję, że pierwsze eliminacje odbędą się już w kwietniu przyszłego roku – wyjaśnia Andrzej Gemra. Renault Polska wspólnie z Polskim Związkiem Motorowym pracuje także nad finalną wersją regulaminu Dacia Duster Cup, który umożliwi zawodnikom start w klasie Dacia Duster Cup, w klasyfikacji RPPST w klasie S2 oraz w klasyfikacji generalnej RPPST.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty