Nowy trzycylindrowy, turbodoładowany silnik TCe 100 LPG już od początku był zaprojektowany do zasilania gazem. Jednostka ma pojemność 1 litra, moc 100 KM i maksymalny moment obrotowy 170 Nm dostępny od 2000 obr./min. Jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia benzyny i emisji CO2. Silnik LPG emituje o około 10% CO2 mniej niż podobne silniki benzynowe.
Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% w przypadku silników wysokoprężnych. Zasięg samochodu na dwóch pełnych zbiornikach (benzyny i LPG) wynosi łącznie ponad 1000 km.
Układ LPG w samochodach Dacii jest montowany bezpośrednio w fabryce. Dla klienta oznacza to prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w jednej sieci.
Dodatkowy zbiornik LPG jest montowany w miejscu koła zapasowego, dzięki czemu nie było konieczności modyfikacji zbiornika benzyny. Zawór odcinający, układ ograniczający napełnienie zbiornika do 80%, ogranicznik przepływu, elektrozawór i zawór bezpieczeństwa zapewniają bezpieczeństwo układu.
Kolejną zaletą fabrycznie montowanego układu jest zachowanie takiej samej pojemności bagażnika jak w samochodzie z silnikiem benzynowym. Zbiornik LPG jest montowany w miejsce koła zapasowego.
Na początku silnik TCe 100 LPG będzie dostępny w Dusterze, a wkrótce trafi do modeli Sandero, Sandero Stepway, Logan i Logan MCV.
Dacia oferuje samochody na LPG od 2010 roku. Objęte są one trzyletnią gwarancją (lub do 100 000 km przebiegu).
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?