Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38789 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Dacia Sandero 1.0 LPG 100KM vs Hyundai i20 1.2 MPI 84 KM. Porównanie niedrogich mieszczuchów

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Archiwum Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarzy, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. DaciaDacia Sandero vs Hyundai i20. Krótki przegląd oferty

Do naszego zestawienia wybraliśmy Dacię Sandero z silnikiem 1.0 z LPG o mocy 100 KM i manualną skrzynią 6-biegową w wersji Comfort za 54 900 złotych oraz bazowego Hyundaia i20 z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM, 5-biegowym manualem i z wyposażeniem Classic Plus za 58 800 złotych (61 000 złotych katalogowo). To dość podobne wersje pod względem wyposażenia, choć Sandero ma przewagę w postaci jednostki napędowej. Hyundai z kolei jest autem mimo wszystko nowocześniejszym i oferującym więcej możliwości. W Dacii wystarczy zaznaczyć kilka opcji, a cena zostanie zrównana.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. HyundaiOba modele to rozsądnie wycenione propozycje, choć oczywiście Dacia, pod względem oszczędności, boje swojego konkurenta na głowę. Pamiętajmy jednak, że rumuńska alternatywa w podstawowej wersji jest niezwykle skromna i praktycznie nikt na taką odmianę się nie decyduje. Po zrównaniu wyposażenia z Hyundaiem i20, cena nadal jest niższa, ale różnica nieco się zaciera. Najtańszą Dacie Sandero kupimy już za 41 900 złotych i będzie to wersja Access z silnikiem 1.0 o mocy 67 KM i manualną 5-biegową przekładnią. Za najtańszego Hyundaia i20 zapłacimy aż 58 500 złotych (61 000 złotych katalogowo) za wersję Classic Plus z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM z 5-biegowym manualem. Różnica znacząca, nawet biorąc pod uwagę mocniejszy silnik w Hyundaiu. Ale wystarczy rzut oka na wyposażenie i wygląd aut. Dacia wyjeżdża w tej cenie na stalowych obręczach bez kołpaków, z czarnymi, nielakierowanymi zderzakami, brakiem radia, bez możliwości składania oparcia kanapy. Mówiąc oględnie – golas. Hyundai i20 z bazowym wyposażeniem ma klimatyzację manualną, lakierowane zderzaki, radio z Bluetooth, stalowe felgi z kołpakami itp. Jest po prosty cywilizowanym autem. Klimatyzację w Dacii Sandero dostaniemy dopiero od wersji Comfort za co najmniej 50 400 złotych.

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Nadwozie i wnętrze

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. DaciaOba auta prezentują się po prostu nieźle, choć to oczywiście Hyundai cieszy większą ilością stylistycznych smaczków. Dacia Sandero jest po prostu ładna, ale mówimy tu o wersji co najmniej Essential lub Comfort, najlepiej z dokupionymi felgami aluminiowymi. Odmiana bazowa z czarnymi zderzakami, z białym lakierem i stalowymi obręczami bez kołpaków wygląda po prostu brzydko. Zwarta, ładnie narysowana sylwetka ze światłami przednimi o bardzo ciekawej sygnaturze LED, do tego kilka miłych dla oka przetłoczeń i zgrabny tył. Mała Dacia budzi pozytywne emocje i sympatię na ulicy. Również we wnętrzu jest bardzo przyjemnie, choć oczywiście jakość materiałów nie zachwyca. Widać także wiele elementów znanych z innych modeli np. Renault. Niewielki ekran świetnie wpisuje się w nowoczesny, minimalistyczny styl wnętrza, zaś uchwyt na smartfon zaraz obok z dedykowanym portem ładowania to genialny pomysł. Ba! Nawet w wersji bez ekranu, w górnej części znajdziemy praktyczny uchwyt na smartfon, który może pełnić rolę centrum info-rozrywki w aucie. Genialne! Jeśli chodzi o walory praktyczne, bagażnik ma pojemność od 328 do 1108 litrów po złożeniu oparć kanapy. W odmianie z silnikiem 1.0 z instalacją LPG, zbiornik paliwa ma 50 litrów, zaś zbiornik na gaz 40 litrów. To zapewnia naprawdę imponujący zasięg.

Zobacz także; Cofanie licznika. Przestępstwo czy wykroczenie? Jaka kara?

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. HyundaiHyundai i20 nowej generacji wygląda naprawdę świetnie. Szeroki grill połączony z dynamicznie narysowanymi światłami przednimi. Do tego agresywnie stylizowany zderzak, kilka przetłoczeń z boku, ładna listwa podkreślająca linię okien i linia dachu ze sportowym sznytem. Również z tyłu wiele się dzieje, zaś główną rolę odgrywają śmiało namalowane światła z sygnaturą LED. Do tego listwa, która łączy obie lampy i biegnie przez całą szerokość klapy bagażnika. Niestety, jest to tylko odblask. W środku również jest niezwykle ciekawie, choć odczucia wizualne psuje oczywiście jakość materiałów. No cóż – to auto budżetowe, więc na czymś trzeba było zaoszczędzić. Na szczęście projekt jest bardzo ciekawy, przez całą szerokość przechodzą linie przypominające bardzo szerokie nawiewy. W wyższych wersjach wyposażenia na szczycie deski rozdzielczej króluje bardzo duży ekran systemu info-rozrywki, obok wirtualne zegary itp. To nowoczesny przedstawiciel segmentu B z bardzo szerokim spektrum możliwych konfiguracji i doboru wyposażenia. W bagażniku zmieści się od 301 do 1017 litrów. Odrobinę mniej w porównaniu do konkurenta.

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. DaciaOba auta nie odznaczają się zbytnią dynamiką, ale tu nie o to chodzi. Ma być dynamicznie, ale w mieście i przede wszystkim oszczędnie. Pod tym względem oba auta radzą sobie świetnie. Długodystansowym mistrzem jest z pewnością Dacia Sandero, bowiem jednostka 1.0 z instalacją LPG o mocy 100 KM i z momentem obrotowym 170 Nm posiada dwa zbiorniki – 50-litrowy na paliwo oraz 40-litrowy na gaz. Pokonanie ponad 1000 kilometrów bez zatrzymywania się na stacji benzynowej? Nie ma problemu! Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,6 sekundy a prędkość maksymalna to 183 km/h. Średnie spalanie to zdaniem producenta 5,2 l/100km, w przypadku jazdy „na gazie”, spalanie wzrośnie do około 6-7 l/100km.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. HyundaiHyundai i20 posiada jednostkę 1.2 MPI o mocy 84 KM i momencie obrotowym 118 Nm. Tutaj nie ma instalacji LPG, ale to prosty silnik i nie będzie problemu z takim dodatkiem. Auto ma gorszą dynamikę, bowiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 13,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 173 km/h. Spalanie jest praktycznie takie samo jak u rumuńskiego konkurenta – średnio 5,2 l/100km zdaniem producenta (i normy WLTP).

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Ceny i wyposażenie

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. DaciaDacia Sandero jest o wiele tańsza, o czym wspominałem w pierwszym akapicie. Sęk w tym, że wyposażenie jest zdecydowanie skromniejsze, a i jakość wykonania może odbiegać nieco od normy. Porównywalna w tym zestawieniu wersja Dacii Sandero z wyposażeniem Comfort i z silnikiem 1.0 z LPG o mocy 100 KM to koszt 54 900 złotych. W standardzie tej odmiany dostajemy m.in. elektrycznie sterowane lusterka boczne z podgrzewaniem, centralny zamek, fotel kierowcy z regulacją wysokości i podłokietnikiem, przednie szyby sterowane elektrycznie, światła do jazdy dziennej LED, system multimedialny z ekranem 8-calowym itp. W opcji dostaniemy m.in. pakiet z nawigacją za 1100 złotych, pakiet Parking Plus (z czujnikami martwego pola i kamerą cofania) za 1900 złotych czy też automatyczną klimatyzację za 1200 złotych.

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. HyundaiHyundai i20 w wersji Classic Plus i z silnikiem 1.2 MPI o mocy 84 KM to koszt 58 500 złotych (61 000 katalogowo). W standardzie dostajemy manualną klimatyzację, radio z RDS, DAB i Bluetooth, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, centralny zamek, nawiewy powietrza w drugim rzędzie, tempomat, 15-calowe felgi stalowe z kołpakami oraz wielofunkcyjną kierownicę. W opcji dostaniemy tylko tylne czujniki parkowania za 800 złotych.

Dacia Sandero vs Hyundai i20. Podsumowanie

Oba auta są bardzo ciekawą propozycją dla tych, którzy szukają niedrogiego auta do miasta i okazjonalnych wyjazdów. Hyundai i20 to z pewnością ciekawa baza, ale w podstawowych wersjach niewiele się dzieje i cały potencjał auta pojawia się dopiero w odmianie Comfort, gdzie pojawia się m.in. kamera cofania, podgrzewana kierownica, cyfrowe zegary itp. Jeśli ktoś tego nie potrzebuje, bazowa i znacznie tańsza wersja Classic Plus będzie po prostu w porządku. Bazowa Dacia Sandero z kolei to niezwykle ubogie i okrojone niemal ze wszystkiego wyposażenie. Ale odmiana Comfort posiada najważniejsze elementy, zaś po dołożeniu kilku dodatków, mamy komfortowe i nieźle wyposażone auto.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

Platforma

CMF

Hyundai-Kia K2

Euro NCAP

2/5 (wersja Stepway)

brak testu

Rozstaw kół przód (mm)

1533

1545

Rozstaw kół tył (mm)

1518

1549

Wysokość (mm)

1499

1450

Rozstaw osi (mm)

2604

2580

Długość/szerokość (mm)

4088/1848

4040/1775

Pojemność bagażnika (l)

328/1108

301/1017

Cena (zł, brutto)

54 900

58 500 (61 000 katalogowo)

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1130

938

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50 (40 LPG)

40

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna z LPG

benzyna

Pojemność (cm3)

999

1197

Liczba cylindrów

3

4

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 6-biegowa

manualna, 5-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

100/5000 obr./min

84/6000 obr./min

Moment obrotowy (Nm)

170/od 2000 obr./min

118/od 4200 obr./min

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,6

13,1

Prędkość maksymalna (km/h)

183

173

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,2 (WLTP)

5,2 (WLTP)

Emisja CO2 (g/km)

106

117


Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Dacia Sandero (Comfort) 1.0 LPG 100 KM (MT6)

Hyundai i20 (Classic Plus) 1.2 MPI 84 KM (MT5)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/*

O/O

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/*

S/O

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S  wyposażenie standardowe

O wyposażenie za dopłatą

-   wyposażenie niedostępne

*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 


Nasza ocena: 

 

Dacia Sandero (Comfort) 1.0 LPG 100 KM (MT6)

Hyundai i20 (Classic Plus) 1.2 MPI 84 KM (MT5)

Przestronność wnętrza

*

 

Silnik

*

*

Osiągi

*

 

Podwozie

 

*

Poziom hałasu (odczuwalny)

 

*

Zużycie paliwa

 *

*

Wyposażenie

 *

 

Cena

+

 

Wynik końcowy

++++++ (6)

++++ (4)

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Archiwum

Nie są to emocjonujące modele i z pewnością nie przyciągną uwagi spragnionych sportowych wrażeń, ale ich zadanie jest zupełnie inne. Bohaterzy naszego porównania to propozycje niedrogie, bardzo rozsądne i wbrew pozorom - niezwykle ciekawe. Nowa Dacia Sandero podbiła serca wielu dziennikarz, podobnie jak koreańska propozycja – Hyundai i20. Czy to rozsądne propozycje do miasta? Czy mało wymagająca rodzina będzie zadowolona? Poznajmy bliżej dwa z pozoru zupełnie inne modele.
Fot. Archiwum

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • M.. (gość)

    Porównanie kompletnie bez sensu oprócz wspólnego segmentu innych podobieństw brak...

  • Yyhg (gość)

    Bravo bohaterzy.

  • Tomek (gość)

    To jakieś rupiecie są a nie samochody. Dobre dla emeryta lub fana 500+.

  • Adamz1985 (gość)

    No się odezwali specjaliści od motoryzacji w komentarzach. Dobrze,że wy wiecie co to jest prawdziwa motoryzacja i co się komu podoba. Bardzo fajne i dość przystępne samochody. Do miasta naprawdę idealne.

  • 23lata (gość)

    Kto wygrał to porównanie bo autor tak namieszał, że aż strach. Do porównania wziął inną dacię ale połowa artykułu to inna dacia (odmiana bazowa) Panie kochany Dacia w odmianie wybranej do porównania bije na głowę hujdaja. Po prostu silnik jest 3 razy lepszy przy podobnych cenach a hujdaj nie ma wyświetlacza 8 cali z replikacją smartfonu o czym pan zapomniał albo nie chciał pamiętać. Więc zrobię to za pana Dacia jest 3 do 4 razy lepsza po prostu, silnik, cena, wyposażenie! Mówi pan że do hujdaja można dodać instalację LPG można ale to dodatkowe 2000 tyś.

  • Mi (gość)

    Jak można porównać fajnie wyposażona Dacie z gołym hyundai do tego z paskudnym wnętrzem, a użyć foto z wyposażenia comfort za ok 80 tys zł???

  • AT_AT (gość)

    Kolego wyżej, i20 Comfort kosztuje obecnie równe 65k, a nie jak piszesz 80k. Sandero w wersji Comfort za 55k dużo brakuje do jego poziomu, podokładaj odpowiednie pakiety i wyjdzie bardzo zbliżona cena. Hyundai jest nowocześniej stylizowany, zarówno wewnątrz jak i zewnątrz, jest staranniej wykonany z lepszej jakości materiałów i bardziej przestronny w środku. i20 ma najprzestronniejszą kabinę w swoim segmencie. Silnik Hyundaia może nie tak dynamiczny, ale cichy, z dobrze zestopniowaną skrzynią biegów i wyższą kulturą pracy, dzięki czterem cylindrom. LPG to niekoniecznie zaleta, na pewno nie dla kogoś kto chcę parkować auto w garażach podziemnych. Warto wspomnieć, że Hyundai daje 5 lat gwarancji, a Dacia tylko 3 lata.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Dacia Sandero zdjęcia

Dacia Sandero dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Hyundai i20 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Dacia Sandero Cena