Dacia Logan MCV

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha: Dacia Logan MCV w wersji 7-osobowej to samochód dla większych rodzin. Może też służyć jako taksówka do przewożenia większej niż standardowo liczby pasażerów.
Fot. Maciej Pobocha: Dacia Logan MCV w wersji 7-osobowej to samochód dla większych rodzin. Może też służyć jako taksówka do przewożenia większej niż standardowo liczby pasażerów.
Logan MCV jest samochodem przestronnym, dość dobrze wykonanym i tanim. Do tego może nim podróżować nawet siedem osób. Jedyny problem w tym, że to Dacia.

Fot. Maciej Pobocha: Dacia Logan MCV w wersji 7-osobowej to samochód dla większych rodzin. Może też służyć jako taksówka do przewożenia większej niż
Fot. Maciej Pobocha: Dacia Logan MCV w wersji 7-osobowej to samochód dla większych rodzin. Może też służyć jako taksówka do przewożenia większej niż standardowo liczby pasażerów.

Zaufanie do marki buduje się latami. Duże znaczenie ma w jego tworzeniu niezawodność oferowanych przez firmę produktów. W przypadku producentów pojazdów ocenia się ją m.in. częstotliwością wizyt w warsztatach naprawczych. Jeśli marka obecna jest na rynku krótko, to brak opinii o awaryjności może działać na jej niekorzyść. Jest tak w przypadku Dacii. Dodatkowy kłopot stanowi przekonanie, że

Fot. Maciej Pobocha: Tylne, asymetrycznie dzielone drzwi bagażnika ułatwiają dostęp do bagażnika.
Fot. Maciej Pobocha: Tylne, asymetrycznie dzielone drzwi bagażnika ułatwiają dostęp do bagażnika.

oferuje ona pojazdy będące gorszymi odpowiednikami Renault.

Cechy szczególne

Logan MCV (Multi Convivial Vehicle) przypomina nieco wyglądem kombivana. W porównaniu do wersji sedan rozstaw osi zwiększono o 27 cm, co zaowocowało zdecydowanie większą ilością miejsca w środku. Samochodem może

Fot. Maciej Pobocha: Na fotelach trzeciego rzędu miejsca nie zabraknie nawet wyższym pasażerom. To duża zaleta Logana MCV.
Fot. Maciej Pobocha: Na fotelach trzeciego rzędu miejsca nie zabraknie nawet wyższym pasażerom. To duża zaleta Logana MCV.

podróżować pięć lub siedem osób.

**CZYTAJ TAKŻE:

Dacia Logan MCV - pierwsza jazdaDacia Logan 1.5 dCi - wrażenia z jazdy

**

W testowanej przez nas wersji 7-miejscowej oparcia foteli trzeciego można składać, lub podnosić wraz z siedzeniami i oprzeć o kanapę drugiego rzędu. Fotele dają się także całkowicie wyjmować. Możliwe jest również całkowite złożenie ławki w drugim rzędzie dzielonej w układzie 1/3-2/3. W konfiguracji 7-miejscowej bagażnik Logana MCV ma pojemność

Fot. Maciej Pobocha: Kanapę drugiego rzędu składa się praktycznie jednym ruchem.
Fot. Maciej Pobocha: Kanapę drugiego rzędu składa się praktycznie jednym ruchem.

niemal 200 l. Po wyjęciu tylnych foteli i złożeniu kanapy drugiego rzędu wzrasta ona do 2350 l. w opcji dostępny jest też dodatkowy schowek pod sufitem.

Załadunek bagaży, zakupów czy innych przedmiotów odbywa się przez dzielone asymetryczne (1/3-2/3) drzwi tylne, w których wygospodarowano schowek o pojemności 2,15 l oraz kieszeń. W razie potrzeby można otworzyć tylko jedno skrzydło drzwi, a ponadto zablokować każde z nich pod kątem 40, 90 lub 180 stopni.

Fot. Maciej Pobocha: 68-konny diesel nie jest może dynamiczny ani cichy, ale zużywa stosunkowo niewiele paliwa.
Fot. Maciej Pobocha: 68-konny diesel nie jest może dynamiczny ani cichy, ale zużywa stosunkowo niewiele paliwa.

Silnik

Testowanego przez nas Logana MCV napędzała jednostka wysokoprężna 1.5 dCi rozwijająca moc 68 KM. Jest ona wyposażona w układ wtrysku bezpośredniego common rail drugiej generacji i turbosprężarkę. Jej zaletą jest osiąganie maksymalnego momentu obrotowego 160 Nm już przy 1700 obr./min (85 proc. jego wartości jest dostępne w przedziale od 1500 do 3500 obr./min).

Nie zapewnia on może rewelacyjnych osiągów, ale i zużycie paliwa nie jest wysokie. Zanotowane przez nas zapotrzebowanie na olej napędowy wyniosło w trasie 4,8-4,9 l/100 km (prędkości do 110 km/h, włączona klimatyzacja). W mieście na przejechanie 100 km Logan MCV potrzebował 7,2

Fot. Maciej Pobocha: Stylistyka wnętrza nie jest porywająca, a plastiki mogłyby być bardziej miękkie, ale ergonomii nie da się nic zarzucić. Przyzwyczajenia
Fot. Maciej Pobocha: Stylistyka wnętrza nie jest porywająca, a plastiki mogłyby być bardziej miękkie, ale ergonomii nie da się nic zarzucić. Przyzwyczajenia wymaga umiejscowienie przycisków do sterowania szybami na panelu centralnym poniżej radia.

l (prędkości do 70 km/h, włączona klimatyzacja). Nieco lepsze mogłoby być natomiast wyciszenie jednostki napędowej. Jej dźwięk zaczyna przeszkadzać już przy 2800 obr./min.

Wrażenia z jazdy

W Dacii Logan MCV siedzi się dość wysoko. Fotele przednie są wygodne, chociaż mogłyby mieć nieco dłuższe siedziska. Plastikom użytym do wykończenia można zarzucić zbytnią twardość, ale przy cenach auta zaczynających się od 35 tys. zł trudno wymagać rewelacji. Przydałby się głębszy schowek na panelu centralnym albo pomiędzy przednimi siedzeniami.

Fot. Maciej Pobocha: Przestrzeń bagażową można konfigurować na różne sposoby dostosowując ją do aktualnych potrzeb.
Fot. Maciej Pobocha: Przestrzeń bagażową można konfigurować na różne sposoby dostosowując ją do aktualnych potrzeb.

Największą zaletą Logana MCV jest jego przestronność. Na ilość miejsca nad głową i na nogi nie będą narzekać ani siedzący z przodu, ani podróżujący z tyłu. Co ważne, dwa miejsca trzeciego rzędu z założenia przeznaczono dla pasażerów o wzroście do 190 cm, dzięki czemu podróżuje się na nich naprawdę wygodnie.

Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie jest bardzo łatwe. Pasażerowie wsiadają przez tylne, boczne drzwi, podnosząc siedzenia z drugiego rzędu za pomocą dźwigni umieszczonej w górnej części oparcia. W celu ułatwienia operacji zagłówki w drugim rzędzie można wsunąć w oparcia. Minus należy się konstruktorom Dacii za sposób

Fot. Maciej Pobocha: Kanapę trzeciego rzędu można wyjąć zwiększając pojemność bagażnika.
Fot. Maciej Pobocha: Kanapę trzeciego rzędu można wyjąć zwiększając pojemność bagażnika.

składania siedzeń trzeciego rzędu. Po złożeniu łącznie z siedziskami nie utrzymują się one w pozycji pionowej. Grozi to ich opadnięciem na przewożone w bagażniku przedmioty.

Widoczność do tyłu ograniczona jest dzielonymi drzwiami bagażnika. Obserwowanie tego, co dzieje się za autem ułatwiają duże lusterka zewnętrzne.

Dość miękko zestrojone zawieszenie dobrze tłumi nierówności drogi. Samochód ma co prawda nieco tendencji do pływania przy pokonywaniu kilku poprzecznych przeszkód pod rząd, ale nie stanowi to większego problemu. Dość duży prześwit, wynoszący 155 mm, ułatwia poruszanie się po niezbyt równych drogach.

Podsumowanie

Gdyby zakleić znaczek z logo marki Dacia, potencjalni nabywcy dużo chętniej kupowaliby Logana MCV. Za stosunkowo niewielkie pieniądze oferuje on naprawdę dużo, poczynając od wysokiej użyteczności, na przyzwoitym komforcie jazdy kończąc. Magia nazwy robi jednak swoje.

Wybrane dane techniczne**Dacia Logan MCV Laureate**

Typ silnika

Diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1461

Moc maksymalna (KM/obr./min):

68/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

160/1700

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

150

Prędkość maksymalna (km/h):

17,7

Pojemność bagażnika (l):

200/2350

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

4,8/6,2

Długość x szerokość x wysokość (cm):

445,0 x 173,8 x 164,0

Rozstaw osi (cm):

290,5

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

3/6

Cena (zł):

47 550

Wybrane wyposażenie seryjne**Dacia Logan MCV Laureate**

Poduszka powietrzna kierowcy

S

Poduszka powietrzna pasażera

1000

Poduszki powietrzne boczna

2200

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie

S

Elektrycznie sterowane szyby tylne

500

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Klimatyzacja manualna

4000

Komputer pokładowy

S

Radioodtwarzacz CD

1000

S - wyposażenie seryjne

Nasza ocena
(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

Przestronność wnętrza

*****

Dość dużo miejsca z przodu i z tyłu, także w trzecim rzędzie siedzeń.

Silnik

***

68-konna jednostka nie zachwyca osiągami.

Poziom hałasu

***

Silnik mógłby być lepiej wyciszony. Dźwięk jego pracy zaczyna być uciążliwy już przy 2800 obr./min.

Zużycie paliwa

****

W mieście odbiega od podawanego przez producenta, ale ogólnie nie jest wysokie.

Wyposażenie

***

Niezbyt bogate wyposażenie nawet w najdroższej z dostępnych na naszym rynku opcji. Producent najwyraźniej założył, że przystępna cena auta to najważniejszy parametr, a wymagający dokupią interesujące ich wyposażenie.

**więcej zdjęć Dacii Logan MCV w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty