Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36710 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Daewoo Korando

Data publikacji: Autor: (LM)

Do polskich salonów terenowy samochód rodem z Dalekiego Wschodu trafił w 1998 roku. Początkowo auto sprzedawane było pod marką ssang yong, dopiero nieco później na masce i tylnej klapie pojawiły się logo i nazwa daewoo.

Model korando oferowany był tylko w jednej - trzydrzwiowej wersji nadwoziowej i z jedną jednostką napędową. Ta ostania to wysokoprężny motor budowany na podstawie licencji mercedesa. Turbodoładowany silnik o pojemności 2,9 litra rozwija moc 120 KM i moment obrotowy 256 Nm. Wystarcza to, aby rozpędzić auto do niemal 150 km/h, zaś do setki przyspieszyć w niespełna 20 sekund. Średnie zużycie oleju napędowego waha się w granicach 11-12 l/100 km.

W środku samochodu na wyróżnienie zasługują materiały przyzwoitej jakości. Nieco gorzej sytuacja wygląda już z przestronnością - wybrzuszone kształty karoserii wpłynęły ujemnie na szerokość wnętrza przedziału pasażerskiego. Wszelkie ewentualne niedostatki auta w tym zakresie wynagradza jednak bardzo bogate wyposażenie, które można znaleźć w większości egzemplarzy - klimatyzacja, skórzana tapicerka, elektryczne szyby, czy automatyczna skrzynia biegów to tylko kilka z licznych dodatków montowanych w koreańskim samochodzie.

Każdy, kto zdecyduje się zostać właścicielem daewoo korando, musi liczyć się z koniecznością odwiedzania serwisu co 10 tys. km w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego. Mechanicy zapewniają, że regularnie serwisowany silnik bez problemu pokona dystans 500 tys. km bez konieczności przeprowadzania jakiejkolwiek naprawy - w końcu to sprawdzona konstrukcja mercedesa.

Na rynku pojazdów używanych daewoo korando nie są zbyt często spotykane. Co istotne jednak, niemal wszystkie oferowane do sprzedaży modele zostały zakupione w polskich salonach. Za bogato wyposażone auto z 2000 roku trzeba zapłacić ok. 50 tys. zł.

Zalety
- korzystna cena zakupu
- duża dzielność w terenie
- niezawodny i trwały silnik.

Wady
- niezbyt obszerne wnętrze
- słabo zabezpieczony przed uszkodzeniem mechanizm sterowania napędami
- tylko jedna dostępna wersja nadwoziowa i silnikowa.

Ceny części w ASO
klocki hamulcowe przednie - 196 zł
klocki hamulcowe tylne - 148 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 168 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 185 zł
tłumik środkowy - 939 zł
tłumik końcowy - 793 zł
filtr oleju - 61 zł
filtr powietrza - 70 zł

O korando mówi Dariusz Kopacz, kierownik serwisu w fabrycznej stacji Daewoo w Katowicach:
- Korando cieszy się większym prestiżem niż drugi terenowy model daewoo - musso. Nic dziwnego, korando od początku było droższe i oferowane z bogatszym wyposażeniem. Na wyróżnienie zasługują również doskonałe właściwości terenowe samochodu, który jest w stanie poradzić sobie nawet w bardzo trudnych warunkach.
W zasadzie jedynym mankamentem korando jest nieosłonięty mechanizm sterowania napędami, który stosunkowo łatwo uszkodzić w trakcie jazdy terenowej.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Komentarze

  • KoreańskaPerfekcja (gość)

    Stare Korando... kiedy to było :) Zapraszamy do sprawdzenia nowego modelu, który z poprzednikiem ma wspólną tylko nazwę. Nowe Korando to nowoczesny miejski SUV 4x4, który z pewnością przypadnie Wam do gustu. Szczegóły na www.ssangyong.pl Pozdrawiamy, SsangYong Polska

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Daewoo Korando dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Daewoo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

420 zł