Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36604 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Daewoo Lanos Sport 1.6

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Spośród odmian Lanosów, ta z trzydrzwiowym nadwoziem pochodzi z Korei. Trzeba na nią poczekać. Tym dłużej, jeśli upatrzyliśmy sobie wersję Sport 1.6.

Przejdź do: Nie tylko w Sport | Zalety | Dane techniczne

Sportowa odmiana Lanosa zaoferowana została w ubiegłym roku i znalazła nabywców, którzy chcieli mieć auto z limitowanej serii. Teraz niestety cena odstrasza chętnych, gdyż wersja Sport 1.6 kosztuje 46 600 zł. jeśli wybierzemy kompletację z klimatyzacją (Pakiet I) i co dziwne 47 300 zł, gdy zamiast klimatyzacji wybierzemy tzw. szyberdach (Pakiet II).

Bogate wyposażenie
Oba pakiety mają podobne wyposażenie. Dodajmy bogate, m.in. z radioodtwarzaczem i elektrycznie sterowaną anteną, barwionymi szybami filtrującymi promieniowanie podczerwone, wspomaganiem układu kierowniczego, regulacją kolumny kierownicy, centralnym zamkiem drzwi i lampami przeciwmgłowymi. W obu pakietach otrzymujemy dwie poduszki powietrzne - dla kierowcy i pasażera oraz układ przeciwblokujący hamulce (ABS).

Czym się wyróżnia?
Wyżej wymienione wyposażenie jako standardowe można otrzymać w kilku innych odmianach Lanosów, np. 3- i 5-drzwiowej SX. Jednak ta sportowa odmiana musi się wyróżniać. Zewnętrznie aluminiowymi obręczami kół, okazałym spoilerem nad szybą tylną, innymi zespolonymi lampami tylnymi z powiększonymi przedziałami lamp cofania i przeciwmgłowej - emitującymi więcej światła.
Nieco inny kształt mają oba zderzaki, a w tym przednim umieszczono większy otwór wlotu powietrza. Zamontowano jeszcze listwy progowe i na obu błotnikach przednich umieszczono napis "Sport".

Zmiany wewnątrz
Po otwarciu drzwi od razu dostrzegamy zmiany nadające sportowy wygląd wnętrza. Obudowa wskaźników i konsola środkowa deski rozdzielczej są z metalizowanym wykończeniem. Koło kierownicy wyłożono czerwoną skórą i w takim samym kolorze są ściany boczne w drzwiach i wkładki siedzeń. Przednie siedzenia mają wyprofilowane oparcia i siedziska.

Nie tylko w Sport
Sportowa odmiana Lanosa ma zalety i wady tego modelu pojazdu. Przestronne wnętrze i umiarkowanej objętości bagażnik (274 dm3 ), który można powiększyć do 626 dm3 po złożeniu obu części oparć tylnych. W drzwiach są niewielkie kieszenie na drobiazgi, a w desce rozdzielczej schowek o ograniczonej pojemności przez poduszkę powietrzną. Z tyłu siedzi się głęboko i wiadomo, że w wersji 3-drzwiowej trudno wydostać się z samochodu.

Sportowa jazda?
Na odniesienie wrażenia sportowej jazdy trudno liczyć. Lanos Sport ma bowiem taką samą charakterystykę zawieszenia, jak jego "normalni" bracia i potrafi przechylać się podczas dynamicznej jazdy po łuku. Wykazuje się też taką samą dynamiką jak inne wersje tego modelu, napędzane tym samym przecież silnikiem.

Zalety
Najważniejszą zaletą jest to, że posiadamy pojazd fabrycznie tuningowany. Sprzedawcy w salonach Daewoo dobrze radzą, aby nie oczekiwać na "sportowca" i za te same pieniądze, nawet o 300 zł taniej, kupić 5-drzwiową odmianę SX napędzaną tym samym silnikiem 1.6. Ma ona identyczne wyposażenie, co pakiet I Lanosa Sport i jeszcze dodatkowo zabezpieczenie w postaci automatycznie wyłączanych świateł po wyłączeniu silnika.

Dane techniczne

  • Pojemność silnika (cm3 ) 1598
  • Moc maks. (KM-obr./min) 106-6000
  • Moment obr. (Nm-obr./min) 145-3400
  • Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,5
  • Prędkość maks. (km/h) 180
  • Zużycie paliwa miasto/90/120 (l/100 km) 10,2/5,6/7,4
  • Pojemność bagażnika (dm3) 274
  • Rozstaw osi (mm) 2520
  • Długość całkowita (mm) 4074
  • Szerokość całkowita (mm) 1678
  • Wysokość całkowita (mm) 1432
  • Zbiornik paliwa (l) 48
  • Cena (zł) 46 600
  • Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

    Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

    Tagi:

    Komentarze

    • zege

      dupa dupa dupa dupa dupa dupa i jeszcze raz dupa..przestance pisac pierdoły ze prękosc maxymalna lanosa to 180 km/h...ja mam lanosa 1.5 100 koni i kiedy tylko zechce to sie rozpędzi do 190:))

    • Adam

      Mam wrażenie, że zapominasz o kilku czynnikach, takich jak choćby błąd wskazań szybkościomierza. Oraz o pochyleniu drogi i wietrze. Aby pomiar był wiarygodny musi być wykonany w dwie strony, tak aby wyeliminować wpływ wiatru i pochylenia drogi. Dopuszczalna prędkość wiatru to 3m/s (około 11km/h). Przy prędkości 180 licznik może wskazywać prędkość w zakresie od 180 do 200km/h.

    • marcel

      Jest jeszcze jedno: moc nominalna silnika jest na ogół mocą minimalną jaką gwarantuje producent silnika. Z badań wynika, że często, a zwłaszcza w początkowych partiach produkcji jest ona większa. Ponadto w początkowej fazie użytkowania silnika może ona dodatkowo ulec podniesieniu ze względu na dotarcie się podzespołów i inne.

    • Michal (gość)

      Do AP... Kolego pitolisz jak polamany jak i wiekszosc ludzi ktorzy maja auta "lepszych" marek ktore dostaja baty od lanosa. Zapraszam do mojej serii 1,5 16v wazaca 1120kg. Wez swojego GPS-a Ja wezme swojego i zobaczysz na trasie co pokaze licznik a co nawigacja. KAzdy z was teoretyk madry pitoli ze liczniki przeklamuja.. u ciebie to juz o 20km.h buhaha :D Przy 210 km.h mialem na liczniku grubosc wskazowki na linii 210 a na gps-ie 208. Wg Twoich obliczen powinienem jechac ze 180? Bo wkoncu tyle jest ksiazkowo :D

    • MLody (gość)

      Posiadam takiego właśnie lanosa w wersji sport :) Najwiekasz prędkość jaka pokazałami sie na budziku to 180km/h polecialby wiecej ale nie chcialem go juz katowac :) Samochód bardzo dynamiczny. Szkoda że nie produkuja juz takich fajnych malych ale za to jakże szybkich samochodzików :/ pozdrawiam :)

    • zbery (gość)

      Bez katalizatora, wersja lanos sx 1.6 16v, stała prędkość na autostradzie "w niemczech" 210 km, potwierdzona przez GPS. Autko niestety w innych już rękach, bo do tej pory to bym się nim zabił.

    • ewa (gość)

      Mój "sport" ma już swoje lata ,ale jeszcze spokojnie na autostradzie jeżdżę nim 160km/h , 180 tez ,ale raczej tego nie praktykuje ,bo auto jest jednak dość lekkie i jak się trafi na kałużę ,to sunie jak wodolot ,a przy bocznych uderzeniach wiatru ,ewidentnie jazda staje się więcej niż ryzykowna .

    Dodaj komentarz

    Najnowsze motofakty

    Wszystkie artykuły

    Motofakty mazowieckie

    Daewoo Lanos dane techniczne

    Wszystkie dane techniczne

    Top 5 motofaktów

    Testy i porównania

    Daewoo Lanos opinie

    Oceń swoje auto

    Ogłoszenia z gratka.pl

    Daewoo Lanos Cena

    Części dla marki Daewoo

    Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

    Suma (średni koszt):

    420 zł