Daewoo Nexia

Wawrzyniec Rozenberg
Nexia była pierwszym samochodem produkowanym masowo przez koncern Daewoo, wzorowanym na solidnym Oplu Kadecie.

| | Koreański następca Kadetta

Na rynku utrzymywała się od 1986 r. do 1998 r., lecz niewielkie ilości produkowane są do dziś.

Na giełdzie
Od kilku lat Daewoo Nexia utrzymuje dobrą pozycję na rynku używanych samochodów. Należy jednak podkreślić, że w ciągu roku eksploatacji cena spada dość szybko, nawet do 20 proc.
Daniel Cerklański z Gdyni sprzedawał trzyletnią Nexię z półtoralitrowym silnikiem i przebiegiem 52 tys. km. Wystawił cenę 18 tys. zł i nie był skory do jej obniżania.
- Sprzedawany samochód eksploatowałem ponad rok - mówi Daniel Cerklański. - W tym czasie nic się w niej nie psuło. Na ostatnim przeglądzie sprawdzano hamulce i nawet klocków nie trzeba było wymieniać. Założono jedynie nowy pasek rozrządu. Lubię nieduże samochody, którymi łatwo parkować na zatłoczonych ulicach miast. Wcześniej miałem Volkswagena Golfa i Fiata Uno. Porównanie wypada na korzyść Nexii. Samochód ten ma dobre, miękkie zawieszenie, bardzo wygodne wnętrze i bagażnik wystarczającej wielkości, łatwy do ładowania. Auto pali niewiele, od 7,5 l/100 km na trasie do 8,3 l w mieście. Do wad samochodu zaliczam zbyt wysoko zamontowaną, niewielką tylną szybę. Schowek przy siedzeniu pasażera mógłby być nieco większy. Po sprzedaniu Nexii kupię Forda Escorta, najlepiej rocznego lub dwuletniego.

Zdaniem mechanika
Najczęściej napraw wymagały przeguby, łożyska oraz czasem skrzynie biegów - wyjaśnia mechanik Edmund Kiedrowaki, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu - są to także typowe usterki Opli Kadettów. Części do Nexii są stosunkowo drogie. Niektórzy właściciele decydują się na stosowanie zamienników z niemieckich aut. Ale wtedy z firmowego samochodu robi się powoli składak. Nie wszystkie warsztaty mogą dokonać diagnostyki silnika Nexii. Tu potrzebne jest specjalistyczne oprzyrządowanie. Powłoka lakieru na karoserii nie jest zbyt trwała. Jej napraw należy się spodziewać już po roku lub dwóch od upływu gwarancji.

Dane techniczne

  • Masa własna od 940 do 1085
  • Dopuszczalna masa całkowita od 1410 do 1530
  • Objętość bagażnika 390 hatchback i 530 sedan
  • Pojemność i moc 1498 - 55 KM lub 66 KM (DOHC)
  • Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder lub DOHC 4 zawory na cylinder
  • Zawieszenie kolumnowe, typu McPherson i oś podatna ze sprężyną śrubową
  • Układ kierowniczy wspomaganie na zamówienie
  • Hamulce ABS na zamówienie
  • Prędkość maksymalna od 163 do 170 (DOHC)
  • Zużycie paliwa przy 120 km/godz. od 6,0 (DOHC) do 6,3
  • Zużycie paliwa w jeździe miejskiej od 11,7 (DOHC) do 12,3

Zalety Nexii

  • Niska cena samochodu w stosunku do klasy
  • Przestronne wnętrze
  • Pojemny bagażnik

Wady

  • Przestarzała konstrukcja wielu podzespołów
  • Słaba widoczność do tyłu utrudnia cofanie

Najczęściej występujące usterki

  • Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów po dużym przebiegu
  • Uszkodzenia przegubów
  • Zużycie łożysk piast przednich kół

»

Średnie ceny Nexii na giełdach w zł

RocznikCena
9415200
9516500
9618000
9719400
9821800

Ceny fabrycznych części zamiennych w zł

Nazwa częściCena
Zderzak przedni1060
Zderzak tylny1800
Reflektor kompletny770
Tarcza hamulca345
Łożysko piasty przedniego koła61
Pasek rozrządu235 - DOHC i 110 SOHC
Klocki hamulcowe komplet przód150
Filtr oleju25
Filtr powietrza30
Amortyzator przedni 250
Felga200
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty