Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36073 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Daewoo Nexia

Data publikacji: Autor: Wawrzyniec Rozenberg

Nexia była pierwszym samochodem produkowanym masowo przez koncern Daewoo, wzorowanym na solidnym Oplu Kadecie.

Przejdź do: Zdaniem mechanika | Dane techniczne | Zalety i wadyKoreański następca Kadetta

Na rynku utrzymywała się od 1986 r. do 1998 r., lecz niewielkie ilości produkowane są do dziś.

Na giełdzie
Od kilku lat Daewoo Nexia utrzymuje dobrą pozycję na rynku używanych samochodów. Należy jednak podkreślić, że w ciągu roku eksploatacji cena spada dość szybko, nawet do 20 proc.
Daniel Cerklański z Gdyni sprzedawał trzyletnią Nexię z półtoralitrowym silnikiem i przebiegiem 52 tys. km. Wystawił cenę 18 tys. zł i nie był skory do jej obniżania.
- Sprzedawany samochód eksploatowałem ponad rok - mówi Daniel Cerklański. - W tym czasie nic się w niej nie psuło. Na ostatnim przeglądzie sprawdzano hamulce i nawet klocków nie trzeba było wymieniać. Założono jedynie nowy pasek rozrządu. Lubię nieduże samochody, którymi łatwo parkować na zatłoczonych ulicach miast. Wcześniej miałem Volkswagena Golfa i Fiata Uno. Porównanie wypada na korzyść Nexii. Samochód ten ma dobre, miękkie zawieszenie, bardzo wygodne wnętrze i bagażnik wystarczającej wielkości, łatwy do ładowania. Auto pali niewiele, od 7,5 l/100 km na trasie do 8,3 l w mieście. Do wad samochodu zaliczam zbyt wysoko zamontowaną, niewielką tylną szybę. Schowek przy siedzeniu pasażera mógłby być nieco większy. Po sprzedaniu Nexii kupię Forda Escorta, najlepiej rocznego lub dwuletniego.

Zdaniem mechanika
Najczęściej napraw wymagały przeguby, łożyska oraz czasem skrzynie biegów - wyjaśnia mechanik Edmund Kiedrowaki, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu - są to także typowe usterki Opli Kadettów. Części do Nexii są stosunkowo drogie. Niektórzy właściciele decydują się na stosowanie zamienników z niemieckich aut. Ale wtedy z firmowego samochodu robi się powoli składak. Nie wszystkie warsztaty mogą dokonać diagnostyki silnika Nexii. Tu potrzebne jest specjalistyczne oprzyrządowanie. Powłoka lakieru na karoserii nie jest zbyt trwała. Jej napraw należy się spodziewać już po roku lub dwóch od upływu gwarancji.

Dane techniczne

  • Masa własna od 940 do 1085
  • Dopuszczalna masa całkowita od 1410 do 1530
  • Objętość bagażnika 390 hatchback i 530 sedan
  • Pojemność i moc 1498 - 55 KM lub 66 KM (DOHC)
  • Silnik rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder lub DOHC 4 zawory na cylinder
  • Zawieszenie kolumnowe, typu McPherson i oś podatna ze sprężyną śrubową
  • Układ kierowniczy wspomaganie na zamówienie
  • Hamulce ABS na zamówienie
  • Prędkość maksymalna od 163 do 170 (DOHC)
  • Zużycie paliwa przy 120 km/godz. od 6,0 (DOHC) do 6,3
  • Zużycie paliwa w jeździe miejskiej od 11,7 (DOHC) do 12,3


Zalety Nexii

  • Niska cena samochodu w stosunku do klasy
  • Przestronne wnętrze
  • Pojemny bagażnik

Wady

  • Przestarzała konstrukcja wielu podzespołów
  • Słaba widoczność do tyłu utrudnia cofanie

Najczęściej występujące usterki

  • Drobne wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów po dużym przebiegu
  • Uszkodzenia przegubów
  • Zużycie łożysk piast przednich kół

» Do początku artykułu

Średnie ceny Nexii na giełdach w zł

Rocznik Cena
94 15200
95 16500
96 18000
97 19400
98 21800

Ceny fabrycznych części zamiennych w zł

Nazwa części Cena
Zderzak przedni 1060
Zderzak tylny 1800
Reflektor kompletny 770
Tarcza hamulca 345
Łożysko piasty przedniego koła 61
Pasek rozrządu 235 - DOHC i 110 SOHC
Klocki hamulcowe komplet przód 150
Filtr oleju 25
Filtr powietrza 30
Amortyzator przedni  250
Felga 200

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Komentarze

  • retro (gość)

    pojazdy te miały nie 55-66KM tylko 55-66kW, czyli ok. 75-90KM. Części nie były wcale takie drogie, A lakier (metalic) był bardzo trwały i przy okazji ładny. Co było słabe, to sprężyny amortyzatorów (po ok. 5 latach) i cały układ wydechowy (po ok. 5-6 latach). Ogólnie artykuł słabszy od opisywanego samochodu :)

  • motofan (gość)

    całkowita prawda retro

  • Matias (gość)

    Miałem ten samochód z 1996 roku. Kupiłem już jako dziewięcio letni i jeździłem 10 lat. Nic poważnego się nie działo. Przeguby do końca idealne. Miał LPG a więc był rewelacyjnie tani w użyciu. Objechałem Europę. Jeśli wykazało się trochę dbałości i kultury technicznej potrafiła się odwdzięczyć. Stosunek ceny do wartości użytkowej nieporównywalny z niczym. Nie jestem szpanerem, każdemu podobnemu życzę takich satysfakcji za przystępną cene. Juz nie będzie takich aut. Dostatecznie nowoczesnych a nie przerasowionych. Jeździ już dwódziesty rok. Skrzynia, silnik, zawieszenie, przeguby i układ kierowniczy wciąż sprawne. Samochód życiz

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Daewoo Nexia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Daewoo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

420 zł