Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

Dakar 2016. Zmagania na piaskach

Data publikacji: Autor: Leszek Jaźwiecki, korespondencja z Rajdu Dakar (AIP)

Fot. Orlen Team  Rajd Dakar wkroczył już w decydująca fazę. Po deszczach oraz wysokich górach, teraz zawodnicy muszą się zmagać z piaskami i wydmami.

Fot. Orlen Team  Zanim rozpoczęła się druga część rajdu zawodnicy mieli dzień wolny w Saltcie. Nikt nie ukrywał, że każdy już marzył o kąpieli, śnie i odpoczynku. Jakub Piątek po przymusowej kąpieli w rzece jest lekko przeziębiony, zażywa lekarstwa. - Najważniejsze, że się wyspałem - mówi z uśmiechem motocyklista Orlenu. Kiedy Piątek wypoczywał pod kołdrą, jego mechanicy zdążyli wymienić silnik oraz zamoczoną instalację elektryczną.

Rafał Sonik, którego defekt silnika wyeliminował już z rajdu relaksował się, a po południu skorzystał z masażu. Z kolei Marek Dąbrowski i Jacek Czachor odpoczywając myślami byli już na kolejnych etapach. - Musimy je rozegrać dobrze taktycznie - rzucił krótko kierowca Toyoty z numerem 322.

Wszyscy polscy zawodnicy po południu zebrali się obok jednego z obozów Orlenu i wzięli udział w mszy świętej, którą odprawił ks. Kazimierz z Maciaszkowo - ośrodka duszpasterskiego OO. Bernardynów w argentyńskim Martin Coronado. Po mszy podzielono się opłatkiem, a w życzeniach przeważało to, by każdy szczęśliwie dotrwał do mety morderczego rajdu. Zabrakło jedynie Adama Małysza, ale nikt mu nie miał za złe. Były skoczek miał na poprzednim etapie problemy z samochodem i do Salty dotarł nad ranem mocno zmęczony. - Adam musiał się porządnie wyspać - usprawiedliwiał kierowcę Mini członek jego ekipy.

Zobacz także: Samochód na wodór. W Polsce brakuje stacji do tankowania

Były obawy, że spóźnienie Małysza spowodowane defektem sprzęgła przekroczyło limit czasowy i polskiego kierowcę organizatorzy mogę nie dopuścić do rajdu. Losy Małysza ważyły się długo, ostatecznie Orzeł z Wisły stanął na starcie kolejnego etapu.

Na biwaku w Salcie pojawiły się pierwsze stoiska z rajdowymi pamiątkami. Zdecydowanie więcej było oglądających niż kupujących, a to tylko dlatego, że ceny niekoniecznie szły w parze z jakością. Najtańsze były breloczki i długopisy, bo kosztowały „tylko” 100 peso (1 peso to 0,3 zł). Za czapeczkę z logo rajdu trzeba było wyłożyć z portfela już 300 peso, za koszulkę polo 500. Najdroższa była kamizelka i kurtka, którą wyceniono na 750 peso. Do kupienia były też kubki porcelanowe (150), kubki termiczne (180), kufle (250), a nawet deska do krojenia z jednym widelcem, na której widniało logo rajdu. Na biwak w Saltcie dotarła grupa polskich motocyklistów z... Manchesteru. - Pomysł pojechania i zobaczenia Dakaru z bliska zrodził się podczas jednego z naszych spotkań koła motocyklistów - tłumaczy obecność w Saltcie Jacek „Jaca” Kazimierczak.

 - Spakowaliśmy nasze motory i po zapłaceniu 1200 funtów za jeden wysłaliśmy je do Santiago. Po odebraniu naszych maszyn w stolicy Chile szybko ruszyliśmy w stronę Argentyny. Miałem specjalną misję do wykonania, pozdrowić od wszystkich motocyklistów z naszego koła przede wszystkim Rafała Sonika. To nasz idol, choć ściga się na quadzie. Pierwszy raz jestem na takiej wyprawie w Ameryce Południowej, jestem zachwycony reakcją ludzi, którzy machają do nas, pozdrawiają na trasie. Zdążyłem zgubić plecak, w którym były dokumenty motocykla, ale Argentyńczycy odnaleźli mnie i oddali zgubę - z dumą opowiada polski motocyklista.

Problemy miała także wczoraj dakarowa karawana. Jazdę motocyklistów utrudniła... policja, która blokowała wjazd do parku narodowego Los Cardones. Utworzył się korek, w końcu mundurowali ustąpili, choć opóźniło to przejazd i zawodnicy do mety dojechali później niż planowano.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości