Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Designerskie, rodzinne auto miejskie. Nowy Citroën C3

Data publikacji: Autor: Materiał informacyjny marki Citroën

Przestronnością zaskakuje bagażnik miejskiego C3. W podstawowej konfiguracji jest w stanie pomieścić 300 litrów i to mimo zastosowania pełnowymiarowego koła zapasowego. Dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 kanapa tylna umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej do 922 litrów. Kufer ma regularny kształt, dzięki czemu bez problemu daje się ułożyć się w nim nawet spore zakupy. Pomieści też spacerówkę czy dziecięcy rowerek, którego wkładanie nie powinno stanowić problemu ze względu na niezbyt wysoki próg załadunkowy.

Fot. Motofakty.pl Czy miano „rodzinny” pasuje do samochodu miejskiego? W przypadku nowego Citroëna C3 odpowiedź brzmi „tak”. A jeśli dodamy do tego futurystyczny wygląd i nowoczesne wnętrze, to powstaje mieszanka przyciągającą uwagę.

Przestronnością zaskakuje bagażnik miejskiego C3. W podstawowej konfiguracji jest w stanie pomieścić 300 litrów i to mimo zastosowania pełnowymiarowego koła zapasowego. Dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 kanapa tylna umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej do 922 litrów. Kufer ma regularny kształt, dzięki czemu bez problemu daje się ułożyć się w nim nawet spore zakupy. Pomieści też spacerówkę czy dziecięcy rowerek, którego wkładanie nie powinno stanowić problemu ze względu na niezbyt wysoki próg załadunkowy.

Fot. Motofakty.pl Z generacji na generację samochody rosną. Dzisiejsze auta miejskie wymiarami dorównują niemal kompaktom sprzed kilkunastu lat, w efekcie czego są znacznie bardziej uniwersalne. W połączeniu z licznymi udogodnieniami dla starszych i młodszych pasażerów, pozwala im to aspirować do grona pojazdów rodzinnych. Dowody?

Prorodzinny

Rzadko spotykaną funkcjonalnością w autach miejskich jest wyposażenie przedniego fotela pasażera w mocowania ISOFIX, zapewniające dziecięcym fotelikom znacznie większą stabilność, a tym samym podnoszące bezpieczeństwo najmłodszych podróżnych. Projektanci Citroëna wzięli jednak pod uwagę fakt, że wielu rodziców lubi podróżować z dzieckiem tak, by mieć je pod ręką i takie właśnie rozwiązanie zastosowali w nowym C3. W razie wątpliwości – z tyłu także zastosowano ISOFIX-y.

Podczas jazdy z dziećmi niezwykle przydane okażą się szerokie i pojemne schowki w drzwiach. Przednie są na tyle głębokie i długie, że pomieszczą nawet 1,5-litrowe butelki z napojami. Bez problemu można w nich też schować wszystkie niezbędne gadżety umilające jazdę pociechom – od zabawek po przekąski. A jeśli nie, to z pewnością zmieszczą się one w największym bodaj w segmencie, bo liczącym 6,25 l bocznym schowku w desce rozdzielczej.

Producent zwraca też uwagę na kształt przednich foteli, które są zwężone w górnej części oparcia. Dlaczego to takie ważne? Bo w efekcie zapewniają optymalną widoczność i umożliwiają pasażerom siedzącym z tyłu łatwe komunikowanie się z osobami podróżującymi z przodu. A wszyscy, którzy mają dzieci doskonale wiedzą, że te jadące na tylnej kanapie uwielbiają patrzeć przez przednią szybę „jak mama i tata”…

Przestronnością zaskakuje bagażnik miejskiego C3. W podstawowej konfiguracji jest w stanie pomieścić 300 litrów i to mimo zastosowania pełnowymiarowego koła zapasowego. Dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 kanapa tylna umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej do 922 litrów. Kufer ma regularny kształt, dzięki czemu bez problemu daje się ułożyć się w nim nawet spore zakupy. Pomieści też spacerówkę czy dziecięcy rowerek, którego wkładanie nie powinno stanowić problemu ze względu na niezbyt wysoki próg załadunkowy.

Fot. Motofakty.pl Przestronnością zaskakuje bagażnik miejskiego C3. W podstawowej konfiguracji jest w stanie pomieścić 300 litrów i to mimo zastosowania pełnowymiarowego koła zapasowego. Dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 kanapa tylna umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej do 922 litrów. Kufer ma regularny kształt, dzięki czemu bez problemu daje się ułożyć się w nim nawet spore zakupy. Pomieści też spacerówkę czy dziecięcy rowerek, którego wkładanie nie powinno stanowić problemu ze względu na niezbyt wysoki próg załadunkowy.

Nowoczesny szyk

Projektanci Citroëna postawili styl. Testowany przez nas biało-pomarańczowy egzemplarz uzupełniono czarnymi wstawkami. Środek również odznacza się świeżym i pomysłowym projektem. Wiele elementów wnętrza nawiązuje do nowoczesnej stylistyki Citroëna znanej m.in. z modelu Cactus. Nawiązania do bocznych paneli zabezpieczających karoserię przed uszkodzeniami znalazły się również wewnątrz. Przetłoczenia na boczkach drzwi oraz stylizowane na chromowane kratki nawiewów powietrza mają charakterystyczny owalny kształt. Wygodne fotele kierowcy i pasażera uzupełniono o efektowne kolorowe przeszycia, a tapicerka ma modne wzory.

Elementami, które najbardziej przyciągają wzrok, są deska rozdzielcza ozdobiona 7-calowym wyświetlaczem z wieloma funkcjami connected oraz ciekawie zaprojektowane uchwyty w drzwiach bocznych. Imitują one skórzane paski znane z starych walizek. Zostały jednak wykonane z nowoczesnych sztywnych materiałów, przez co sprawiają wrażenie trwałych. W dbałości o szczegóły zyskały nawet imitację przeszycia po wewnętrznej stronie.

Przestronnością zaskakuje bagażnik miejskiego C3. W podstawowej konfiguracji jest w stanie pomieścić 300 litrów i to mimo zastosowania pełnowymiarowego koła zapasowego. Dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 kanapa tylna umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej do 922 litrów. Kufer ma regularny kształt, dzięki czemu bez problemu daje się ułożyć się w nim nawet spore zakupy. Pomieści też spacerówkę czy dziecięcy rowerek, którego wkładanie nie powinno stanowić problemu ze względu na niezbyt wysoki próg załadunkowy.

Fot. Motofakty.pl

Przestronnością zaskakuje bagażnik miejskiego C3. W podstawowej konfiguracji jest w stanie pomieścić 300 litrów i to mimo zastosowania pełnowymiarowego koła zapasowego. Dzielona w stosunku 1/3 do 2/3 kanapa tylna umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej do 922 litrów. Kufer ma regularny kształt, dzięki czemu bez problemu daje się ułożyć się w nim nawet spore zakupy. Pomieści też spacerówkę czy dziecięcy rowerek, którego wkładanie nie powinno stanowić problemu ze względu na niezbyt wysoki próg załadunkowy.

Fot. Motofakty.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • WILK (gość)

    https://www.facebook.com/wilczynskystudio/videos/vb.794313817285760/1659265180790615/?type=2&theater

  • zibi54 (gość)

    Samochodzik w miarę ładny lecz za tak wysoką cenę kupi go tylko snob lub idiota !

  • robson98 (gość)

    No wygląda na taki model typowo do miasta. Kilka razy pożyczałem Citroena w Panek i zawsze byłem bardzo zadowolony z jego możliwości w terenie. Poza tym komfort jazdy utrzymywany jest na wysokim poziomie.

  • Matt (gość)

    Jak na rodzinne auto to takie z deka małe się wydaje. Ja mam 4 dzieci więc potrzebowałem dużego auta. Żonie się rexton spodobał więc żeby nie było gadania to kupiłem. On jest 7 osobowy. Kto wie może jeszcze jedno dziecko będziemy mieć.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości