Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Detroit 2016. Nowy Mercedes-Benz Klasy E W213

(mm)
Na zbliżającym się salonie samochodowym w Detroit Mercedes zamierza pokazać nową generację Klasy E. Niemiecki producent jeszcze przed oficjalnym debiutem pokazał zdjęcia nowości / Fot. Mercedes-Benz
Na zbliżającym się salonie samochodowym w Detroit Mercedes zamierza pokazać nową generację Klasy E. Niemiecki producent jeszcze przed oficjalnym debiutem pokazał zdjęcia nowości / Fot. Mercedes-Benz
Na zbliżającym się salonie samochodowym w Detroit Mercedes zamierza pokazać nową generację Klasy E. Niemiecki producent jeszcze przed oficjalnym debiutem pokazał zdjęcia nowości.
Na zbliżającym się salonie samochodowym w Detroit Mercedes zamierza pokazać nową generację Klasy E. Niemiecki producent jeszcze przed oficjalnym debiutem
Na zbliżającym się salonie samochodowym w Detroit Mercedes zamierza pokazać nową generację Klasy E. Niemiecki producent jeszcze przed oficjalnym debiutem pokazał zdjęcia nowości / Fot. Mercedes-Benz

Ostatnie zmiany w Klasie E zostały przeprowadzone w 2014 roku. Teraz przyszał kolej na nową generację pojazdu. Długość auta wynosi 4923 mm, co oznacza, że samochód jest o 43 mm dłuższy. Rozstaw osi zwiększono natomiast o 65 mm do 2939 mm. Bazą do zbudowania nowej generacji była platforma MRA, którą wykorzystuje Mercedes Klasy C oraz Klasy S.

Zarówno nadwozie jak i wnętrze przypomina to znane z Klasy S. W standardzie kierowcy otrzymaja dwa ekrany umiejscowione na konsoli centralnej. Bez dopłat oferowany jest 7-calowy wyświetlacz prędkościomierza i obrotomierza oraz 8,4-calowy systemu multimedialnego. W opcji COMAND Online obydwa ekrany będą miały przekątną 12,3-cala i moga obsługiwać rozdzielczość 1920 x 720 pikseli. To także nawigacja, dostęp do internetu oraz informację o pogodzie na całym świecie. Przewidziana została również możliwość wyboru jednego z 64 kolorów podświetlenia kabiny. W tym celu wykorzystane zostały diody LED.

Zobacz także: Najładniejsze bramki wielkiego Zizou w barwach Realu

Oprócz standardowego oferowane są trzy różne rodzaje zawieszenia: obniżone o 15 mm, sportowe z adaptacyjnymi amortyzatorami i o tym samym prześwicie lub opcjonalne pneumatyczne z elektrycznie sterowanymi adaptacyjnymi amortyzatorami.

Model E220 napędzany będzie turbodoładowaną jednostką wysokoprężna o mocy 195 KM. Wariant E200 pod maską skrywa turbodoładowany motor benzynowy, a planowana jest także wersja E350e plug-in hybrid. AMG przygotowuje natomiast odmianę z 4-litrową jednostką V8 o mocy około 600 KM.

Oficjalna premiera nowego Mercedesa Klasy E została zaplanowana na 11 stycznia w Detroit. Wtedy poznamy też więcej szczegółów.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty