Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Detroit 2018 Hyundai Veloster. Dwa silniki do wyboru

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Hyundai Samochód zyskał nowy design zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz, a także został wyposażony w udoskonalony silnik oraz szereg rozwiązań z zakresu infotainment.

Nowy, zwracający uwagę kształt grilla tworzy całość z reflektorami oraz światłami do jazdy dziennej LED. Sylwetka samochodu jest muskularna, a wzrok przyciągają masywne zderzaki i nadkola, a także 18-calowe felgi i obniżona linia dachu. Również tył auta mocno nawiązuje do stylistyki coupe. Veloster jest dostępny z dachem w ciemnym, kontrastującym lakierze. Centralnie ulokowany wydech ma pojedynczą końcówkę w przypadku modelu z silnikiem 2.0 l i podwójną w wersji z silnikiem Turbo oraz R.

Fot. Hyundai 4-cylindrowy silnik o pojemności 2.0 l i maksymalnej mocy 147 KM pracuje w cyklu Atkinsona i ma układ podwójnych, zmiennych faz rozrządu oraz elektroniczną kontrolę przepustnicy. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy: Normal, Sport i Smart w zależności od indywidualnych preferencji. Veloster jest także dostępny z 4-cylindrowym silnikiem 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem, osiągającym moc 201 KM i 195 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1 500 - 4 500 obr./min. Funkcja overboost podnosi moment obrotowy do 202 Nm przy maksymalnym przyspieszeniu. Silnik jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (DCT) sterowaną łopatkami przy kierownicy. Dodatkowo, Veloster Turbo został wyposażony w system wzmacniający dźwięk układu wydechowego wewnątrz kabiny, dla pogłębienia wrażenia emocjonującej jazdy. Również Veloster w wersji turbo oferuje trzy tryby jazdy do wyboru: Normal, Sport i Smart.

Redakcja poleca:

Nielegalny sposób na tańsze OC. Grozi nawet 5 lat więzienia
Nieoznakowane BMW dla policji. Jak je rozpoznać?
Najczęstsze błędy na egzaminie na prawo jazdy

Zobacz też: Redakcyjny test Mazdy CX-5

W przednim zawieszeniu Velostera Turbo zastosowano kolumny McPhersona, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe i 24 mm stabilizator. Tył ma zawieszenie wielowahaczowe i wykorzystuje amortyzatory gazowe dla zwiększenia komfortu jazdy i kontroli nad samochodem.

W Velosterze znalazło się wiele rozwiązań z zakresu wspomagania bezpieczeństwa, m.in., asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu, asystent utrzymywania pasa ruchu, inteligentne światła drogowe, system kontroli poziomu uwagi kierowcy. Dzięki tylnym radarom możliwe jest także monitorowania martwego pola oraz ostrzeganie kierowcy o ruchu poprzecznym, przydatne szczególnie przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. Z kolei system VSM (Vehicle Stability Management) oraz TVC (Torque Vectoring Control) pomaga efektywnie kontrolować trakcję i stabilizację pojazdu.

Samochód posiada także elementy wyposażenia z zakresu infotainment oraz connectivity – m.in. Android Auto i Apple CarPlay. Standardowy, 7-calowy ekran dotykowy LCD zintegrowany jest z tylną kamerą. Opcjonalnie dostępny jest 8-calowy ekran nawigacji.

Produkcja modelu rozpocznie się w marcu w koreańskiej fabryce w Ulsan, a wiosną samochód będzie dostępny już na rynku amerykańskim.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • marko (gość)

    fajne z klasą, bardzo fajne te nowoczesne auta teraz są. Ja się zdecydowałem na peugeota 3008 - i też zarówno sam design jak i wygląd kokpitu są mega dobre

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości