Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36920 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Dla więcej niż pięciu osób

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha Peugeot 807 to samochód, którym z równym powodzeniem może podróżować rodzina wybierająca się na wakacje, co grupa klientów biznesowych wiezionych na lotnisko.

Peugeot 807 to samochód, którym z równym powodzeniem może podróżować rodzina wybierająca się na wakacje, co grupa klientów biznesowych wiezionych na lotnisko. Fot. Maciej Pobocha

 

807 jest dużym vanem. W zależności od wersji może być przeznaczony dla pięciu siedmiu lub ośmiu podróżnych. W odmianie 7-osobowej każdy, także siedzący w trzecim rzędzie, ma do dyspozycji swój fotel (dopłata za trzeci rząd – 3000 zł).

 

Fotele drugiego i trzeciego rzędu dają się składać, wyjmować z auta oraz przesuwać wzdłuż nadwozia, co pozwala dostosować pojemność bagażnika do aktualnych potrzeb. Siedzenia nie Fot. Maciej Pobocha należą jednak do najlżejszych i ich wyjęcie z samochodu wymaga sporej siły.

 

Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość obracania przednich foteli w kierunku siedzeń drugiego rzędu (tylko w najdroższej wersji wyposażenia). W efekcie we wnętrzu 807 powstaje mały Fot. Maciej Pobocha pokoik, który może być traktowany np. jako salka konferencyjna. W odmianie 8-osobowej trzeci rząd tworzy ławeczka dla trzech osób (dopłata 3000 zł).

 

Przy siedmiu/ośmiu osobach na pokładzie, bagażnik ma pojemność 340 l. Wyjęcie trzeciego rzędu siedzeń zwiększa objętość przestrzeni bagażowej do 830 l, a drugiego i trzeciego rzędu do 2948 l.

Fot. Maciej Pobocha  

Zaletą francuskiego vana jest spora ilość schowków. Poza tymi w drzwiach oraz przed pasażerem siedzącym z przodu, dwa schowki znajdują się na podszybiu oraz po jednym pod przednim fotelem pasażera i poniżej dźwigni zmiany biegów.

 

Tylne drzwi są przesuwane, co ułatwia wchodzenie i wychodzenie z samochodu na zatłoczonym parkingu. Mogą być otwierane i zamykane elektrycznie za pośrednictwem pilota Fot. Maciej Pobocha oraz przycisków wewnątrz samochodu – w okolicach lusterka wstecznego i przy samych drzwiach.

 

Diesel 2,2 l/170 KM to najmocniejszy z trzech silników, z jakimi 807 dostępny jest na naszym rynku (w ofercie są też jednostki wysokoprężne 2,0 l/120 KM i 2,0 l/136 KM). Opracowały go we współpracy Peugeot, Citroen i Ford. Przy masie auta wynoszącej prawie 1,9 t silnik z dwiema turbosprężarkami zapewnia niezłe osiągi, chociaż na niskie zużycie paliwa nie ma Fot. Maciej Pobocha co liczyć. W naszym teście wyniosło ono średnio 8,3 l/100 km – o 1,1 l więcej niż podaje producent. S

 

ilnik jest dobrze wyciszony. Odgłos jego pracy zaczyna przeszkadzać dopiero przy  3300 obr./min, co jak na diesla jest naprawdę niezłym wynikiem. 6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów nie zachwyca precyzją działania. Skok przełożeń jest za długi.

 

Zawieszenie 807 zestrojono miękko. Ma to też zaletę, że nierówności drogi są dobrze tłumione. Wadą jest nieprzyjemne kołysanie, które może przyprawić o chorobę lokomocyjną.

Osoby siedzące w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń nie będą narzekać na brak miejsca. Mniej jest go w trzecim rzędzie. Minusem są za krótkie siedziska foteli, na czym cierpi komfort podróżowania.

 

Pozycja za kierownicą przypomina tę z autobusu – siedzi się dość wysoko i daleko od kierownicy, a prowadzenie na wyciągniętych rękach nie należy do najprzyjemniejszych. Po przesunięciu się do przodu zaczyna brakować miejsca na nogi.

Elektryczne sterowanie tylnych drzwi jest przydatne, chociaż przyzwyczajenia wymaga dość długi czas och zamykania i otwierania.

 

Wybrane dane techniczne

 

Peugeot 807 2.2 HDi Premium 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

2179

Moc maksymalna (KM przy obr./min)

170/4000

Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min)

370/1500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10.0

Prędkość maksymalna (km/h)

200

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

6,0/9,0

Długość x szerokość x wysokość (cm)

427,7 x 185,0 x 175,2

Pojemność bagażnika (l)

340/840/2948

Cena (zł)

153 100*

* obecnie w promocji 141 700 zł

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Roger

    "Skok przełożeń jest za długi." szefie widzisz jakich rozmiarów jest tu lewar? ja mam 23cm skoku.. pełne 23- to jest pakowanie na bisceps, oprócz tego, że mogę drążkiem kręcić młynek. dla przypomnienia- ile osób można przewieść z kat. B?

  • Jarpoz

    Ten Peugocik jeszcze jakoś wgląda - konserwatywny i schludny. Nowe Peugeoty są obrzydliwe.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot 807 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot 807 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 807 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł