Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Dla wygody z automatem

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha Spore rozmiary i stosunkowo niska cena to największe atuty Chevroleta Epica. Sprawdziliśmy, jak spisuje się wersja z najmocniejszym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów.

Fot. Maciej Pobocha

Samochód ma bagażnik o pojemności 480 l. Można ją zwiększyć, składając oparcie tylnej kanapy dzielonej w stosunku 1/3:2/3. Nie pozwala to jednak na spakowanie większej ilości bagażu – otwór powstający po położeniu oparć jest wąski i utrudnia ich pakowanie.

Wygodne fotele przednie są szerokie i mają długie siedziska, dzięki czemu nawet w dłuższej podróży kierowca i pasażer nie odczują zmęczenia. Komfort podnosi gigantyczna wręcz ilość miejsca na nogi – osoby o wzrośnie 180 cm mogą je praktycznie wyprostować bez konieczności maksymalnego odsuwania foteli. Na tylnej kanapie też nie brakuje przestrzeni. Nieco ponarzekać można na jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Z jednej strony mamy do czynienia z miękkimi plastikami, którymi wyłożone jest Fot. Maciej Pobocha podszybie, a z drugiej ze słabej jakości wykonaniem dźwigienek kierunkowskazów i świateł.

Testowany przez nas egzemplarz napędzał 156-konny „benzyniak” współpracujący z automatem. Według danych fabrycznych przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,9 sekundy, ale ze względu na spore rozmiary auta i masę (1,5 tony), Epica sprawia wrażenie mniej dynamicznej.

Sprawne rozpędzanie wymaga mocnego wciśnięcia pedału gazu. 6-cylindrowy silnik brzmi nieźle, ale 6-stopniowa, automatyczna skrzynia sprawia zawód. Co prawda pozwala zapomnieć o zmianie przełożeń, co Fot. Maciej Pobocha jest wygodne szczególnie w korkach, ale biegi wybiera z wyczuwalnym szarpnięciem, zarówno przy redukcji, jak i wrzucaniu wyższego biegu. Istnieje możliwość wybrania zimowego trybu pracy skrzyni. Przydaje się on podczas ruszania na zaśnieżonej i oblodzonej drodze dopasowując do warunków sposób przekazywania mocy na koła, aby zapobiec poślizgowi. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w mieście 13,5 l/100 km (o 0,3 l mniej niż wynika to z danych fabrycznych), a w trasie 7,4 l/100 km (plus 0,8 l w stosunku do informacji producenta).

Zawieszenie zestrojono stosunkowo miękko, co sprawia, że nierówności drogi są dobrze tłumione. W zakrętach auto ma jednak tendencję do przechylania się na boki. Zbyt mocne wspomaganie i duże koło kierownicy sprawiają, że sprawne manewrowanie jest kłopotliwe. Kierowca nie do końca wie, jakiej szerokości łuk wykona samochód. 

W bogato wyposażonej wersji LT Epica 2.5 automat kosztuje 99 950 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Roger

    faktycznie całkiem tanie.. ale najmocniejsza wersja.. później czytam 156 koni :] może bez komentarza. poprostu z tyłu jak od toledo.

  • moderator10

    wyglada calkiem fajnie ale co do ceny to juz mniej ciekawie.Owszem to jeden z tanszych w tym segmencie ale nie odbiega az tak od klasowych konkurentow za to mozna sie spodziwac bardzo duzej utraty wartosci.Technicznie tez jest ponizej klasowej konkurencji .W tej klasie cena ma znacznie mniejsze znaczenie niz w klasach samochodw miejskich

  • Edouard

    typowy dzisiejszy amerykanin z GM - technika sprzed 15 lat, przecietna stylistyka, fatalne plastiki, slabe i paliwozerne silniki, kiepskie prowadzenie. jeszcze koncu lat 90 GM robil fajne samochody, teraz tylko zlom. zaorac i posadzic kartofle. cale szczescie ze chrysler i ford jakos jeszcze sie trzymaja.

  • Chevy Suburban

    Jaki amerykanin??Przecież to produkcja koreańska... Miałem okazję się przyjrzeć temu modelowi i moim zdaniem jest to ciekawa propozycja.Plastiki są dobrej jakości,silniki rozsądne i ciekawe (6 cyl. przy 2l benzynie-rzadkość lub mocny 4-cyl. oplowski diesel,technika z pewnością nie jest sprzed 15 lat...),spora ilość miejsca wewnątrz i całkiem ładna sylwetka (a'la BMW 5).Może i można kupić za tą cenę coś w tym rozmiarze od bardziej renomowanej konkurencji,ale na pewno nie dostaniemy takiego wyposażenia...

  • Chevy Suburban

    Niewątpliwe dla wielu wadą (jak już ktoś wspomniał) może być duża utrata wartości. Jednak aby nie była tak bolesna, można się pokusić o lekko używany egzemplarz, który największą stratę ma już za sobą. Poza tym dzisiaj prawie żadne auto nie trzyma wartości, nawet Passat :) Samochody to nie lokata (chyba, że oldtimery) i powinniśmy wybierać to, co nam się podoba, a nie to co inni kupują... By się nam dobrze jeździło.

  • Piotr EM

    Nowoczesna akcyza pana Tuska na auta powyżej 2,0 pojemności wyeliminuje tą alternatywę z realnego rynku. "Brawa" dla wolnorynkawej(powt. wolnorynkawej a nie wolnorynkowej) PO. Chemicy zrozumieją aluzję.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Chevrolet Epica zdjęcia

Chevrolet Epica dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Chevrolet

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

612 zł