Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Dlaczego wymieniać filtr powietrza?

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Foit. Bosch Zużyty filtr powietrza jest przyczyną strat finansowych kierowcy,gdyż silnik zużywa więcej paliwa.

Brudny, zapiaszczony lub zamoczony filtr powietrza jest przyczyną strat finansowych kierowcy, spowodowanych spalaniem nadmiernych ilości paliwa przez silnik.

 

Foit. Bosch

Ponadto, gdy wkład filtrujący jest brudny, silnik wydziela do atmosfery więcej szkodliwych związków chemicznych. W skrajnej sytuacji możliwe są również zakłócenia w równomierności pracy jednostki napędowej spowodowane wzrostem oporów ssania powietrza. Obecnie stosuje się suche wkłady filtrujące wykonane ze specjalnego porowatego papieru. Filtry zachowują swą skuteczność w przedziale przebiegu 20 – 40 tysięcy kilometrów.

 

Należy pamiętać, że papierowe wkłady filtrujące są jednorazowe.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • wojtek (gość)

    gdy wkład filtrujący jest brudny - a brud to piasek /małe drobiny krzemu , pył i inne zanieczyszczenia znajdujące się na naszych drogach .zanieczyszczenie filtra powoduje zwiększone zużycie paliwa , dstający się do silnika krzem powoduje przyspieszone jego zużycie , a w konsekwencji zniszczenie silnika . porowatość filtra może i spowoduje zatrzymanie zanieczyszczeń , ale silnik zużyje więcej paliwa i prawdopodobnie z braku mocy odmówi dalszej pracy . ot i tyle .gdzie to teraz takich inżynierów produkują ?

  • Rafał (gość)

    Wystarczy wymieniać filtr powietrza raz na rok podczas wymiany oleju silnikowego i będzie wszystko ok.

  • Tadeusz (gość)

    Trzeba też pamiętać o wymianie wkładów filtrujących powietrze wprowadzane do wnętrza auta. Szczególnie w autach z klimatyzacją. Brudne i zapleśniałe mogą powodować rozsiewanie grzybów, bakterii itp. zagnieżdżonych w starym filtrze => tzw. choroba legionistów. Może ktoś ma dobry pomysł lub dobre doświadczenia w tej sprawie? Sprawdzone preparaty itp. Niech się pochwali. Życzę zdrowia Koleżankom i Kolegom KIEROWCOM oraz ich sympatycznym pasażerom. tadeuszwl@poczta.onet.pl

  • burus (gość)

    Fitr powietrza nawet biologicznie aktywny a takie maja nowej generacji- zarowno te oczuszczajace powietrze w kabinie jak i te dla silnika nalezy wymieniac wtdy gdy jest zanieczyszczony a to zalezy od wielu czynnikow- stopnia zanieczyszczenia powietrza! w strefie wysokopylowej np w okolicy jest fabryka cementu,lub kopalnia wegla itp- niezbedne jest wyjmienianie czestrze! w wilgotnym otoczniu ( nadmorskim,nadjeziornym- bagiennym rzadziej. W pustynnych warunkach co rusz! Dlatego nie ma zadnego limitu.Z reguly wynenia sie filtry pow wraz z filtrem paliwa co okolo 10 tys km!!Im czesciej tym lepiej podobnie jak filtr olejowy! Burus

  • Jarecki (gość)

    Zgadzam się z tobą Burus, z jedną tylko poprawką filtr paliwa można wymieniać trochę rzadziej co ok. 20000 km (najlepiej zgodnie z instrukcją obsługi)- warunek to tankowanie na markowych sprawdzonych stacjach paliw, a generalnie masz rację im częściej tym lepiej w zależności od warunków ekspoloatacji (jechałem kiedyś ciężarówką z przyczepą po pustyni /nie mam na myśli pustyni błędowskiej/ - to co było na filtrze powietrza po przejechaniu kilkuset kilometrów nie da się opisać - wszędobylski piasek).

  • Michal (gość)

    a ja nigdy nie wymienialem zadnego filtra i moje clio jezdzilo do 350 tys km silnik 1.2 bez napraw a pozniej auto sprzedalem. Mam teraz saab9-3 i tez nigdy nie zmienialem filtra... i co ? nic swietnie bezawaryjnie jezdzi juz ponad 50 tys nim przejechalem a ma w sumie 225 tys km ... to tyle co do waszych bredni o filtry i inne ćmoje boje ...

  • Michał (gość)

    Ja dziś zmieniłem filtr powietrza objaw był taki ,że auto się dławiło na biegu jałowym, a mało tego dopóki nie złapał trochę tempratury potrafił zgasnąć. Ja dawałem mu gaz a on się tylko dusił niby wydaje się że filtr powietrza nie jest specjalnie ważny a jednak:)

  • Piotr (gość)

    Najprawdopodobniej łapie lewe powietrze, może niedokłądnie zamknąłeś obudowę lub niedokładnie włożyłeś nowy filtr. Nie gaśnie Ci jak się rozgrzeje bo wtedy wszystkie materiały się rozszerzają i nieszczelność znika lub jest minimalizowana...

  • Teo (gość)

    Miałem to samo.Okazała sie nie dociśnięta obudowa.

  • Marcin (gość)

    Michał, miałem te same objawy - na zimnym silniku potrafił się dusić jak dawałem gazu. Jeśli postał ze dwa dni a było wilgotno, to miał bardzo duże trudności z odpaleniem (nie raz rozładowałem akumulator bluzgając na rupiecia). A okazało się, że to była wyłącznie moja wina. Ponad 60 tys na jednym filtrze, zagrzybiony, zasyfiony niemiłosiernie. Wywaliłem, odpalił od dotknięcia, pojechałem po nowy, założyłem i problem ustał jak ręką odjął. Znajomy mechanik nie wierzył, że można tak zasyfić filtr, żeby silnik się zalewał przy próbach odpalenia - a jednak....

  • P (gość)

    Ja na fabrycznym filtrze paliwa zrobiłem 235 tys km w 1.4hdi. Palił bez problemu, lecz wymieniłem przed zimą.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości