Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Dobry w mieście i podczas urlopu

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Janusz Steinbarth Na ubiegłorocznym salonie paryskim Hyundai pokazał 5-drzwiową wersję miejskiego auta i20, w tym roku dołączyła do niej wersja 3-drzwiowa.

Fot. Janusz Steinbarth Na ubiegłorocznym salonie paryskim Hyundai pokazał 5-drzwiową wersję miejskiego auta i20, w tym roku dołączyła do niej wersja 3-drzwiowa. 

Choć nowy model zalicza się do segmentu B, pod względem rozmiarów bliżej mu jednak do pojazdów kompaktowych. Rozstaw osi, korzystającego z całkowicie nowej platformy modelu  i20, wynosi teraz 253 cm – takie wymiary „zastrzeżone były” jeszcze niedawno dla segmentu C. Oznacza to, że samochodem można przemieszczać się wygodnie się nie tylko po mieście, ale także na dłuższych trasach.

Nadwozie i20 jest dłuższe o 11 cm i szersze o 4 cm od Getza, którego nowy Hyundai jest następcą. Jednocześnie jest nieco niższy, co zapewnia lepsze trzymanie się nawierzchni. Trzeba przyznać, iż Koreańczycy robią na tym polu postępy. Zawieszenie i20 jest twarde, ale sprężyste, dzięki czemu auto zupełnie poprawnie pokonuje dziury w jezdni. Jeśli dodamy do tego wygodne fotele (też są raczej twarde, ale za to dobrze wyprofilowane) Hyundaiem i20 można bez problemu wybrać się z rodziną na wakacje.

Fot. Janusz Steinbarth Bagażnik liczy prawie 300 l, to niezły wynik w tym segmencie aut. Możliwość jego powiększania (dzięki składanej i dzielonej w proporcji 40/60 tylnej kanapie), a także niska krawędź czynią z i20 auto praktyczne. Wnętrze nowego modelu wykonane jest z lepszych materiałów tapicerskich i jakościowo lepszych plastików niż w Getzu, porównywalnych z tymi w kompaktowym  i30. Dobrym przykładem jest tworzywo, którym pokryta jest kierownica, zdecydowanie przyjemniejsze w dotyku niż w poprzedniku.

 

Testowane przez nas auto miało pod maską najmniejszy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 78 KM. Według danych fabrycznych Hyundai i20 z taką jednostką przyspiesza do setki w 12,9 sekundy. Subiektywnie samochód zdaje się być szybszy, a to dzięki dobrze dobranym przełożeniom skrzyni biegów. Trochę inaczej jest z konsumpcją paliwa. Zdaniem producenta, w cyklu miejskim zużycie benzyny powinno wynosi 6,4 l/100 km. Korki i włączona klimatyzacja podwyższyły ten wynik do 8,2 l/100 km. Poza silnikiem 1.2 w ofercie jest drugi benzynowy 1.4 (100 KM) oraz dwa wysokoprężne 1.4 (75 KM) i 1.4 (90 KM).

W najtańszej wersji Classic, 5-drzwiowy Hyundai i20 z silnikiem 1.2 kosztuje 41 800 zł (3-drzwiowy o 1500 zł mniej). 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • peppek

    Nieprawda. Mój teść kupił sobie najtańszą wersje 3 drzwiowego i zapłacił 37 tys. Naprawdę fajne auto. Mocna konkurencja dla np Opla Corsy. Co najważniejsze najsłabszy silnik ma 1.2 i 78 kM a w corsie 1.0 i śmieszne 60 koni. Oczywiście niemcy mają mocniejsze silniki ale ceny z kosmosu. Poza tym Hyundai ma w standardzie 6 poduszek i radio. W tej klasie to naprawdę nie jest takie częste.

  • traun

    Byłem, oglądałem. Samochód bardzo przyjemny. Miejsce kierowcy wygodne i ergonomiczne, materiały dość przyjemne i eleganckie. Miła w dotyku kierownica (w stylu a la honda) i dość ładna deska rozdzielcza. Bagażnik dość spory. Cena w wyposażeniu podstawowym+ zawiera klimatyzację, radio, i właściwie wszystko co powinien obecnie zawierać samochód. Cena za wersję 5d jest około 42 tyś. Rozważam za jakiś czas jego zakup, ale kiedy przestanie być nowością i kiedy diler będzie wyprzedawał roczniki za 37-38 tyś brał bym go w ciemno...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Hyundai i20 zdjęcia

Hyundai i20 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Hyundai i20 Cena

Części dla marki Hyundai

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

537 zł