Docieranie silników

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Fiat: Współczesne silniki nie wymagają specjalnych zabiegów podczas pierwszego tysiąca kilometrów. Nie należy jednak niepotrzebnie przeciążać jednostki napędowej.
Fot. Fiat: Współczesne silniki nie wymagają specjalnych zabiegów podczas pierwszego tysiąca kilometrów. Nie należy jednak niepotrzebnie przeciążać jednostki napędowej.
Współczesne jednostki napędowe, zarówno z zapłonem iskrowym jak i samoczynnym nie wymagają docierania w dawnym rozumieniu tego pojęcia.

Nie trzeba więc wymieniać oleju i filtra oraz regulować zaworów po 1000 - 1500 km przebiegu.

Fot. Fiat: Współczesne silniki nie wymagają specjalnych zabiegów podczas pierwszego tysiąca kilometrów. Nie należy jednak niepotrzebnie przeciążać jednostki
Fot. Fiat: Współczesne silniki nie wymagają specjalnych zabiegów podczas pierwszego tysiąca kilometrów. Nie należy jednak niepotrzebnie przeciążać jednostki napędowej.

 

W nowoczesnych silnikach pierwszy przegląd wraz z wymianą oleju przypada, w zależności od wymagań producenta, po 15, 20 lub 30 tysiącach kilometrów lub po roku eksploatacji w zależności, który warunek wystąpi wcześniej.

 

Należy jednak podkreślić, że współczesne silniki w pierwszym okresie eksploatacji (około 1000 km) nie powinny być przeciążane jazdą na niskich obrotach i wysokich biegach, nie powinny być gwałtownie obciążane, gdy są zimne zaraz po rozruchu. Części trące tych silników są bardzo dokładnie obrobione, lecz powinny się wzajemnie dopasować i ułożyć, co przyczynia się do osiągania długich przebiegów w przyszłości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty