Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Druga jezdnia S3 na odcinku Sulechów – Zielona Góra Północ oddana do ruchu

Data publikacji: Autor: (ip)

fot. GDDKiA / Łukasz Jóźwiak Pierwszy etap dobudowy drugiej (wschodniej) jezdni na odcinku Sulechów – Zielona Góra Północ został zakończony. Wydana decyzja pozwolenia na użytkowanie dała możliwość otwarcia tras w pełnym przekroju, dzięki czemu ruch od tej pory odbywa się po dwóch jezdniach w obu kierunkach.

Inwestycja podzielona została na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na budowie drugiej jezdni drogi wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze, który ma powstać w miejscu rozebranego funkcjonującego dotychczas. Rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu (w ciągu pierwszej jezdni) stanowi zakres drugiego etapu inwestycji, który ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów – Zielona Góra występować będzie jeszcze jedno utrudnienie w postaci zwężenia do jednej jezdni na moście na Odrze.

fot. GDDKiA / Łukasz JóźwiakZgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 roku umową I etap inwestycji miał się zakończyć w sierpniu br., jednak ze względu na konieczność poszerzenia zakresu prac naprawczych na pierwszej jezdni, czas na zakończenie prac został wydłużony do połowy października. Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Redakcja poleca:

Zmiany w przepisach. Co czeka kierowców?
Wideorejestratory pod lupą posłów
Jak działają policyjne fotoradary?

Zakres budowy drogi S3 (I etap), obejmował m.in.:
1.     budowę odcinka drogi ekspresowej klasy S o długości 13,393 km,
2.     budowę 14 dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny,
3.     rozbiórkę istniejącego wiaduktu kolejowego,  
4.     budowę 6 obiektów inżynierskich, w tym: 1 most n rz. Odra o dł. 475m, 1 most n. rz. Zimny Potok,  2 przejazdy gospodarcze, 2 górne przejścia dla zwierząt,
5.     budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego (przepusty, rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne),
6.     budowę urządzeń ochrony środowiska takich jak: ekrany akustyczne, przepusty ekologiczne - wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń ozdobną i izolacyjną,
7.     budowę sieci teletechnicznej,
8.     budowę  i przebudowę oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem,
9.     przebudowę urządzeń infrastruktury technicznej, w tym sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych, sieci wodociągowych i gazowych.

fot. GDDKiA / Łukasz JóźwiakInwestycja w liczbach (I etap):

Wykonano:
- roboty  ziemne, wykopy – 231,10 tys. m3,
- roboty  ziemne, nasypy – 452,20 tys. m3,
- nawierzchni bitumicznej (w-wa ścieralna) –  244,50 tys. m2,
- nawierzchni z mieszanki niezwiązanej – 31,1 tys. m2,
- oznakowania poziomego –14,00 tys. m2,
- ogrodzenia drogowego-  25,00 tys. mb,
- barier ochronnych – 34,70 tys. mb.

Wbudowano:
- beton konstrukcyjny – 14,20 tys. m3,
- stal zbrojeniową – 2,58 tys. ton.

W szczytowym momencie pracowało na budowie 361 osób (kwiecień 2016r.) i ok. 164 jednostki transportowo – sprzętowe (kwiecień 2016r.).


Zobacz także: Hyundai i30 w naszym teście

Polecamy: Nowe Volvo XC60

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości