Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM Automatic. Francukie know-how na SUV-a segmentu premium

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

DS7 Crossback 

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. Marcin Rejmer W naszym teście DS 7 Crossback w wersji wyposażenia GrandChic z silnikiem diesla 2.0 o mocy 180 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na jedną oś. Mierzy prawie 4,6 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 9,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 195 400 zł.

DS? Dlaczego ten samochód nie nazywa się tak samo jak inne produkty tej samej stajni (PSA), mianowicie Citroen, Peugeot lub (od niedawna) Opel? To nie jest trudne pytanie. Marka pojawiła się jako odpowiedź na konkurencję ze strony europejskich i japońskich marek (m.in. Lexus – Toyoty, Infiniti – Nissana, Audi i Porsche – Volkswagena, ale także dla Volvo i Land Rovera). Chodzi o pozycjonowanie i zaistnienie w segmencie marek premium.

Trochę historii

DS7 Crossback 

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. Marcin Rejmer Na początek jak zwykle garść najważniejszych informacji. DS to marka luksusowych samochodów osobowych, która w latach 2009–2014 była po prostu linią modelową marki Citroën, a od 2014 roku jest osobną marką samochodów. Według pomysłodawców DS ma powrócić do stylu, z którego słynęły kiedyś francuskie samochody. Nazwa nawiązuje do kultowego modelu DS, produkowanego w latach 1955–1975. W marcu 2017 roku zaprezentowano pierwszy model opracowany od podstaw przez markę DS Automobiles, SUV-a klasy średniej DS 7 Crossback. I właśnie ten model trafił do jazd testowych naszej redakcji. Tym razem z silnikiem diesla 2.0 o mocy 180 KM.

Zobacz także: Koszty rejestracji auta 2018

Konkurencja

Auto ma prawie 4,6 m długości i nieco ponad 1,9 m szerokości. Konkurencyjne Audi Q5 i Volvo XC60 są co prawda dłuższe, odpowiednio o 9 cm i 11,5 cm, ale długość to jeszcze nie wszystko. Wygoda to też szerokość, a tu opisywany DS wypada już podobnie - jest szerszy o 1,3 cm od Q5 i o 0,4 cm od XC60.W czasie jazd testowych można było zwrócić uwagę, że jest dosyć miejsca na nogi z tyłu, a nad głową dla dobrego samopoczucia jest jeszcze kilka centymetrów nawet dla osób o wzroście ok. 186 cm.

Bagażnik

Całkiem nieźle wypada bagażnik. Ma 555l pojemności z praktyczną płaską podłogą. System Pack Easy Access ułatwia korzystanie z przestrzeni bagażowej dzięki elektrycznie sterowanej pokrywie bagażnika i funkcji otwierania pokrywy ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Oparcie tylnej kanapy można złożyć, odblokowując je klamkami w bagażniku: prawą i lewą stronę osobno. To bardzo wygodne. W bagażniku jest gniazdko 12V, uchwyty na linki czy siatkę mocującą bagaż oraz dwa spore pojemniki na niewielkie przedmioty. Konkurencyjny Audi Q5 ma bagażnik o podobnej pojemności (550l), Volvo XC60 o 50l mniejszy (505l).

Płyta podłogowa

DS7 Crossback nie ma hydropneumatycznego zawieszenia, które odeszło do lamusa wraz z pojawieniem się Citroena C5. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej EMP2 Platform, podobnie jak m.in. Peugeot 3008 i 5008. Zresztą DS7 powstaje w tej samej fabryce co Peugeot 3008. Do układu napędowego Francuzi podeszli iście „po amerykańsku” i zastosowali tylko jedną oś napędzaną: przednią. Nie ma opcji 4x4, co trzeba w klasie premium uznać za posunięcie ryzykowne.

Ceny

DS7 Crossback w najtańszej wersji z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM z 6-biegową manualną skrzynią biegów w podstawowej wersji wyposażenia Chic kosztuje 124 900 zł. Najdroższa wersja 1.6 PureTech o mocy 225KM z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów i w najlepszej opcji wyposażenia GrandChic to wydatek 198 900 zł.

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Wyposażenie standardowe

DS7 Crossback 

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. DSDo wyboru są cztery wersje wyposażenia: Chic, Be Chic, So Chic i wspomniana wcześniej Grand Chic. Bazowy wariant obejmuje m.in.: system rozpoznawania znaków z ograniczeniami prędkości z możliwością programowania tempomatu lub ogranicznika, czujniki parkowania z przodu, system bezkluczykowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, ręczną klimatyzację, komputer pokładowy, światła LED do jazdy w dzień, reflektory ksenonowe, 8-calowy ekran dotykowy, radioodtwarzacz z USB i Bluetooth, felgi aluminiowe w rozmiarze 17 cali.

Bezpieczeństwo

Nie brakuje systemów poprawiających bezpieczeństwo znanych z innych samochodów tej klasy. Na przykład DS CONNECTED PILOT to system, który może przejąć stery samochodu i odciążyć kierowcę, jednocześnie umożliwiając mu przejęcie kontroli nad samochodem w dowolnej chwili. System utrzymuje zadaną prędkość i bezpieczny dystans dzielący samochód od pojazdu z przodu. Trajektorię jazdy kontroluje progresywnie za pośrednictwem układu kierowniczego. Jest aktywny w zakresie prędkości 0–180 km/h. Potrafi zatrzymać samochód i sprawić, że ruszy z miejsca. Szczególnie przydaje się podczas jazdy w korkach lub na autostradzie, poprawiając bezpieczeństwo i komfort podróży.

Z kolei DS PARK PILOT pozwala na autonomiczne wykonywanie manewrów parkowania prostopadłego i równoległego przez samochód bez udziału kierowcy.  Wybierze też miejsce parkingowe odpowiednie dla gabarytów auta. Pomiar jest możliwy w trakcie mijania tego miejsca z prędkością do 30 km/h.

DS NIGHT VISION zapewnia kierowcy optymalną widoczność w nocy. Kamera na podczerwień, umieszczona w osłonie chłodnicy, wykrywa pieszych i zwierzęta znajdujące się do 100 metrów przed samochodem. Obraz drogi pojawia się na cyfrowym zestawie wskaźników. Zidentyfikowane niebezpieczeństwo jest podświetlone na żółto. Gdy kierowca nie zareaguje, kolor zmienia się na czerwony i pojawia się sygnał dźwiękowy. Ostrzeżenie może pomóc uniknąć zderzenia.

DS7 Crossback 

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. Marcin Rejmer DS identyfikuje też spadek poziomu koncentracji kierowcy. Znajdująca się nad kierownicą kamera na podczerwień monitoruje ruchy powiek, kierunek spojrzenia oraz ruchy głowy kierowcy. Współpracuje z drugą kamerą, która monitoruje trajektorię samochodu i nieustannie sprawdza, czy kierowca utrzymuje właściwy tor jazdy. Gdy układ wykryje nieprawidłowości w jednym ze wskazanych zakresów, automatycznie uruchamia sygnał dźwiękowy, a odpowiedni komunikat pojawia się na ekranie centralnym. System jest aktywny zarówno w dzień, jak i w nocy.

ACTIVE SAFETY BRAKE pozwala uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki. Jest aktywny od prędkości 5 km/h. W przypadku chwilowej dekoncentracji kierowcy kamera zamontowana na szczycie przedniej szyby, wspomagana przez radar, wykryje obecność innych pojazdów lub pieszych i w razie potrzeby zwolni albo zatrzyma samochód bez udziału kierowcy.

Wygląd

Znaki rozpoznawcze tego modelu to sześciokątna osłona chłodnicy, która ma  przywoływać skojarzenia z diamentem. Logo DS znajduje się w jej centralnym punkcie. Wrażenie robią reflektory. Po uruchomieniu samochodu są delikatnie podświetlone w purpurowym kolorze, następnie obracają się o 180°. To system oświetlenia, który automatycznie dostosowuje sposób działania do panujących warunków. Tylne światła są wykonane w technologii 3D Full LED. Zdobi je trójwymiarowy motyw łusek. Projektując ten element, Francuzi wykorzystali grawerowanie laserowe.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Wnętrze

Wnętrze DS 7 Crossback to świat prawdziwego komfortu i elegancji, chociaż trochę zaskakuje. Tarcze wyświetlające podstawowe informacje dla kierowcy nie są jak większości samochodów okrągłe, lecz kanciaste.  Również kanciasty jest kształt głośników, nawiewów i przycisków. Tego wnętrza trzeba się najpierw nauczyć i do niego przyzwyczaić. Przycisk do uruchamiania silnika, czyli podświetlony znak firmowy, znajduje się pośrodku tablicy wskaźników – tam gdzie zwykle znajduje się klawisz świateł awaryjnych. Uruchamiając silnik z „deski” wyłania się zegarek z analogowym cyferblatem.

Ergonomiczne fotele można dopasować się do kształtu sylwetki. Wysuwane poduszki przednich foteli wspierające uda podnoszą zdecydowanie komfort jazdy. Przednie fotele mogą być wyposażone także w funkcję podgrzewania, wentylacji i masażu (5 dostępnych trybów, ustawianych za pośrednictwem ekranu dotykowego). Pasażerowie tylnego rzędu mają wystarczająco dużo miejsca, a oparcie kanapy można elektrycznie pochylać w zakresie 23°–32°. Testowany egzemplarz posiadał otwierany, panoramiczny szklany dach z elektrycznie sterowaną roletą. Jego tylna część jest nieruchoma, przednia przesuwa się nad nią, wpuszczając do wnętrza naturalne światło.

DS7 Crossback 

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. Marcin Rejmer Ekran za kierownicą wyświetla niezbędne w trakcie jazdy informacje. Kierowca, używając przycisku na kierownicy, uruchamia menu dostępnych informacji i wyświetla te, z których chce aktualnie korzystać. Z kolei centralny ekran dotykowy pozwala zarządzać wszystkimi funkcjami samochodu. Dostęp do menu zapewnia również chromowane pokrętło, wykończone motywem kryształu. Linia przycisków znajdujących się pod ekranem umożliwia bezpośredni dostęp do wybranych funkcji związanych z komfortem, multimediami i usługami online.

Obsługa komputera pokładowego może być na początku wyzwaniem. W większości testowych samochodów wszystko ustawiamy intuicyjnie, w przypadku DS-a musieliśmy wesprzeć się instrukcją obsługi. Nie zaliczamy jednak tego do wad auta, ponieważ po pierwszym ustawieniu, kolejne nie przysparzały już problemu.

Kierowca może personalizować wnętrze, ma na przykład do wyboru kolory podświetlenia na ekranach i w środku. Ale takie możliwości widzieliśmy już w innych modelach, ostatnio w testowanym przez redakcję Reanult Talisman.

Silnik

Do testów otrzymaliśmy DS Crossback z sinikiem 2.0 o mocy 180 KM przy 3750 obr/min. To diesel z napędem na przednią oś. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest przy 2000 obr/min i wynosi 400 Nm. Auto osiąga prędkość maksymalną 215 km/h, a przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje 9,4 s. Silnik to bez wątpienia dobra strona tego auta. Miękki i spokojnie pracujący zapewnia mu odpowiednie osiągi. Na autostradzie, nawet przy prędkości 140km/h ma jeszcze duży zapas mocy.

Wrażenia z jazdy

Układowi jezdnemu nadano charakterystykę odpowiednią dla limuzyny podróżnej. Zawieszenie doskonale pochłania drgania wszelkich nierówności drogi. Cicha praca silnika potwierdza korzystny ogólny obraz. Sterowność, zachowanie na zakrętach, równomierność jazdy na wprost oraz precyzja układu kierowniczego są bez zarzutu. Przyzwyczajenia wymaga dość czuły hamulec. Kamera cofania aktywuje się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego i wyświetla na centralnym ekranie dotykowym widok z tyłu samochodu. Dostępny jest również widok z przodu, bardzo pomocny przy parkowaniu.

Zużycie paliwa

Zużycie paliwa jest wyższe niż obiecywane w katalogu, ale mieści się w normie. Na trasie przy spokojnej jeździe około 90-100km/h komputer pokazał 5,2 l/100km, na autostradzie przy jeździe około 130-140km/h wyszło 7,1 litra. Po mieście, ale w korkach, zużycie paliwa oscylowało około 10l/100km, bez korków osiągnęliśmy 8l/100km. Umiarkowany apetyt na paliwo to dobra strona Crossbacka, wynikająca w dużej mierze z relatywnie niskiej masy własnej (1535kg). Niestety, do diesli trzeba wlewać nie tylko olej napędowy, ale również AdBlue. Dla przypomnienia: AdBlue stosowany jest  w celu rozłożenia w katalizatorze SCR szkodliwych dla środowiska tlenków azotu. Zużycie AdBlue wynosi równowartość ok. 4-5% ilości zużytego oleju napędowego.

Podsumowanie

DS7 Crossback ma dopracowane zawieszenie, dobre jakościowo materiały, ciekawą stylizację oraz przestronną kabinę. Może być odpowiednim samochodem dla indywidualistów. Auto zwraca na siebie uwagę. Do tego dochodzi spory, 555-litrowy bagażnik. Wyposażenie deski rozdzielczej nie budzi zastrzeżeń. Spokojnie pracujący silnik diesla wyśmienicie współpracuje z automatyczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa jest jak na tę klasę pojazdów bardzo przyzwoite. Minusem jest brak napędu na 4 koła nawet w opcji.

Plusy:

- dobra dynamika;

- niepowtarzalny styl;

- praktyczne dodatki.

Minusy:

- brak napędu 4x4;

- lepsze elementy wyposażenia dodatkowo płatne;

- konieczność tankowania AdBlue w dieslu.

DS 7 Crossback BlueHDi 180 Grand Chic i wybrani konkurenci:

Marka/model

DS 7 Crossback BlueHDi 180 Grand Chic

Audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic

Volvo XC60 D4 AWD 2.0/190 Momentum

Cena (zł)

195 400

195 000

195 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

 

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4573/1906/1625

4663/1893/1659

4688/1902/1658

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1621/1598

1616/1609

1655/1659

Rozstaw osi (mm)

2738

2819

2865

Masa własna (kg)

1535

1845

1870

Pojemność bagażnika (l)

555

550

505

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

65

55

Układ napędowy

 

 

 

Rodzaj paliwa

olej napędowy

olej napędowy

olej napędowy

Pojemność (cm3)

1997

1968

1969

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

4x4

4x4

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna/8

zautomatyzowana/7

automatyczna /8

Moc (KM przy obr/min)

180 przy 3750

190 przy 3800-4200

190 przy 4250

Moment obrotowy (Nm przy obr/min)

400 przy 2000

400 przy 1750

400 przy 1750-2500

Osiągi

 

 

 

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,4

7,9

8,4

Prędkość maksymalna (km/h)

215

218

205

Średnie spalanie (l/100 km)

4,9

5,1

5,5

Emisja CO2 (g/km)

128

129-138

144

DS 7 Crossback - ceny

Silnik

Skrzynia biegów

Wersja Chic

Be Chic

So Chic

Grand Chic

1.2 PureTech 130 KM

ręczna 6-biegowa

124 900 zł

132 900 zł

138 900 zł

-

1.6 PureTech 180 KM

aut. 8-biegowa

-

150 900 zł

160 900 zł

186 900 zł

1.6 PureTech 225 KM

aut. 8-biegowa

-

162 900 zł

168 900 zł

198 900 zł

1.6 BlueHDi 130 KM

ręczna 6-biegowa

-

139 900 zł

145 900 zł

-

1.6 BlueHDi 130 KM

aut. 8-biegowa

-

148 400 zł

154 400 zł

-

2.0 BlueHDi 180 KM

aut. 8-biegowa

-

163 400 zł

169 400 zł

195 400 zł

 

DS7 Crossback 

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet  (6500 zł), felgi aluminiowe 20''  TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. Marcin Rejmer

DS7 Crossback

Testowany egzemplarz z silnikiem diesla 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i w najlepszej wersji wyposażenia GrandChic kosztuje od 195 400 zł. Testowane auto dodatkowo wyposażono w HiFi FOCAL Electra (5000 zł), DS Night Vision Pakiet (6500 zł), felgi aluminiowe 20'' TOKYO 235/45/R20 (4800zł), ADML + sterowanie pokrywą bagażnika - otwieranie bez użycia rąk – (2000zł), klimatyzację automatyczną dwustrefową z filtrem AQS (1000zł), przeszklony dach panoramiczny (5000zł), DS SENSORIAL DRIVE (500zł), alarm + superzamek (1600zł), lusterka składane elektrycznie (600zł), lakier perłowy (4000zł), fotele przednie podgrzewane, wentylowane, z masażem (4500zł), DS DRIVER ATTENTION MONITORING (1000zł). W sumie daje to cenę 231 900 zł!

Fot. Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • MOTO21 (gość)

    Chyba pierwszy DS po reaktywacji, który może się podobać. Dużo komfortu, ale cena bez napędu 4x4 wysoka. Audi Q5 i Volvo XC60 mają napęd na cztery w standardzie?

  • Myszon23 (gość)

    Skoro w DS '' lepsze elementy wyposażenia dodatkowo płatne,, są jako minus to w innych markach są za darmo? Porównanie cen aut i dodatków by się przydało.

  • gosc (gość)

    MOTO21, Q5 ma 4x4 w standardzie, XC60 opcjonalnie

  • qwerty (gość)

    A co to jest "limuzyna podrozna"? :D

  • gosc (gość)

    kto to kupi za taką cenę bez 4x4 ??!!

  • Experty DS szerszy od Q5 chyba o 13 ale mm nie cm... (gość)

    .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania