Dwie dekady z Clio

Janusz Steinbarth
Najnowsze Clio mocno zapatrzyło się na Megane. W podstawowej wersji z silnikiem benzynowym 1.2 kosztuje 34 900 zł.

Fot. Renault
Fot. Renault

Renault Clio to auto popularne. W ciągu 20 lat od premiery w roku 1990 do klientów trafiło prawie 10 mln sztuk tego modelu. U nas Clio pełniło u rolę auta rodzinnego, obecnie jest to coraz częściej drugi samochód w rodzinie, o którego zakupie decydują z reguły kobiety. W 2008 r. Clio III sprzedało się w Polsce w ilości 6 760 sztuk zajmując piąte miejsce w segmencie B z 9,2-procentowym udziałem w rynku.

Fot. Renault
Fot. Renault

W sieci dealerskiej Renault Polska pojawiła się zmodernizowana trzecia generacja Clio w wersji hatchback i kombi (Grandtour). Nadwozie nowego Clio jest o 4 cm dłuższe od poprzednika, ma wydłużone, sięgające do wlotów powietrza reflektory i ogromny wlot powietrza. Co trzecie wybierane w Polsce Clio to wersja Grandtour, jedno z najbardziej kompaktowych kombi oferowanych na naszym rynku.

Układ jezdny wersji hatchback jest identyczny jak w poprzednim modelu, za to w kombi zastosowano belkę skrętną, która skuteczniej przeciwdziałać ma przechyłom bocznym. Także ustawienie zawieszenia, przystosowanego do podwyższone masy Grandtour, jest nieco inne.

Fot. Renault
Fot. Renault

Lifting Clio III nawiązuje do stylistyki najnowszego Megane, można powiedzieć, iż przód obu modeli jest do siebie bliźniaczo podobny. Niewielkie zmiany objęły również tył nadwozia Renault oraz jej wnętrze, mają one jednak kosmetyczny charakter.

Wyjątkiem jest wbudowana w górnej części konsoli nawigacja satelitarna Carminat TomTom, dostępna seryjnie w bogatej wersji Tech Run lub za dopłatą 1990 zł w wersjach pozostałych. Duży, blisko 6-calowy kolorowy ekran, czytelne i dokładne mapy oraz tekst czytany w języku polskim czynią z niej świetnego partnera w podróży.

Fot. Renault
Fot. Renault

Gama silników dostępnych w Clio po restylingu obejmuje jednostkę benzynową 1.2 (65 lub75 KM) oraz turbodiesla 1.5 (70 KM). Renault dostępne jest u nas w podstawowej trzydrzwiowej wersji Authentique 1.2 (65 KM) sprzedawanej w promocyjnej cenie 34 900 zł (katalogowa 38 500 zł). Co ciekawe, importer zdecydował się objąć promocją także pozostałe, lepiej wyposażone wersje Alize i Tech Run. Firma tłumaczy ten fakt lepszym dopasowaniem się do "możliwości finansowych polskiego klienta".

W trudnej sytuacji rynkowej i mocno obsadzonym przez konkurencję segmencie B (Peugeot 207, Opel Corsa, Fiat Punto) posunięcie to wydaje się rozsądne. Clio oferowane jest także w dwóch wersjach sportowych: GT z silnikiem 1.6 (125 KM) oraz Renault Sport 2.0 (200 KM).

Renault Clio cieszy się popularnością nie tylko ze względu na komfort i niewygórowaną cenę, ale także coraz lepszą niezawodność. W ostatnim raporcie ADAC z 2008 roku ten model francuskiej firmy uznano jako doskonały (w kategorii aut po dwóch i trzech latach użytkowania). Według raportu DEKRA 2009 auto zajęło pierwsze miejsce w grupie małych samochodów o przebiegu do 50 tys. km.

Właściciel najnowszego Clio może liczyć także na niższe koszty eksploatacji dzięki wydłużonym przebiegom między przeglądami (co 30 tys. km lub co dwa lata).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty